0

معرفی شغل کارگردان و درآمد آن

معرفی شغل کارگردان و درآمد آن

در حالی که بسیاری از کارگردانان دارای مدرک سینما یا رسانه هستند، کلید موفقیت در این حرفه، تجربه، تولید کار با کیفیت و ایجاد شهرت مثبت در صنعت است. کارگردان‌ها جزء لاینفک موفقیت هر پروژه سینمایی هستند. شما به عنوان یک کارگردان به همه عناصر خلاقانه یک تولید کمک خواهید کرد و مسئول شکل دادن آنها به یک فیلم منسجم خواهید بود. در این مقاله قصد داریم شما را با شغل کارگردانی آشنا کنیم:

شغل کارگردانی

معرفی شغل کارگردان و درآمد آن

قلب تقریباً هر نمایشی، در دست یک کارگردان است، حرفه‌ای منحصر به فرد که مسئولیت فرآیند تولید را بر عهده می‌گیرد و تقریباً تمام جنبه‌های نمایش را شکل می‌دهد. جمع‌آوری و نظارت بر تیم تولید؛ ارائه دستورالعمل‌های طراحی؛ تمرینات اصلی؛ و برنامه تولید پروژه را مدیریت می‌کند و از اتصال تمام قطعات متحرک اطمینان حاصل می‌نماید.

شاید مهم‌تر از همه، آنها درک یکپارچه از متن و چشم‌اندازی خاص برای تولید ارائه می‌دهند، که ممکن است به معنای یک محیط منحصر به فرد، سبک یا حالت بصری، یا یک مفهوم طراحی جالب باشد که مضامین متن را بازی می‌کند.
کارگردانان معمولاً کار خود را با مطالعه و تحلیل دقیق فیلمنامه و شخصیت‌های آن آغاز می‌کنند که گاهی اوقات توسط یک دراماتورژ کمک می‌شود. پس از این، کارگردان تیم خلاقی را تشکیل می‌دهد که ممکن است شامل یک طراح صحنه، طراح لباس، طراح صدا، طراح نور، هنرمند لوازم جانبی، کارگردان موسیقی و حتی نمایشنامه‌نویس یا آهنگ‌ساز باشد.

این تیم خلاق از نزدیک با کارگردان کار می‌کند و بینش هنری تولید را تغییر داده و صیقل و بینشی در مورد پیاده‌سازی طراحی ارائه می‌دهد. کار در تمرین‌ها ادامه می‌یابد، جایی که کارگردان با کمک مدیران صحنه، بازیگران را از طریق فرآیند درک نقش‌ها راهنمایی می‌کند. سرعت صحنه‌ها را کنترل و اصلاح، و بلوک‌سازی را اجرا می‌کند.
پس از افتتاح نمایش، کار کارگردان کامل می‌شود و مسئولیت اجراهای بعدی به مدیر صحنه می‌رسد، اگرچه کارگردان ممکن است هنوز یادداشت‌های اجرایی کوچکی ارائه دهد.

وظایف کارگردان

به عنوان یک کارگردان فیلم، شما باید موارد زیر را انجام دهید:

خواندن اسکریپت‌ها

کار با نویسندگان و ارائه بازخورد در مورد توسعه بیشتر فیلمنامه

بازیگران را انتخاب کنید، گاهی اوقات در طول این فرآیند انتخاب با کارگردانان و تهیه‌کنندگان است

هدایت بازیگران در طول فیلم‌برداری

انتخاب مکان برای فیلم‌برداری

در طول مراحل برنامه‌ریزی و در طول فیلم‌برداری با بخش‌های کلیدی مانند بخش دوربین، هنر و لباس جلساتی برگزار کنید.

بودجه و زمان‌بندی فیلم را با تهیه‌کننده به توافق برسانید

نظارت بر تمام جنبه‌های خلاقانه تولید

برای ارائه نسخه نهایی فیلم با تدوینگر همکاری کنید

موسیقی را برای فیلم نهایی انتخاب کنید و یا برای تصمیم‌گیری در مورد موسیقی با آهنگ‌ساز کار کنید

ایجاد و توسعه شبکه‌ای از تماس‌ها شامل نویسندگان، تهیه‌کنندگان، جشنواره‌های فیلم و نهادهای سرمایه‌گذاری عمومی

حفظ مهارت‌های فنی معاصر

از روندهای صنعت نوظهور آگاهی و دانش داشته باشید.

مهارت‌های لازم کارگردان

کارگردانان موفق دارای مجموعه بزرگی از مهارت‌های بین فردی هستند، از جمله حساسیت شخصی و هنری، دقت زیبایی‌شناسی، ارتباطات و سازماندهی عالی، و اعتماد به نفس برای رهبری و الهام بخشیدن به دیگران از طریق یک فرآیند دشوار و غیرقابل پیش بینی. در نهایت، بسیار مهم است که کارگردانان توانایی تفکر انتقادی و تحلیلی در مورد یک متن و اشتیاق و اعتقاد به تعقیب تفسیرهای خود را داشته باشند. شما به عنوان یک کارگردان باید مهارت‌های زیر را از خود نشان دهید:

استعداد خلاق

ابتکار عمل و توانایی حل مسئله

ارتباط عالی

دیپلماسی و حساسیت

مهارت‌های انگیزشی و رهبری

توانایی کار تحت فشار

مدیریت زمان عالی

توجه به جزئیات.

ساعات کاری کارگردان

مانند بسیاری از نقش‌ها در سینما و تلویزیون، کارگردانی اغلب شامل ساعات شناور در عصرها و آخر هفته‌ها می‌شود. در مرحله تولید، یک روز معمولی فیلم‌برداری بین 10 تا 12 ساعت است. فیلم‌برداری اغلب در لوکیشن انجام می‌شود و شما باید آماده سفر در داخل و گاهی اوقات خارج از کشور برای کار باشید.

چگونه کارگردان شویم

هیچ مدرکی خاص، آزمون ورودی یا عضویت حرفه‌ای برای تبدیل شدن به یک کارگردان فیلم مورد نیاز نیست. با این حال، باید افرادی مانند تهیه‌کنندگان و تأمین‌کنندگان مالی، و سازمان‌هایی مانند نهادهای تأمین مالی عمومی، پخش‌کننده‌ها و توزیع‌کنندگان فیلم را متقاعد کنید که ارزش حمایت را دارید.
مدرک کارگردانی، راهی برای حفظ پیشرفت‌های فنی جدید و روندهای صنعت و در عین حال توسعه هنر شما فراهم می‌کند. بنابراین، مسیر شما به سمت کارگردانی باید به عنوان کسب مهارت و تجربه در حین ایجاد شبکه‌ای از مخاطبین و شهرت برای تولید آثار مورد علاقه و با کیفیت تلقی شود.

درآمد کارگردان

فعالیت کارگردان معمولاً به صورت آزاد یا خوداشتغالی انجام می‌شود و هزینه‌هایی که شما به‌عنوان مدیر فریلنسری سفارش می‌دهید، بسته به اندازه و مقیاس پروژه و سطح تجربه، بسیار متفاوت است.
درآمد حاصل از کار کارگردانی اغلب نامنظم است، بنابراین ممکن است لازم باشد در کنار آن به صورت تمام‌وقت یا پاره‌وقت کار کنید. در این صورت، ممکن است بتوانید کارهای مرتبط با کارگردانی خود را پیدا کنید، مانند تدریس و سخنرانی، یا سایر نقش‌های صنعتی، تدوین، دستیار کارگردانی یا مدیریت تولید.

به طور متوسط میزان درامد کارگردان در هر فیلم از 10 تا 800 میلیون تومان بسته به تجربه و حجم پروژه متغیر است.

چشم انداز شغلی کارگردانی

شما معمولاً به عنوان یک کارگردان خود اشتغال با قراردادهای مدت معین کار خواهید کرد. طول قراردادهای شما براساس اندازه و مقیاس هر پروژه تعیین می‌شود. هیچ مسیر ثابتی برای پیشرفت یا ارتقا شغلی وجود ندارد و پیشرفت در نهایت متکی به ایجاد مجموعه‌ای از کار و کسب شهرت در قالب خاص است که به شما امکان می‌دهد از فرصت‌ها در زمان بروز آنها استفاده کنید.

نحوه پیشرفت شغلی شما ممکن است تا حدی به علایق خلاقانه شما بستگی داشته باشد. شاید شما بتوانید از طریق فیلم کوتاه و پخش تلویزیون فیلم‌های مستقل، فیلم‌های استودیویی و تولیدات تلویزیونی در مقیاس بزرگ پیشرفت کنید. پس تا زمانی که رسانه وجود دارد کار کارگردانی نیز وجود خواهد داشت.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *