0

ارز دیجیتال آوالانچ چیست؟ و تاریخچه آن

ارز دیجیتال آوالانچ چیست؟ و تاریخچه آن

آوالانچ خود را به عنوان یک بستر بسته و قابل برنامه‌ریزی قراردادهای هوشمند و برای برنامه‌های غیر متمرکز توصیف می‌کند. Avax برای پرداخت هزینه‌های معامله کاربرد دارد و می‌تواند برای تأمین امنیت شبکه استفاده شود.

آوالانچ با زبان برنامه‌نویسی اتریوم سازگار است و می‌تواند برای استقرار بلاک‌چین‌های خصوصی یا عمومی به عنوان “زیر شبکه” استفاده شود.

ارز آوالانچ

در سال 2020 آوالانچ توسط آزمایشگاه‌های AVA راه‌اندازی شد، آوالانچ یک بستر بلاک‌چین بوده که دارای قرارداد هوشمند است. آوالانچ قصد دارد ضمن حفظ عدم تمرکز و امنیت، با تمرکز بر هزینه‌های پایین‌تر، سرعت معاملات سریع و دوستدار محیط ‌زیست، یک راه حل مقیاس‌پذیر را ارائه دهد.
در فضای ارزهای دیجیتال آوالانچ به سرعت رواج پیدا کرد به طوری که آوالانچ در حال حاضر به مبلغ 8.41 میلیارد دلار ارزش دارد و هنوز هم در برنامه‌های غیر متمرکز، آوالانچ (DAPP) افزایش می‌یابد. آوالانچ از مکانیسم‌های بومی خود به نام (AVAX) و مکانیسم‌های اجماع متعدد استفاده می‌کند.

ارز دیجیتال avax

Avax توکن بومی آوالانچ است. Avax به عنوان واسطه مبادله اکوسیستم آوالانچ خدمت می‌کند. به عبارت دیگر، این توکن به عنوان ارز در شبکه و به طور معمول برای جمع آوری هزینه در معاملات، مشوق‌ها و بسیاری از موارد دیگر استفاده می‌شود.
همچنین از آن برای استیکینگ آواکس نیز استفاده می‌شود که برای تأمین امنیت شبکه ضروری است. پاداش Stakerها با Avax پرداخت می‌شود. برخی از کاربران برای کسب درآمد منفعل در شبکه، Avax را به خود اختصاص می‌دهند.

تاریخچه آوالانچ

هنگامی که blockchain بیت کوین در سال 2009 راه‌اندازی شد، راه را برای طراحی و اختراع بلاک‌چین‌هایی که پس از آن آمده است، از جمله اتریوم، هموار کرد. با استفاده گسترده در مقیاس بزرگ از توکن‌های غیر رقیب (NFTS) و پروتکل‌های غیرمتمرکز (DEFI)، محدودیت‌های فنی طراحی اصلی بلاک‌چین آشکارتر شد.
به عنوان مثال، اجماع اثبات کار (POW) بیت کوین، به دلیل فرایند اعتبار سنجی گسترده منابع، عدم تمرکز را تا حدی مهار می‌کند. معاملات همچنین کندتر است. امروزه اکثر برنامه‌های Ethereum از راه‌حل‌های مقیاس‌بندی لایه-2 برای رسیدگی به این مسائل استفاده می‌کنند.
با استفاده از لایه 2، معاملات از زنجیره اصلی دور می‌شوند. آنها سپس در “بسته‌های” مرتب قرار می‌گیرند که به زنجیره اتریوم ارسال می‌شوند. اگرچه این کار مؤثر است، اما راه‌حل لایه‌های پیچیده دیگری را اضافه می‌کند و باعث می‌شود شبکه در برابر تهدیدهای امنیتی خاص باز شود.
بنابراین، چگونه یک بلاک‌چین می‌تواند همه چیز را در یک پروتکل لایه 1 که غیرمتمرکز و مقیاس‌پذیر است ایمن نگه ‌دارد؟ بنیان‌گذاران آوالانچ با یک راه حل درخشان سه بلوک برای رفع مشکلات اصلی ارائه کردند. در سپتامبر سال 2020، AVA Labs US پس از جمع‌آوری 6 میلیون دلار در طول دوره تأمین مالی، بلاک‌چین آوالانچ راه‌اندازیشد. فروش بعدی آنها خصوصی و عمومی، 48 میلیون دلار بوده است.

آوالانچ چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال آوالانچ چیست؟ و تاریخچه آن

در تلاش برای توسعه و پیشرفت مداوم در فن‌آوری بلاک‌چین، سازندگان آوالانچ به دنبال ایجاد راه حلی برای برخی از مشکلات متداول بلاک‌چین‌ها قدیمی مانند بیت کوین بودند. برخی از این موارد عدم همکاری و مشکلات در مقیاس‌پذیری و قابلیت استفاده است.
آوالانچ با مشکلات ذکر شده در بالا از طریق یک رویکرد منحصر به فرد مقابله می‌کند: استفاده از سه بلاک‌چین جداگانه. آوالانچ ادعا می‌کند “سریعترین بستر قراردادهای هوشمند در صنعت بلاک‌چین است.”

بیایید نگاهی دقیق‌تر به سه بلاک‌چین که Mainnet آوالانچ را تشکیل می‌دهند بیندازیم:

زنجیره X: این بلاک‌چین برای مدیریت دارایی‌ها استفاده می‌شود. از پروتکل اجماع آوالانچ استفاده می‌کند.

زنجیره C: از این بلاک‌چین برای ایجاد قراردادهای هوشمند استفاده می‌شود. از پروتکل اجماع آدم برفی استفاده می‌کند.

زنجیره P: از این بلاک‌چین برای هماهنگی اعتبار سنج‌ها استفاده می‌شود. همچنین از پروتکل اجماع آدم برفی استفاده می‌کند.

مزایای آوالانچ (Avax)

فواید اصلی Avax را می‌توان در درجه اول در نحوه ساخت آن یافت. بنیان‌گذاران Avax راهی برای رفع مشکلات متداول بلاک‌چین‌ها از طریق ساختار منحصر به فرد شبکه پیدا کردند.

قابلیت همکاری

فقط چند مورد بلاک‌چین در تجارت رمزنگاری و داده‌ها وجود دارد که با سایر سیستم‌عامل‌ها همکاری می‌کند. آوالانچ با اجازه دادن به بلاک‌چین‌های مختلف برای به اشتراک گذاشتن داده‌ها و “تعامل” با یکدیگر، قابلیت همکاری را تسهیل می‌کند.

مقیاس‌پذیری

به عنوان مثال، استخراج بیت کوین (BTC) به انرژی فوق العاده و قدرت محاسباتی نیاز دارد. اتریوم فقط می‌تواند 15 معاملات در ثانیه را پردازش کند. این بلاک‌چین‌ها به دلیل چنین محدودیت‌هایی دشوار هستند. اما آوالانچ ساخته شده است تا مقیاس‌پذیر باشد و دارای زمان معامله زیر ثانیه و ظرفیت پردازش باورنکردنی است.

قابلیت استفاده

یکی از نگرانی‌های مربوط به اتخاذ هر فناوری، قابلیت استفاده یا میزان استفاده از نرم‌افزار یا فناوری در برنامه‌های مختلف است. آوالانچ در موارد مختلف مفید بوده است و سرعت خود را در جامعه رمزنگاری با سرعتی که می‌تواند رقیب Ethereum باشد، انتخاب می‌کند.

کیف پول آوالانچ

5 مورد از بهترین کیف پول آوالانچ برای مدیریت Avax و انجام انواع معاملات در شبکه در سال 2022 در زیر آمده است:

 Ledger Nano X (کیف پول سخت افزار)

Ledger Nano X یکی از امن‌ترین و قابل ‌اعتمادترین کیف پول‌های سخت افزاری است. این توانایی ادغام با کیف پول‌های ثالث مانند کیف پول Avax، باعث شده است که بسیار محبوب و رهبر بازار باشد.

 کیف پول وب Avax

کیف پول Avax یک کیف پول وب و گرم است، بنابراین وقتی هر بار که آن را باز می‌کنید، بارها و بارها باید همان عبارت بازیابی، کلید خصوصی را وارد کنید. امکان اشتباه در این نوع کیف پول زیاد است و ممکن است به راحتی هک شوید.

کیف پول Metamask

از Metamask می‌توان به عنوان کیف پول پسوند مرورگر و برای دستگاه‌های iOS و Android استفاده کرد. Metamask در درجه اول به عنوان یک کیف پول اتریوم ساخته شده است اما می‌تواند برای بسیاری از بلاک‌چین‌ها دیگر پیکربندی شود. در مورد شبکه Avax می‌توان از آن برای استفاده و مدیریت Avax C و دسترسی به DAPPهای ساخته شده در شبکه بهمن استفاده کرد.

COIN98

Coin98 به عنوان کیف پول پسوند مرورگر Google Chrome و برای دستگاه‌های Android و iOS در دسترس است. در هر دو مورد از آن برای مدیریت توکن‌های زنجیره‌ای Avax C و Avax X استفاده می‌شود.

کیف پول Coinomi (موبایل)

Coinomi Wallet نسخه‌هایی برای همه سیستم‌ عامل‌ها دارد. نسخه دسکتاپ این کیف پول نیز وجود دارد که در حال حاضر از Avax پشتیبانی نمی‌کند. نسخه موبایل (iOS و Android) بسیار محبوب است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *