0

ارز دیجیتال الگوراند چیست؟ و تاریخچه آن

ارز دیجیتال الگوراند چیست؟ و تاریخچه آن

اکثر ارزهای دیجیتال ادعا می‌کنند که هدف دارند و مشکلات موجود را حل می‌کنند. الگوراند نیز هدفی دارد، حل سه‌گانه بلاک چین، مقیاس‌پذیری، تمرکززدایی و امنیت. همچنین الگوراند به عنوان قاتل اتریوم شناخته شده است. در این مقاله سعی داریم شما را با ارز دیجیتال ALGO و بلاک‌چین Algorand آشنا کنیم:

ارز الگوراند

Algorand یک شبکه بلاکچین غیرمتمرکز و منبع باز است. این ارز از ساختار دو لایه و تنوع منحصر به فرد مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) برای افزایش سرعت تراکنش استفاده می‌کند. جوایز بلاک Algorand بین همه دارندگان سکه ALGO توزیع می‌شود و به همه آنها فرصتی برای کسب جوایز ارائه می‌دهد.
چیزی که Algorand را متمایز می‌کند سرعت و قابلیت‌های پیشرفته آن است. Algorand سریع، کم‌هزینه، غیرمتمرکز و دارای قابلیت‌های پیشرفته قرارداد هوشمند است. الگوراند می‌تواند هزاران تراکنش را در هر ثانیه با سرعت زیاد و با کارمزد تراکنش کسری از یک پنی پردازش کند.

Algorand به عنوان لایه زیرساختی عمل می‌کند که می‌توانیم روی آن شبکه‌های رمزنگاری، اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dapps) و توکن‌های رمزنگاری بسازیم. به گفته Santosh Yellajosula عضو شورای دارایی‌های بلاک‌چین و رمزنگاری(BACC) و مدیر عامل Xfinite “این یکی از برجسته‌ترین بلاک‌چین‌های لایه 1 موجود در اکوسیستم است.”

تاریخچه مختصر الگوراند

استاد انستیتوی فناوری ماساچوست، سیلویو مایکالی، که همچنین یک دانشمند کامپیوتر برنده جایزه تورینگ است، بلاک‌چین Algorand را در سال 2019 با حداکثر عرضه 10,000,000,000 Algo (توکن اصلی آن) در دسترس عموم قرار داد. بنیاد الگوراند سازمانی است که تیم تحقیقاتی اصلی بلاکچین برای رمزنگاری و علوم کامپیوتر به رهبری تال رابین را در خود جای داده است.

الگوراند در حال تلاش برای حل چه چیزی است؟

سه مشکل صنعت کریپتوکارنسی را درگیر کرده است: مقیاس پذیری شبکه، سرعت تراکنش‌ها و امنیت شبکه.

ارزهای دیجیتال بزرگ مانند بیت کوین و اتریوم تلاش کرده‌اند تا مشکل سرعت و امنیت را تا حدودی حل کنند، اما نکته‌ای که هنوز باید به آن پرداخته شود، مقیاس‌پذیری شبکه است که با تراکنش در ثانیه یا TPS اندازه‌گیری می‌شود.

بوجیانو می‌گوید: «الگوراند یک پلتفرم قرارداد هوشمند است که تلاش می‌کند سه‌گانه بلاکچین (مقیاس‌پذیری، تمرکززدایی، امنیت) را حل کند و به دموکراتیزه کردن امور مالی کمک کند. بیت‌کوین با تنها 5 TPS کندترین در این بخش است. شبکه اتریوم می‌تواند تا 13 TPS را انجام دهد. Algorand در حال حاضر می‌تواند تا 1300 TPS را پردازش کند و قصد دارد تا 3000 TPS را در آینده افزایش دهد.

Algorand در حال افزودن «پایان آنی» به بلاکچین است، به این معنی که تراکنش‌ها هرگز نمی‌توانند در تضاد، اصلاح یا معکوس باشند. این ویژگی به طور قابل توجهی مقیاس پذیری شبکه را بهبود می‌بخشد.
بیت کوین، اتریوم و سایر شبکه‌های ارز دیجیتال سنتی معمولاً بسیار شلوغ هستند. تراکنش‌ها به کندی پردازش می‌شوند و انجام آنها پرهزینه است. هدف شبکه الگوراند حل این مشکل با کاهش هزینه‌های گاز و انجام سریع‌تر تراکنش‌ها است.

نحوه عملکرد الگوراند

همه ارزهای دیجیتال بر روی یک مکانیسم اجماع کار می‌کنند تا هر تراکنش آغاز شده توسط کاربر در شبکه خود را تأیید یا رد کنند. رمزارزهای قدیمی مانند بیت کوین و اتریوم بر روی مکانیزم PoW (اثبات کار) کار می‌کنند. این رمز ارزها به قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارد و از این رو، برق بیشتری مصرف می‌کند. مکانیسم اجماع دیگری به نام PoS (اثبات سهام) وجود دارد که مصرف انرژی کمتری دارد.
اتریوم در تلاش است تا به سمت مکانیسم PoS کارآمدتر حرکت کند، اما این مکانیسم هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است، اما Algorand و برخی دیگر از ارزهای دیجیتال جایگزین مانند Polkadot و Solana گاهی اوقات به عنوان قاتل اتریوم شناخته می‌شوند، زیرا مقرون ‌به ‌صرفه‌تر و انرژی‌زا هستند.
Algorand بر روی مکانیسم PoS خالص کار می‌کند. سیستم PoS که Algorand از آن استفاده می‌کند، به طور تصادفی کمیته‌هایی را از دارندگان ALGO، برای شرکت‌ در اعتبارسنجی و تأیید بلوک بعدی در زنجیره انتخاب می‌کند. Gaurav Dahake، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران Bitbns می‌گوید: این تصادفی‌سازی نتیجه یک ابزار رمزنگاری منحصربه‌فرد به نام VRF (عملکرد تصادفی قابل تأیید) است که توسط بنیانگذار Algorand اختراع شده است و به دنبال حل مشکل سه‌گانه بلاک چین است.

شبکه الگوراند

ارز دیجیتال الگوراند چیست؟ و تاریخچه آن

در شبکه بلاک‌چین Algorand، تنها به مجموعه منتخبی از ماینرها پس از اینکه با موفقیت قدرت پردازش رایانه خود را به شبکه قرض دادند، یک بلوک پاداش از توکن ALGO خود دریافت می‌کنند. کاربران بدون توجه به اندازه دارایی‌هایی که در بلاک‌چین تعهد داده‌اند، به طور تصادفی انتخاب می‌شوند، در نتیجه شانس منصفانه‌ای برای همه حفظ می‌شود. این مکانیزم بهینه ‌سازی‌شده چیزی است که به Algorand امکان سرعت پردازش تراکنش باورنکردنی را می‌دهد.
این مکانیسمی برای دستیابی به اجماع توزیع شده است. «خالص» به کاربرانی اطلاق می‌شود که مجبور نیستند ALGOهای خود را برای شرکت در این فرآیند قفل کنند یا پیوند دهند. بوجیانو می‌گوید: در PoS، قدرت کاربران با سهام آنها متناسب است و کاربران شرکت‌کننده به طور تصادفی برای پیشنهاد/اعتبار بلوک‌ها انتخاب می‌شوند.

سال 2021 برای الگوراند چگونه بوده است؟

Algorand به عنوان یک شریک استراتژیک برای ارائه زیرساخت شبکه و اکوسیستم فناوری برای یک صندوق 1.5 میلیارد دلاری که توسط Hivemind Capital Partners اداره می‌شود، انتخاب شد. این یک نقطه عطف مهم برای Algorand بود که در تلاش است تا موارد استفاده بیشتری از توکن بومی خود ALGO دریافت کند.
الگوراند همچنین پروتکل اپلیکیشن غیرمتمرکز رمزنگاری خود را به نام Algofi راه‌اندازی کرده است. این پروتکل دارای دو سرویس کاربردی اصلی است که در اکوسیستم خود گنجانده شده است. Tinyman، یک صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر الگوراند (DEX) و Algomint، یک استخراج کننده دارایی‌های دیجیتال است.

این دو پلی بین Algorand و سایر شبکه‌های بلاک چین Algofi همچنین شروع به استخراج سکه پایدار خود به نام AlgoStable (STBL) خواهد کرد.
جان کلارک و اوون کولگرو، بنیان‌گذاران Algofi: هدف ما با Algofi توسعه پروژه‌هایی است که از فعالیت‌های مالی در دنیای واقعی در مقیاس حمایت می‌کنند. پروژه‌هایی که مؤسسات می‌توانند در نهایت از آنها استفاده کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *