0

ارز دیجیتال تتا چیست؟ و نحوه خرید آن

ارز دیجیتال تتا چیست؟ و نحوه خرید آن

ظهور سیستم‌عامل‌های پخش زنده ویدئویی تقریباً با توسعه فناوری بلاکچین همراه بود که باعث می‌شود علاقه‌مندان به رمزنگاری در تتا، تلاش کنند تا هر دو را در یک اکوسیستم واحد به نام پلت فرم تتا ادغام کنند. با توجه به این نکته، توسعه‌دهندگان این ایده برای ایجاد یک شبکه تحویل ویدئویی که بر روی بلاک چین اختصاصی تتا کار می‌کند، ایجاد کردند. در حالی که شبکه تحویل مکانی برای پخش ویدئوی غیرمتمرکز است، بلاک‌چین تتا محیطی را برای استفاده از توکن تتا در پلتفرم فراهم می‌کند.

ارز دیجیتال تتا

شبکه تتا یک شبکه پخش ویدئویی همتا به همتا است که از فناوری‌های بلاک‌چین و رمزنگاری استفاده می‌کند. شبکه تتا دو توکن دارد: تتا توکن حاکمیت است و توکن Tfuel عمدتاً برای پرداخت هزینه‌های گاز معاملات استفاده می‌شود.

چه کسی تتا را ایجاد کرد؟

تتا در سال 2017 توسط میچ لیو تأسیس شد که استارتاپ‌هایی را دربازی‌های موبایل و تبلیغات آنلاین و جیوی لانگ که قبلاً در فناوری‌های پخش مستقیم VR کار می‌کرد، تأسیس کرد. نکته قابل توجه، هیئت مشاوران تتا شامل استیو چن، بنیان‌گذار یوتیوب، جاستین کانا، بنیان‌گذار Twitch و راکوتن ویکی مدیران ارشد Verizon هستند.
تیم Theta در سال 2017 یک فروش خصوصی را در اختیار داشت و معادل 20 میلیون دلار با فروش 30 ٪ از 1 میلیارد واحد عرضه تتا، سرمایه خود را افزایش داد.

بلاک چین تتا چیست؟

بلاکچین تتا یک شبکه تحویل ویدئویی غیر متمرکز ساخته شده و رمزنگاری شده است. این بستر نوآورانه راه حل‌های فنی و اقتصادی را برای مشکلات پیش رو ارائه می‌دهد. به همین ترتیب، بلاک‌چین تتا برای ایجاد انگیزه در به اشتراک‌گذاری پهنای باند در سراسر شبکه طراحی شده است.
به طور خاص، کاربران این فرصت را به دست می‌آورند که در ازای پاداش توکن، پهنای باند اضافی و منابع محاسباتی خود را ارائه دهند.
توسعه‌دهندگان تتا تلاش می‌کنند تا از طریق یک بلاک چین جدید و نوآورانه، با چالش‌های مختلفی که صنعت پخش ویدئو امروز با آن روبرو است، مقابله کند. این موضوع به عنوان “آخرین مایل” توسط متخصصان شناخته می‌شود. این یک نگرانی عمده برای سیستم‌عامل‌های جریان با وضوح بالا Bitrate 4K ، 8K و نسل بعدی است.

مزایای بلاک چین تتا

ارز دیجیتال تتا چیست؟ و نحوه خرید آن

کاربران تتا از دسترسی به زیرساخت‌های جهانی برای محتوای ویدئویی و تحویل داده‌ها لذت می‌برند. این پروژه منبع باز Esports، موسیقی، تلویزیون/فیلم، آموزش، کنفرانس سازمانی، جریان همتا به همتا و سایر موارد را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، ماهیت غیرمتمرکز این سیستم‌عامل تضمین می‌کند که تتا توسط کاربران تأمین می‌شود.
یکی دیگر از مزایای مهم شبکه تتا، قابلیت توسعه و همکاری آن است. این شبکه از ایجاد برنامه‌های غیر متمرکز (DAPP) پشتیبانی می‌کند. نکته قابل‌توجه، اولین DAPP که در شبکه راه‌اندازی شد Sliver.tv بود.

بلاک چین تتا چگونه کار می‌کند؟

Theta یک شبکه تحویل فیلم غیر متمرکز ERC-20 است. این طبقه‌بندی به این معنی است که کاربران تتا می‌توانند از اکوسیستم اتریوم برای ساده‌تر کردن تجربه رمزنگاری خود استفاده کنند. Ethereum بزرگ‌ترین اکوسیستم DAPP در جهان است و توکن‌های ERC-20 از انواع مختلفی از کیف پول، DEX و بازی‌ها برخوردار هستند.
تتا از امنیت و کارایی اتریوم استفاده می‌کند و آن را با فناوری‌های مختلف اختصاصی برای بهبود کیفیت ترکیب می‌کند. بلاکچین تتا تنها زیرساخت‌های پایان به پایان برای پخش و تحویل ویدئویی غیر متمرکز در این زمان است. طراحی بلاک‌چین حداکثر عملکرد را در این زمینه مجاز می‌کند.
به‌عنوان‌مثال، این سیستم می‌تواند جریان را از گره‌های ذخیره‌سازی همسایه بیرون بکشد. این روش به سیستم‌عامل‌های ویدئویی اجازه می‌دهد تا هزینه‌های شبکه تحویل محتوا (CDN) را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

theta.tv

Theta.tv سرویس اصلی جریان شبکه است. کاربران می‌توانند فیلم‌های خود را از اینجا مشاهده و ارسال کنند. به طرز چشمگیر، این DAPP قرار است در تلفن‌های آینده گلکسی سامسونگ درج شود. این ادغام نرم‌افزار تتا را بر روی 75 میلیون دستگاه موجود قرار می‌دهد. در نتیجه، این حرکت به تتا یک پایگاه کاربر در سراسر جهان می‌دهد که به جلو حرکت می‌کند.

مکانیزم اجماع

تتا شکل جدیدی از مکانیسم اجماع اثبات سهام را که به عنوان BFT چند سطحی شناخته می‌شود، معرفی می‌کند. این سبک اجماع بسیار سریع‌تر از سیستم‌های سنتی اثبات کار است. مکانیسم BFT چند سطحی از مجموعه کوچکی از گره‌ها برای سرعت بخشیدن به مصوبات استفاده می‌کند.
به طور خاص، گروه کوچکی از گره‌ها به عنوان “کمیته اعتبار سنج” عمل می‌کنند. هنگامی که این گره‌ها اولین تأیید را ارائه می‌دهند، یک گروه بسیار بزرگ‌تر، متشکل از هزاران گره، معروف به “استخر نگهبان”، معاملات را به طور کامل تأیید می‌کند و آنها را به بلاک‌چین اضافه می‌کند. به‌طور جدی، این مکانیسم توان تتا را با توان معامله بالا فراهم می‌کند.

خرید تتا

شبکه تتا (THETA) در حال حاضر در صرافی‌های زیر برای خرید در دسترس است.

uphold: این یکی از مبادلات برتر برای ساکنان ایالات متحده و انگلیس است که طیف گسترده‌ای از ارزهای رمزنگاری را ارائه می‌دهد. این صرافی برای آلمان و هلند ممنوع است.

BINANCE: بهترین برای استرالیا، کانادا، سنگاپور، انگلیس و بیشتر جهان. ساکنان ایالات متحده از خرید شبکه تتا ممنوع هستند.

KUCOIN: این صرافی در حال حاضر، ترید بیش از 300 توکن محبوب دیگر را ارائه می‌دهد. کوکوین اولین صرافی است که فرصت‌های خرید را برای توکن‌های جدید فراهم می‌کند. این مبادله در حال حاضر ساکنان بین‌المللی و ایالات متحده را می‌پذیرد.

WAZIRX: این مبادله بخشی از گروه Binance است که از کیفیت بالایی برخوردار است. این بهترین مبادله برای ساکنان هند است.

کیف پول ارز تتا

توکن‌های Theta را می‌توان در کیف پول خود تتا که برای Android ،iOS و وب در دسترس است، ذخیره کرد.
کیف پول سخت‌افزاری یا کیف پول‌های سرد مانند Ledger یا Trezor امن‌ترین گزینه را برای ذخیره ارزهای رمزنگاری شده با ذخیره‌سازی آفلاین و پشتیبان تهیه می‌کند. با این‌حال، آنها می‌توانند به دانش فنی بیشتری احتیاج داشته باشند و گزینه گران‌تری هستند. به همین ترتیب، آنها ممکن است برای ذخیره مقادیر بیشتر تتا برای کاربران باتجربه‌تر مناسب باشند.

کیف پول‌های نرم‌افزاری گزینه دیگری را ارائه می‌دهند و رایگان و آسان برای استفاده هستند. آنها برای بارگیری به‌عنوان برنامه‌های هوشمند یا برنامه‌های دسکتاپ در دسترس هستند. با کیف پول‌های نرم‌افزاری، کلیدهای خصوصی توسط ارائه‌دهنده خدمات از طرف شما مدیریت و پشتیبان تهیه می‌شوند.
کیف پول‌های آنلاین یا کیف پول وب نیز رایگان و آسان برای استفاده بوده و از چندین دستگاه با استفاده از مرورگر وب قابل دسترسی هستند. با این حال، آنها کیف پول‌های داغ در نظر گرفته می‌شوند و می‌توانند از گزینه‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری امنیت کمتری داشته باشند.
ازآنجاکه به احتمال زیاد برای مدیریت تتا به پلتفرم اعتماد دارید، باید یک سرویس معتبر را با سابقه‌ای در امنیت و حضانت انتخاب کنید. به همین ترتیب، آنها برای نگه داشتن مقادیر کمتری از ارزهای رمز پایه یا برای کسانی که معاملات مکرر انجام می‌دهند، مناسب‌ترین هستند.
Kriptomat یک راه حل ذخیره‌سازی ایمن ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد بدون هیچ دردسر توکن‌های تتا را ذخیره و ترید کنید. ذخیره تتا با Kriptomat، امنیت و کارکردهای کاربرپسند را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *