0

ارز Hbar چیست و همه چیز درباره آن

ارز Hbar چیست و همه چیز درباره آن

Hbar یک شبکه کاملاً متن‌باز، اثبات سهام، عمومی و برای ساخت و استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز است. هدرا سه سرویس اصلی را به توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد: قراردادهای هوشمند مبتنی بر Solidity، اجماع، و خدمات توکن.
Hedera از این نظر منحصربه‌فرد است که فوق‌العاده سریع، کم‌مصرف و ایمن است، این مزایا را می‌توان به الگوریتم اجماع هشگراف اصلی نسبت داد.

شبکه هدرا هش‌گراف

شبکه عمومی Hedera اثبات سهام است و بر اساس الگوریتم اجماع توزیع شده هشگراف ساخته شده است. hdk af;i توسط دکتر لیمون بیرد، یکی از بنیان‌گذاران و دانشمند ارشد Hedera اختراع شد. الگوریتم اجماع هشگراف کارایی تقریباً کاملی را در استفاده از پهنای باند ارائه می‌کند. در نتیجه می‌تواند صدها هزار تراکنش در ثانیه را در یک قطعه واحد پردازش کند (یک شبکه کاملاً متصل و همتا از گره‌ها در شبکه).
برخلاف یک بلاک چین سنتی اثبات کار که یک ماینر واحد را برای انتخاب بلوک بعدی انتخاب می‌کند. جامعه گره‌هایی که هش‌گراف را اجرا می‌کنند، به توافق می‌رسند که کدام تراکنش‌ها را به عنوان یک مجموعه به دفتر کل اضافه کنند. از طریق  رأی‌گیری مجازی، شبکه هشگراف هم در مورد اعتبار و هم مهر زمانی هر تراکنش به اجماع می‌رسد. اگر تراکنش معتبر و در زمان مناسب باشد، وضعیت دفتر به روز می‌شود تا تراکنش را با اطمینان 100% در برگیرد.

در بلاک‌چین، قوانین اجماع مستلزم آن است که بلوک‌ها در یک زنجیره واحد، مورد توافق جامعه قرار گیرند. اگر دو بلوک هم‌زمان ایجاد شوند، گره‌های شبکه در نهایت یک زنجیره را برای ادامه انتخاب می‌کنند. و دیگری را کنار می‌گذارند که مبادا بلاک‌چین به دو زنجیره مختلف تبدیل شود. مانند درختی که در حال رشد است که به جز یکی از شاخه‌هایش، مدام قطع می‌شود.
در هش‌گراف، هر محفظه‌ای از تراکنش‌ها در دفتر کل گنجانده می‌شود، هیچ‌کدام کنار گذاشته نمی‌شوند، بنابراین کارآمدتر از بلاک‌چین است. همه شاخه‌ها برای همیشه به حیات خود ادامه می‌دهند و در یک کل واحد بافته می‌شوند.

شورای هدرا هشگراف

هدرا توسط شورای حاکم خود اداره می‌شود: شورایی متشکل از 39 سازمان جهانی پیشرو، که در 11 صنعت مختلف توزیع شده و طیف وسیعی از جغرافیا را در بر می‌گیرد. شورای حاکم کاملاً غیرمتمرکز است. هر عضو در مورد ارتقا نرم‌افزار، قیمت‌گذاری شبکه، مدیریت خزانه‌داری و موارد دیگر رأی برابر دارد. اعضای شورای حاکم برای مدت محدودی هستند و هیچ سودی از هدرا دریافت نمی‌کنند.
شورای حکومتی هدرا به گونه‌ای ساخته شده است که دیدگاه هدرا را در مورد یک حکومت کاملاً غیرمتمرکز، عاقلانه و پایدار در راستای منافع بلندمدت شبکه، به بهترین نحو برآورده کند. تمامی اعضای شورای حاکمیتی با امضای این توافقنامه، مالکیت جزئی Hedera LLC را در اختیار گرفتند.
این قرارداد LLC به طور کامل در https://www.hedera.com/council/ در دسترس قرار گرفته است. صورت‌جلسه شورای اداری حداکثر تا سی روز پس از پذیرش توسط اکثریت اعضا در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

خدمات شبکه هدرا هشگراف

هدرا به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکز را با استفاده از سه سرویس اصلی و  از طریق API با کاربری آسان و SDKهای رسمی پشتیبانی شده توسط جامعه بسازند: قراردادهای هوشمند، اجماع، و توکن.

قراردادهای هوشمند هدرا

قراردادهای هوشمند نقش مهمی در ایجاد لایه اعتماد اینترنت دارند. سرویس قرارداد هوشمند Hedera به شما اجازه می‌دهد در Solidity برنامه‌ریزی و از ماشین مجازی Besu Ethereum (EVM) استفاده کنید. Besu EVM به طور خاص برای شبکه هدرا و اجماع هشگراف بهینه شده است، که امکان صدها تراکنش در ثانیه، کارمزدهای پایین و قابل پیش‌بینی و عملکرد باورنکردنی با 15 میلیون گاز در ثانیه را فراهم می‌کند.

سرویس اجماع هدرا

سرویس اجماع هدرا به برنامه‌های کاربردی، دسترسی مستقیم به سرعت، امنیت و ضمانت‌های نظم عادلانه الگوریتم اجماع هشگراف ارائه می‌دهد. با استفاده از این سرویس، مشتریان حدود n پیام را برای زمان‌بندی و سفارش به دفتر کل عمومی Hedera ارسال می‌کنند. مشتریان همچنین می‌توانند محتویات پیام را رمزگذاری کنند و از توانایی برنامه برای حفظ حریم خصوصی کاربر و جلوگیری از انتشار محتوی اطمینان حاصل کنند.
پیام‌ها می‌توانند شامل اطلاعات مهم، رویدادهایی مانند تسویه‌حساب انتقال پول، مشارکت کاربران در یک پلت فرم تبلیغاتی، ردیابی منشأ در زنجیره تأمین و موارد دیگر باشند.

ارز دیجیتال Hbar

ارز Hbar چیست و همه چیز درباره آن

ارز بومی هدرا به برنامه‌ها توانایی انجام پیکربندی، برش و مدیریت توکن‌های قابل تعویض و غیر قابل تعویض در Hedera را ارائه می‌دهد. توکن‌ها روی هدرا به 10.000 تراکنش در ثانیه دست می‌یابند، بلافاصله با نهایی شدن تسویه می‌شوند و همیشه هزینه انتقال 0.0001 دلار را دارند که در HBAR پرداخت می‌شود.
با پیکربندی‌های کلید و توکن که انعطاف‌پذیری را برای تأیید و مسدود کردن حساب KYC، مدیریت عرضه توکن، انتقال و موارد دیگر ارائه می‌دهد، توسعه‌دهندگان کنترل دقیقی بر روی توکن‌ها و حساب‌ها در هدرا دارند. برای برنامه‌ریزی کامل لایه 1، می‌توانید هر نوع توکنی را که با استفاده از سرویس Hedera Token ساخته شده است، مستقیماً در قرارداد هوشمند Solidity خود ادغام کنید.

موارد استفاده از هدرا

برای اینکه شبکه هدرا ایمن باشد، باید ابزار عمومی را ارائه دهد. با افزایش تعداد برنامه‌ها، دارایی‌ها و تراکنش‌ها، شبکه هدرا به بخشی جدایی‌ناپذیر از زیرساخت دیجیتال تبدیل می‌شود که جهان بر آن تکیه می‌کند. همچنین ارائه ابزارهای کاربردی و حفاظت از شبکه را تضمین می‌کند، زیرا تمرکز مالکیت بر ارز رمزنگاری شده بومی، HBAR را دشوارتر و گران‌تر می‌کند و از تجمیع قدرت رأی برای تراکنش‌های شبکه جلوگیری می‌کند.

پرداخت‌ها: پرداخت‌های همتا به همتای امن، فوری و مقرون‌به‌صرفه را با HBAR، استیبل کوین‌ها یا توکن خود فعال کنید.

اصالت محتوا: اصالت اسناد حساس و سایر رسانه‌ها را مدیریت کرده و به طور عمومی قابل تأیید کنید.

CBDC: معمار ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای حواله ملی یا بین‌المللی.

گزارش حسابرسی: با هزینه کم یک گزارش حسابرسی عمومی از داده‌ها، از جمله رویدادهای قابل پرداخت، داده‌های حسگر اینترنت اشیا و موارد دیگر ایجاد کنید.

امور مالی غیرمتمرکز: واسطه‌های پرهزینه را حذف کنید و با قراردادهای هوشمند مبتنی بر Solidity بازارهای مالی، پروتکل‌های وام‌دهی، اوراکل‌ها و موارد دیگر را ایجاد کنید.

هویت غیرمتمرکز: هویت غیرمتمرکز را از طریق روشی ایمن، مبتنی بر استانداردها و احترام به حریم خصوصی مدیریت کنید.

NFTها: بازارهای NFT بسازید که توکن‌های منحصربه‌فردی از رسانه‌های دیجیتال، دارایی‌های فیزیکی و موارد دیگر را نشان می‌دهند.

بلاک‌چین مجاز: تراکنش‌های خصوصی را روی بلاک‌چین‌های مجاز، مانند Hyperledger Fabric یا Corda، به‌صورت عمومی قابل تأیید کنید.

قابلیت همکاری: ساخت یک پل قابل همکاری که شبکه‌های عمومی و خصوصی را در برمی‌گیرد تا ارزش، داده و هویت را معامله کنید.

آینده ارز hbar

پیش‌بینی می‌شود که ارز دیجیتال هدرا هشگراف می‌تواند در پایان سال 2022 0.28 دلار باشد. بالاترین سطح حمایت قیمت سکه می‌تواند به 0.21 دلار و کمترین قیمت می‌تواند به 0.148 دلار برسد.
طبق پیش‌بینی‌ها برای این پروژه رمزنگاری، انتظار می‌رود تا سال 2023 قیمت هدرا هشگراف حدود 0.45 دلار باشد، در حالی که می‌تواند به سرعت به سطح مقاومت قیمت 0.28 دلار در پایان سال 2023 برسد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *