0

همه چیز درباره ارز دیجیتال USD و قیمت آن

همه چیز درباره ارز دیجیتال USD و قیمت آن

همانطور که از نام آن پیداست، سکه USD یک رمزنگاری است که ارزش آن به دلار آمریکا متکی است. سکه USD یک stablecoin است و به همین ترتیب یک USDC همیشه باید از نظر ارزش برابر یک دلار باشد.

Usdc چیست

سکه USD (USDC) یک استیبل کوین مبتنی بر اتریوم است. نوعی دارایی دیجیتالی که ارزش آن 1 به 1 با دلار ایالات متحده است. این بدان معناست که دارندگان می‌توانند در هر زمان 1 دلار سکه را به قیمت 1 دلار بازخرید کنند. هر USDC با یک دلار یا دارایی با ارزش معادل که در حساب‌های مؤسسات مالی تنظیم شده نگهداری می‌شود، پشتیبانی می‌گردد.

سکه USD چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال یو اس دی برای نشانه‌گذاری U.S.Dollars در یک بلاکچین خدمت می‌کند. این سرویس همکاری بین Crypto Exchange Coinbase و Circle ارائه دهنده خدمات مالی است. چشم‌انداز مشترک آنها برای آوردن دلار ایالات متحده بر روی بلاکچین است. به این معنی که معامله‌گران می‌توانند ارزش دلار خود را در دوره‌های نوسانات بالا حفظ کنند بدون اینکه بخواهند دارایی‌های رمزنگاری خود را برای ارز فیات مبادله کنند.

همچنین این امکان را می‌دهد تا دلارهای توکن شده از طریق یک شبکه بلاکچین ارسال شود، چیزی که بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر از ارسال دلار از طریق سیستم بانکی است. سکه USD فقط با ارسال USD به حساب بانکی صادرکننده توکن و تعامل با قرارداد هوشمند در بلاکچین که می‌خواهد از آن استفاده کند، قابل تولید است.
USDC در چندین بلاک عمومی از جمله Ethereum ،Solana ،Algorand ،Stellar ،Tron و Hedera یافت می‌شود. این توکن با تمام ویژگی‌های موجود در بلاک‌چین عمومی که در آن ساکن است، از جمله امور مالی غیر متمرکز (DEFI) و قراردادهای هوشمند، قابل تعامل است.

قیمت USDC

همه چیز درباره ارز دیجیتال USD و قیمت آن

USDC که در اواخر سال 2018 راه‌اندازی شده است، بر خلاف سایر ارزهای رمزپایه بی‌ثبات، برای حفظ مقدار پایدار و ثابت طراحی شده است. اما حتی استیبل کوینی مانند USDC هنوز هم می‌تواند مستعد تغییر در قیمت باشد.

قیمت USDC در ماه مه سال 2019 به میزان 1.19 دلار افزایش یافته است و در ماه مه 2021 کمترین میزان 0.891848 دلار را ذکر کرد. تغییر در عرضه و تقاضا دلیل اصلی حرکت پایدار از 1 دلار است. این امر باعث می‌شود قیمت USDC و سایر استیبل کوین‌ها با حمایت دلار آمریکا در زیر یک دلار سقوط کند. با این حال به‌ طورکلی، سکه USD دوره‌های طولانی ثبات را با 1 دلار حفظ کرده است.
حداکثر یا میزان کل عرضه سکه USD وجود ندارد، زیرا توکن‌های جدید بر اساس تقاضا صادر می‌شود. هنگامی که یک کاربر USDC را با قیمت 1 دلار بازپرداخت می‌کند، تیم مقدار مناسب سکه USD را از گردش خارج می‌کند و وجوه از ذخایر اساسی به بانک خارجی مشتری منتقل می‌شود.

خرید usdc

شما نباید در خرید سکه USD مشکلی داشته باشید. به دلیل استفاده گسترده از این استیل کوین، تعدادی از صرافی‌های رمزنگاری آن را می‌فروشند. در اینجا تعدادی از صرافی‌های اصلی که سکه USD دارند وجود دارد: Gemini، Coinbase، Kraken.
سکه USD برای افراد و مشاغل مایل به دلار دیجیتال مفید است. استفاده از آن آسان است، خواه ارسال، دریافت یا وام. استیبل کوین‌ها تضمین شده نیستند، اما شفافیت سکه USD آن را به یکی از امن‌ترین گزینه‌ها تبدیل می‌کند.

Usdt چیست؟

Tether (USDT) اولین استیبل کوین در بازار Crypto بود و از نظر سرمایه‌گذاری در بازار با بیش از 64.5 میلیارد دلار بزرگترین استیبل کوین است. با حمایت Tether Limited ، USDT در سال 2014 راه‌اندازی شد.
از سال 2021، USDT بیشترین معامله در بازار را به خود اختصاص داده است، زیرا توانایی تغییر سریع بلاک‌چین بدون درگیر شدن در نوسانات، مزایای بسیاری دارد. در حقیقت، بیشتر در بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کند اما در سایر بلاک چین‌ها مانند بیت کوین، Tron و Eosio نیز وجود دارد.

تفاوت بین usdt و usdc

حال که با هر دو استیبل کوین آشنا شدیم به سراغ تفاوت این دو می‌پردازیم. تفاوت اساسی usdt و usdc در اهداف معاملاتی و پرداخت آنها است. معامله‌گران با حرکت بین رمزهای رمزنگاری و ارزهای فیات، می‌توانند موقعیت‌های خود را ضمن ماندن در بازار رمزنگاری، تضمین کنند.
اگرچه USDC برای تجارت نیز استفاده می‌شود، USDT دارای حجم معاملات بالاتری و نقدینگی است، بنابراین انتقال بیشتر بین دارایی‌های رمزنگاری و استیبل کوین را تسهیل می‌کند. از آنجا که USDT از نقل و انتقالات تعداد بیشتری از بلاک‌چین‌ها پشتیبانی می‌کند، ممکن است برای معامله‌گران جالب‌تر باشد که بسته به جفت معاملات، USDT را به جای USDC انتخاب کنند.

USDC غالباً به عنوان یک استیبل کوین ایمن و قابل اعتماد توصیف می‌شود زیرا کنسرسیوم مرکز با تنظیم مقررات مطابقت دارد و به روشی شفاف کاملاً از پول نقد پشتیبانی می‌شود. در مقابل، هنوز هم در مورد نحوه حمایت از USDT ابهام وجود دارد، که باعث شده احساس ناامنی نسبت به آن استیبل کوین باشد.
در اصل هر دو USDC و USDT می‌توانند به طور گسترده‌ای در مبادلات برای سرمایه‌گذاری و تجارت استفاده شوند. از آنجا که آنها در بلاک‌چین‌های مختلف پشتیبانی می‌شوند، استیبل کوینی که شما انتخاب می‌کنید بستگی به این دارد که دارایی رمزنگاری که می‌خواهید از طریق جفت‌های تجاری موجود خریداری کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *