0

معرفی شغل تهیه کننده،‌ وظایف و درآمد آن

معرفی شغل تهیه کننده،‌ وظایف و درآمد آن

یک تهیه کننده، مسئول نظارت بر ایجاد یک اجرای تئاتر، نمایش تجاری، سریال، نمایش تلویزیونی یا فیلم است. وظایف آنها شامل ارائه یک مفهوم و نوشتن فیلمنامه، تعیین انتظارات بودجه و تضمین کیفیت تولید در مجموعه فیلم است. در این مقاله قصد داریم شما را با شغل تهیه کنندگی آشنا کنیم:

شغل تهیه کننده

یک تهیه‌کننده با یک شرکت تولید فیلم، ویدیو یا تئاتر برای برنامه‌ریزی زمان‌بندی فیلم‌برداری، توزیع بودجه پروژه و هماهنگ کردن منابع در صحنه همکاری می‌کند. آنها معمولا مالکیت معنوی پروژه‌ای را که روی آن کار می‌کنند دارند و استراتژی کل فیلم را از جمع‌آوری سرمایه تا اکران برنامه‌ریزی می‌کنند.
تهیه‌کنندگان به سایر کارکنان خود که جزئیات کوچک و جنبه‌های فنی پروژه را مدیریت می‌کنند، دستورالعمل می‌دهند. آنها برنامه‌های کارکنان را مدیریت می‌کنند و مواد تبلیغاتی را جهت ایجاد هیجان برای انتشار پروژه تأیید می‌کنند.

وظایف تهیه کننده

یک تهیه‌کننده برای تولیدات صحنه‌ای، تبلیغات، نمایش‌های تلویزیونی یا فیلم‌های سینمایی تصمیمات مالی و تجاری می‌گیرد. آنها برای پروژه سرمایه جمع‌آوری می‌کنند و کارگردانان و گروهی از جمله صدابردار، تدوینگران فیلم و ویدئو و طراحان صحنه و لباس را استخدام می‌کنند. به عنوان تهیه کننده تلویزیون/فیلم/ویدئو، باید موارد زیر را انجام دهید:

خواندن، تحقیق و ارزیابی ایده‌ها و فیلمنامه‌های تمام شده

تامین مالی برای تولید جدید

حقوق رمان، نمایشنامه یا فیلمنامه را تضمین کنید

کارکنان کلیدی، از جمله کارگردان و گروهی را برای فیلم‌برداری برنامه، فیلم یا ویدیو استخدام کنید

تمام رشته‌های درگیر در پروژه را برای ایجاد یک تیم جمع‌آوری کنید

با حامیان مالی در مورد پروژه‌ها ارتباط برقرار کنید و در مورد آنها بحث کنید

کنترل بودجه تولید و تخصیص منابع

برنامه‌های عکس‌برداری را سازماندهی کنید

جلسات منظمی با کارگردان برگزار کنید تا در مورد شخصیت‌ها و صحنه‌ها صحبت کنید

به عنوان یک تابلوی صدا برای کارگردان عمل کنید

عیب‌یابی مشکلاتی که در طول تولید ایجاد می‌شود

اطمینان از انطباق با مقررات مربوطه، عملکرد و قوانین

نظارت بر پیشرفت پروژه از تولید تا پایان

تولید نهایی را به موقع و با بودجه تحویل دهید.

اگرچه ممکن است در همه زمینه‌های پروژه از جمله پیش تولید، تولید، پس از تولید و بازاریابی درگیر باشید، اما ممکن استبرخی از مسئولیت‌ها را به یک همکار یا تولیدکننده واگذار کنید.

مهارت های تهیه کننده

شرح شغل برای یک تهیه‌کننده ممکن است شامل مهارت‌ها و صلاحیت‌های زیر باشد:

اعتماد به توانایی خود

ارتباطات قوی و مهارت‌های مردمی

مهارت‌های ارائه

مهارت‌های مذاکره

قضاوت تحریریه

مهارت‌های مدیریت زمان و منابع قوی

مهارت‌های سازماندهی و برنامه‌ریزی

توانایی خلاق

توانایی مقابله خوب تحت فشار

آگاهی تجاری

خودانگیختگی و توانایی ایجاد انگیزه در دیگران

مهارت‌های رهبری

شما همچنین به آگاهی از مسائل بهداشتی و ایمنی در محل کار و درک قوانین و مقررات صنعت و کدهای عمل نیاز دارید.

چگونه تهیه کننده شویم

برای تهیه کننده شدن علاوه بر مهارت‌های بالا به الزامات تجربه و آموزشی نیاز دارید که در زیر صحبت خواهیم کرد:

الزامات آموزشی

موقعیت تهیه‌کننده معمولاً نیازمند مدرک لیسانس و دوره‌های پیشرفته در سینما یا فیلم است که در آن افراد اطلاعاتی در مورد تاریخچه فیلم، روند فیلم‌سازی، فیلم‌برداری، فیلمنامه‌نویسی و تدوین کسب می‌کنند. برخی از تهیه‌کنندگان مدارک خود را در آموزشگاه‌های غیرانتفاعی، مدیریت هنری، ارتباطات، بازیگری، نویسندگی یا روزنامه‌نگاری دریافت می‌کنند.

الزامات تجربه

از آنجایی که تهیه‌کنندگی شغلی است که نیاز به تجربه دارد، انتظار می‌رود آن‌ها چندین سال تجربه و درک کاملی از تمام تکنیک‌های برنامه‌سازی، از جمله مهارت‌های کارگردانی و تدوین را داشته باشند. ینابراین از هر فرصتی در طول یا بعد از تحصیل خود استفاده کنید.

انجام کار داوطلبانه در برخی از جشنواره‌های تلویزیونی و فیلم که سالانه در سراسر کشور برگزار می‌شود را در نظر بگیرید و در رویدادها و سمینارهای شبکه‌های صنعتی شرکت کنید. شما همچنین می‌توانید محتوای خود را بسازید یا سعی کنید در طول یا بعد از دانشگاه تجربه کسب کنید.

برنامه‌های کاربردی هدفمند برای برخی از شرکت‌های فیلم برای به دست آوردن تجربه کاری نیز ممکن است مفید باشد. هر تجربه‌ای که بتواند به شما در ایجاد و توسعه ارتباطات صنعتی کمک کند ارزشمند خواهد بود

درآمد تهیه کننده

به‌عنوان یک تهیه‌کننده فیلم، مسئولیت‌های زیادی را بر عهده خواهید داشت که می‌تواند به حقوق پردرآمد تبدیل شود. بر خلاف بازیگران، هیچ توافقنامه حداقل دستمزد مورد مذاکره‌ای برای تولیدکنندگان وجود ندارد. این بدان معنی است که شما معمولاً مسئول مذاکره در مورد پرداختی هستید که برای هر پروژه دریافت می‌کنید.

با پیشرفت شغلی شما و شروع به کار در پروژه‌های معتبرتر، حقوق شما معمولاً افزایش می‌یابد. به‌عنوان یک تهیه‌کننده معتبر، به طور بالقوه می‌توانید درآمد زیادی به دست آورید، اما به طور واقع‌بینانه، احتمال دارد که دستمزد شما در هر پروژه نوسان داشته باشد.
بسته به نوع نمایش و فیلم و تجربه کاری دستمزد یک تهیه‌کننده می‌تواند از 10 میلیون تا 1 میلیارد تومان متغیر باشد.

فرق تهیه کننده و کارگردان

تهیه‌کنندگان مسئول استراتژی کلی و کسب و کار مربوط به ایجاد و انتشار یک پروژه سینمایی هستند، در حالی که کارگردانان بر تصمیمات خلاقانه گرفته شده در صحنه فیلمبرداری نظارت می‌کنند. تهیه‌کنندگان و کارگردانان برای تصمیم‌گیری در مورد دیدگاه هنری در شروع یک پروژه با هم همکاری می‌کنند.
سپس تهیه‌کننده تدارکات را مدیریت می‌کند و کارگردان اجرای بازیگران را هدایت می‌کند و نماهای مناسب را برای یک فیلم می‌گیرد. تهیه کننده برنامه فیلمبرداری را آماده و مکان‌های فیلم‌برداری را انتخاب می‌کند و کارگردان از زمان و منابع اختصاص داده شده برای بیان یک داستان تصویری استفاده می‌کند.

وظایف روزانه یک تهیه کننده چیست؟

تهیه کنندگان بیشتر وقت خود را صرف ملاقات با شرکای تجاری، خدمه فیلم‌برداری و استعدادهای خلاق می‌کنند تا وظایف فیلم‌برداری را محول و مراحل مختلف تولید فیلم را هماهنگ کنند. در طول پیش‌تولید، تهیه‌کنندگان اسکریپت‌ها را در دفتر خود می‌نویسند و ویرایش می‌کنند و منابع مالی را برای حمایت از پروژه‌شان تضمین می‌کنند.

آن‌ها با طراحان صحنه ملاقات می‌کنند و مطمئن می‌شوند که محل فیلم‌برداری با ورود بازیگران و کارگردانان برای شروع فیلم‌برداری آماده شده است. در طول پس از تولید، تهیه‌کنندگان تبلیغات پروژه را هدایت، مصاحبه‌ها را برنامه‌ریزی و مطبوعات را برای انتشار آن تولید می‌کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *