0

ارز دیجیتال لونا چیست؟ و قیمت آن

ارز دیجیتال لونا چیست؟ و قیمت آن

لونا که اکنون دارای رتبه 9 در میان ارزهای دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار قرار دارد، این روزها سر و صدای زیادی بر پا کرده است. علی‌رغم هیاهویی که در اطراف Terra و لونا وجود دارد، مهم است که قبل از سرمایه‌گذاری در مورد خطرات آن تحقیق کنید. در این مقاله سعی داریم شما را با بلاک چین ترا و توکن لونا آشنا کنیم:

ترا چیست؟

Terra یک پروتکل بلاکچین غیرمتمرکز و منبع باز است که میزبان جامعه پر جنب و جوشی از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) است. بلاک چین Terra با استفاده از اجماع اثبات سهام و فناوری‌های پیشرو مانند Mantlemint و Terra) Station یکی از سریع‌ترین زنجیره‌های موجود) تجربه‌ای بی‌نظیر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

توکن luna چیست؟

لونا نماد بومی پروتکل Terra است. کاربران لونا را به اعتبارسنجی‌هایی که تراکنش‌های روی بلاکچین را ثبت و تأیید می‌کنند در ازای دریافت پاداش از کارمزد تراکنش‌ها، به اشتراک می‌گذارند.

ارز لونا 2

در 25 مه 2022، کاربران Terra Classic پیشنهاد حاکمیت 1623 را تصویب کردند که پیدایش یک زنجیره جدید Terra را تشریح کرد. در 27 مه 2022 شبکه اصلی phoenix-1 Terra راه‌اندازی شد و دوره جدیدی از توسعه توسط جامعه Terra را آغاز کرد.

قیمت ارز لونا 2

قیمت لونا 2 در تاریخ نوشتن این مقاله به 2.5 دلار رسیده است. بازار ارز دیجیتال این روزها در روند نزولی به سر می‌برد که احتمال افزایش قیمت ذکر شده در روزهای آتی وجود دارد.

شبکه لونا

ارز دیجیتال لونا چیست؟ و قیمت آن

اعتباردهنده‌ها استخراج کنندگان بلاکچین Terra هستند. آنها مسئول ایمن‌سازی بلاکچین Terra و اطمینان از صحت آن هستند. اعتبار سنجی‌ها برنامه‌هایی به نام گره‌های کامل را اجرا می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد هر تراکنش انجام شده در شبکه Terra را تأیید کنند.

اعتباردهنده‌ها بلوک‌ها را پیشنهاد می‌کنند، به اعتبار آنها رأی می‌دهند و هر بلوک جدید را در ازای دریافت پاداش از کارمزد تراکنش به زنجیره اضافه می‌کنند. کاربران می‌توانند لونای خود را به اشتراک بگذارند. بلاکچین Terra یک بلاکچین اثبات سهام است که توسط Cosmos SDK پشتیبانی می‌شود و توسط یک سیستم تأیید، به نام توافق Tendermint ایمن می‌شود. یک اعتبارسنجی به نام پیشنهاد دهنده برای ارسال یک بلوک جدید از تراکنش‌ها انتخاب می‌شود. تایید کنندگان در دو دور در مورد قبول یا رد بلوک پیشنهادی رأی می‌دهند. اگر یک بلوک رد شود، یک پیشنهاد دهنده جدید انتخاب می‌شود و فرایند دوباره شروع می‌شود. در صورت پذیرش، بلوک امضا شده و به زنجیره اضافه می شود.

کارمزدهای تراکنش از بلوک به عنوان جوایز استیک بین اعتباردهندگان و نمایندگان توزیع می‌شود. پیشنهاد دهندگان برای مشارکت خود پاداش اضافی دریافت می‌کنند. این فرایند تکرار می‌شود و بلوک‌های جدیدی از تراکنش‌ها به زنجیره اضافه می‌شود.
هر اعتبارسنجی یک کپی از تمام تراکنش‌های انجام شده در شبکه دارد که قبل از رای دادن آن را با بلوک تراکنش‌های پیشنهادی مقایسه می‌کند. از آنجایی که چندین اعتبارسنجی مستقل در رای گیری اجماع انجام می‌شود، پذیرش هر بلوک نادرست را غیرممکن می‌کند. به این ترتیب، اعتبار سنجی‌ها از یکپارچگی بلاک چین Terra محافظت می‌کنند و اعتبار هر تراکنش را تضمین می‌کنند.

توکن سوزی ارز لونا چیست

علی‌رغم اینکه همه افراد جامعه ارزهای دیجیتال، طرفدار سوختن لونا نبودند، هشتگ #BurnLuna در طول فرآیند رای‌گیری ایجاد یک زنجیره جدید، در توییتر ترند شد. در این بین مدیر عامل TFL، آدرس سوزاندن لونا را در توییتر خود منتشر کرد، که به نظر می‌رسد یک جنبش سوزاندن را آغاز کرده است.

در حالی که Kwon سازنده لونا با بیان اینکه ” چرا دارندگان، توکن سوزی انجام می‌دهند و به معنای واقعی کلمه پول می‌سوزاند” کمی از تب و تاب توکن سوزی را آرام کرد. در نهایت طرح بازیابی Terra Luna 2.0 راه‌اندازی شد، به این معنی که توکن سوزی Luna به عنوان راهی برای نجات لونا انتخاب نشد.

از نظر فنی، طرح بازیابی لونا 2 همان اثری را داشت که توکن سوزی می‌تواند در کاهش عرضه داشته باشد، اگرچه تصمیم به راه‌اندازی مجدد زنجیره یک رویکرد بنیادی‌تر بود. این زنجیره جدید با 1 میلیارد لونا راه اندازی می‌شود که کاهش بسیار زیادی نسبت به 6.5 تریلیون دارد.
با سوزاندن لونا، دارندگان امیدوار بودند که این امر بدلیل عرضه کم، قیمت ارز آنها را افزایش دهد و قیمت را به 1 دلار بازگرداند. با افزایش 1700 درصدی عرضه در چند روز، یک سوخت بزرگ برای بازگرداندن این قیمت لازم است. طبق گفته‌ها، از طریق 3379 تراکنش، دارندگان تا 6 ژوئن 810.55 میلیون لونا سوزانده‌اند. این فقط 0.012 درصد از عرضه در گردش را تشکیل می‌دهد.

کیف پول لونا

برنامه Terra Station به شما امکان می‌دهد به برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) که توسط قراردادهای هوشمند در Terra طراحی شده‌اند دسترسی داشته باشید. همچنین شامل کیف پول رسمی از نسخه دسکتاپ Terra Station است که کاربران می‌توانند از آن برای مدیریت حساب‌های Terra خود استفاده کنند.
این افزونه صفحات وب را قادر می‌سازد تا به شبکه Terra متصل شوند و به آنها امکان می‌دهد وضعیت و رویدادهای آنلاین را از زنجیره بلوکی بیرون بکشند و همچنین تراکنش‌های جدید ایجاد کنند.

کاربران می‌توانند با رفتن به یک صفحه وب مجهز به Terra و اتصال کیف پول خود در صورت درخواست، با DApps تعامل داشته باشند. پس از احراز هویت، DApp می‌تواند داده‌های بلاک چین را بخواند و از طریق افزونه Station درخواست امضای تراکنش‌ها را بدهند.
هر زمان که تراکنش توسط DApp ایجاد می‌شود، ابتدا به کاربر یک اعلان امن داده می‌شود که در آن می‌تواند محتویات آن را با رمز عبور قبل از امضا و پخش آن تایید کند. این کیف پول برای سیستم‌های گوشی اندروید و ios نیز موجود است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *