0

ارز دیجیتال ریپل چیست؟ درباره آینده و آخرین دادگاه آن

ارز دیجیتال ریپل چیست؟ درباره آینده و آخرین دادگاه آن

بیت کوین ممکن است بیشتر ذهنیت مردم را در دنیای ارز دیجیتال به خود منعطف کند، اما ریپل شرکتی است که قطعاً نمی‌خواهید از آن غافل شوید. ریپل یک بستر تسویه حساب و مبادله و سومین cryptocurrency بزرگ(بر اساس سرمایه بازار) در جهان است. ارز دیجیتال xrp چیست؟ آینده ارز دیجیتال xrp چیست؟ و خیلی سؤال‌های دیگری که شاید در مورد این ارز برایتان پیش بیاید. در این مقاله سعی داریم ارز دیجیتال ریپل را خدمت شما توضیح دهیم:

ریپل چیست؟

Ripple شرکتی است که در پشت XRP قرار دارد که به طور مداوم در بین 10 ارز برتر رمزنگاری شده و از نظر میزان سرمایه‌گذاری در بازار لیست می‌شود. همچنین Ripple یک شبکه انتقال پول است که برای تأمین نیازهای صنعت خدمات مالی طراحی شده است.

ارز دیجیتال ریپل ( xrp) چیست؟

(XRP) یک توکن رمزنگاری است که برای انتقال معاملات از پایگاه داده‌های مرکزی کنترل شده توسط مؤسسات مالی به زیرساخت‌های بازتر و در عین حال کاهش قابل توجهی از هزینه‌ها طراحی شده است. شما می‌توانید XRP را به عنوان یک سرمایه‌گذاری، رمزنگاری برای مبادله سایر ارزها یا راهی برای تأمین مالی معاملات در شبکه Ripple خریداری کنید.

تاریخچه ریپل

استارتاپ باسلام چیست و همه چیز درباره آن

در سال 2004، رایان فوگر برای اولین بار ایده پلت فرم پرداخت ریپل را اعلام کرد. با این وجود توسعه ریپل از زمانی آغاز شد که جید مک کالب و کریس لارسون در سال 2012 این پروژه را به دست گرفتند (در آن زمان، آن را Opencoin نامیدند).

ریپل یک استارتاپ مستقر در سانفرانسیسکو بود و یک سیستم پرداخت مانند blockchain را توسعه داد. این پروتکل در بین سازمان‌های مالی مشهور شد زیرا امکان انتقال سریع متقابل در هر نقطه از جهان را فراهم می‌کند. با وجود یک تصور غلط رایج، Ripple برای ارائه یک روش انتقال جایگزین برای سیستم بانکی ایجاد شد.

مزایای ریپل

سرعت: حل و فصل و تأیید معاملات بسیار سریع است. به طور کلی چهار تا پنج ثانیه طول می‌کشد.

هزینه کم: هزینه‌های انجام معامله در شبکه Ripple فقط 0.00001 XRP است.

شبکه تبادل همه کاره: شبکه Ripple معاملات را با استفاده از XRP پردازش می‌کند. همچنین می‌تواند برای سایر ارزهای فیات و ارزهای رمزنگاری شده استفاده شود.

حمایت توسط موسسات بزرگ مالی: شرکت‌های بزرگ همچنین می‌توانند از Ripple به عنوان یک بستر معامله استفاده کنند. Santander و Bank of America از این شبکه استفاده می‌کنند و نشان می‌دهد که در حال حاضر دارای پتانسیل اتخاذ بازار بزرگ‌تر نسبت به ارزهای رمزنگاری شده دیگر را دارد.

مضرات

متمرکز بودن: یکی از دلایلی که ارزهای رمزنگاری شده محبوب شدند این است که آنها غیرمتمرکز بودند و بانک‌ها و دولت‌های بزرگ آنها را کنترل نمی‌کردند. سیستم Ripple به دلیل لیست پیش فرض اعتبار سنج‌ها می‌تواند تا حدودی متمرکز باشد.

عرضه زیاد: قبل از عرضه کل ریپل، 60 درصد از آن بین اعضا و کارمندان تقسیم شده است. این امر به دلیل عرضه زیاد، می‌تواند روی قیمت آینده ریپل تأثیر بد داشته باشد.

اقدام SEC علیه XRP: در دسامبر سال 2020، SEC دادخواستی علیه ریپل ارائه داد و گفت که ازآنجاکه ریپل 60 درصد توکن‌ها را در دست دارد می‌تواند با عرضه زیاد، قیمت را متزلزل کند.

آینده ریپل

تجزیه و تحلیل قیمت تاریخی ریپل بخش مهمی از سرمایه‌گذاری موفق است. روندهای گذشته این امکان را فراهم می‌آورد که چه عواملی در جهت ارز تأثیر داشته و تا چه حد تأثیر داشته باشد. یک معامله‌گر تصویر کاملی از نوسانات بازار می‌گیرد که بر اندازه موقعیت و استراتژی‌های معاملاتی تأثیر می‌گذارد.

پیش بینی قیمت XRP 2023

پس از تجزیه و تحلیل قیمت XRP در سالهای گذشته، فرض بر این است که در سال 2023، حداقل قیمت XRP حدود 0.70 دلار خواهد بود. حداکثر قیمت XRP ممکن است حدود 0.83 دلار باشد. به طور متوسط​​، قیمت معاملات ممکن است در سال 2023 0.73 دلار باشد.

پیش بینی قیمت XRP 2024

بر اساس تجزیه و تحلیل فنی توسط کارشناسان Cryptocurrency در مورد قیمت XRP، در سال 2024، XRP انتظار می‌رود حداقل و حداکثر قیمت را داشته باشد: به ترتیب حدود 1.01 دلار و 1.22 دلار. متوسط ​​هزینه معاملات مورد انتظار 1.05 دلار است.

دادگاه ریپل

فناوری XRPL به عنوان یک نیروی مختل کننده در سیستم مالی جهانی دیده می‌شود. با این حال، در زمان‌های اخیر، Ripple و XRP بیشتر با یک دادخواست مداوم بین SEC و Ripple همراه هستند. قیمت XRP طی سالها به نتیجه دادخواست بستگی داشته اشت.

در دسامبر سال 2020، SEC دادخواستی علیه دو مدیر Ripple، رئیس اجرایی هیئت مدیره و مدیرعامل سابق و بنیان‌گذار کریستین لارسن و مدیرعامل فعلی و عضو هیئت مدیره بردلی گارلینگهه ارائه داد. وی ادعا کرد که آنها بیش از 1.3 میلیارد دلار از طریق یک ارائه اوراق بهادار با دارایی دیجیتال ثبت نشده و در حال انجام، جمع آوری کرده‌اند.

SEC استدلال کرد و در دادخواست خود گفت ریپل میلیاردها دلار از طریق فروش XRP برای تأمین مالی مشاغل این شرکت جمع آوری کرده است. همچنین ادعا شده است که لارسن و گارلینگهاوس بیش از 600 میلیون دلار از “فروش ثبت نشده شخصی XRP” سود بردند.

نتیجه دادگاه ریپل

حکم نهایی Ripple و  SEC هنوز به نتیجه نرسیده است و به طور مداوم عقب افتاده است زیرا دادگاه در حال بررسی ادعاهای هر دو طرف است. ادعای SEC برای رد دفاع از اعلامیه منصفانه از ریپل و همچنین ادعای ریپل که هیچ اطلاعیه‌ای عادلانه برای نشان دادن توزیع غیرقانونی سکه در بازار رمزنگاری بسیار بی ثبات وجود ندارد.

گفته می‌شود گمانه ‌زنی‌هایی در مورد حکم نهایی دادخواست Ripple  و  SEC برای پایان در سال 2022 وجود داشته است، که تاریخ یا ماه مشخصی ذکر نشده است. حامیان دادخواست Ripple در حال حاضر برای پیروزی در پرونده علیه دادخواست SEC با تأخیر طولانی در نشان دادن شواهد از طرف SEC روبرو شده‌اند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *