0

موفق ترین زنان کارآفرین در جهان

موفق ترین زنان کارآفرین در جهان

در سال 1980 یک نظرسنجی در 2 شرکت از 91 کشور توسط مؤسسه اقتصاد بین‌الملل پیترسون نشان داد که حضور زنان کارآفرین به طور قابل‌توجهی باعث افزایش سود خالص می‌شود. و هنگامی که زنان کسب‌ و کار خود را راه‌اندازی می‌کنند، ویژگی‌های آماری مفید برای کسب‌ و کار، آنها را به موفقیت سوق می‌دهد. در این مقاله به معرفی موفق‌ترین زنان کارآفرین در جهان پرداخته‌ایم.

زنان کارآفرین دنیا

موفق ترین زنان کارآفرین در جهان

تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که زنان در «ابتکار عمل، رفتار با انعطاف‌پذیری، تمرین خودسازی، حرکت به سوی نتایج،نشان دادن صداقت و کارآفرینی» حتی بیشتر از همتایان مرد خود برتر هستند. در واقع، تحقیقات بیشتر هاروارد نشان می‌دهد که زنان در مواقع بحران نیز رهبران بهتری هستند. در اینجا به 17 کارآفرین زن اشاره می‌کنیم که علی‌رغم مشکلاتی که برایشان وجود داشت، راه خود را به پیش بردند.

سیندی می، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران VIPKID

سیندی می مدیر عامل و یکی از بنیان‌گذاران VIPKID است که معلمان آمریکای شمالی را با دانش‌آموزان چینی چهار تا پانزده‌ساله که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، ارتباط می‌دهد. این شرکت در سال 2013 تأسیس شد و از آن زمان تاکنون رشد چشمگیری داشته است. VIPKID صدها هزار معلم و دانش‌آموز دارد. طبق گفته Money Inc، می در واقع به خودش یاد داد که چگونه انگلیسی صحبت کند و از سن 15 سالگی شروع به تدریس خصوصی دیگر دانش‌آموزان کرد.

Anne Wojcicki، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران 23andMe

Anne Wojcicki مدیر عامل و یکی از بنیان‌گذاران 23andMe است که در سال 2006 تأسیس شد. این یک شرکت تحقیقاتی ژنوم انسانی است که DNA مشتریان را برای آگاهی از سلامت و اصل‌ و نسب آنها باز می‌کند. بهترین توصیه او: “به عنوان یک رهبر کسب و کار، باید در مورد انتقاد بسیار راحت باشید و متوجه شوید که این موضوع به شما مربوط نیست.”

مک کنزی اسکات، بشردوست

مکنزی اسکات یک انسان‌ دوست و نویسنده میلیاردر و یکی از زنان کارآفرین جهان است. به گفته نیویورک‌تایمز، او بخشی از مؤسس آمازون و اولین حسابدار آمازون به همراه همسر سابقش، بنیان‌گذار آمازون، جف بزوس بود. طبق گزارش فوربس، اسکات سومین زن ثروتمند جهان است. طبق گزارش CNBC، او در سال طلاق خود چهار درصد از سهام آمازون را دریافت کرده است.

جودیت فاکنر، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Epic Systems

جودیت فاکنر مؤسس و مدیرعامل Epic Systems است که نرم‌افزار سوابق پزشکی را توسعه می‌دهد تا “به مردم کمک کند تا خوب بمانند و به نسل‌های آینده کمک کنند سالم‌تر باشند. این نرم‌افزار از سوابق پزشکی بیش از 250 میلیون بیمار پشتیبانی می کند و مراکز پزشکی برتر مانند جانز هاپکینز و کلینیک مایو از آن استفاده می‌کنند.

Zhou Qunfei، بنیان‌گذار و مدیرعامل Lens Technology

ژو کونفی بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت فناوری لنز است. براساس گزارش فوربس، میلیاردر چینی ثروتمندترین زن خودساخته جهان است. شرکت او شیشه برای غول‌های فناوری مانند تسلا، اپل و سامسونگ تولید می‌کند. بهترین توصیه او: “من به‌عنوان یک کارآفرین با مشکلات و شکست‌های زیادی مواجه شده‌ام.” «اگر آن زمان منصرف می‌شدم، ژو کونفی یا فناوری لنز وجود نداشت.»

لورن پاول جابز، بنیانگذار و رئیس کلکتیو امرسون

لورن پاول جابز(همسر سابق بنیانگذار اپل، استیو جابز) بنیانگذار و رئیس کلکسیون امرسون است. تمرکز این گروه بر ایجاد تغییرات سیستمیک در سراسر کشور با رسیدگی به مسائلی مانند آموزش، مهاجرت، تغییرات آب و هوا و موارد دیگر است. بهترین توصیه او: “یکی از آموخته‌های عمیقی که از [استیو جابز]  گرفتم این بود که ما مجبور نیستیم دنیایی را که در آن متولد شده‌ایم به عنوان چیزی ثابت و غیرقابل نفوذ بپذیریم.

میشل زاتلین، مدیر ارشد اجرایی و یکی از بنیانگذاران CloudFare

میشل زاتلین مدیر ارشد اجرایی و یکی از زنان کارآفرین جهان و بنیانگذاران CloudFare است. یک شرکت امنیت وب که از وب‌سایت‌ها در برابر حملات محافظت می‌کند و در عین حال عملکرد آنها را بهینه می‌کند. او به دلیل رفتن از یک شهر کوچک در ساسکاچوان کانادا به مدرسه بازرگانی هاروارد و ساختن یکی از مهم‌ترین شرکت‌های امنیتی در فهرست «40 زن زیر 40 سال» Fortune و فهرست «50 زن برتر فناوری» فوربس قرار گرفت.

امیلی وایس، مدیرعامل و بنیانگذار Glossier

امیلی وایس دستیار سابق Vogue است که وبلاگ زیبایی خود را به نام The Gloss به برند لوازم آرایشی Glossier تبدیل کرد. او به عنوان مدیرعامل و موسس خرده‌فروشی محصولات زیبایی، پول زیادی جمع‌آوری کرده است. به عنوان مثال، در مارس 2019، او 100 میلیون دلار در دور سری D توسط Sequoia Capital جمع‌آوری کرد.

هدی کتان از هدی بیوتی

هدی کتان شغل مالی خود را در دبی رها کرد تا مژه‌های مصنوعی خود را بسازد، زیرا نتوانست گزینه‌های باکیفیتی به عنوان یک آرایشگر مستقل پیدا کند. مژه‌های او در همان روز اول با مشتریانی مانند کیم کارداشیان فروخته شد. از آن زمان فعالیت او برای ارائه یک خط مراقبت از پوست نیز گسترش یافته است.

مریم نفیسی، مدیرعامل و موسس Minted

مریم نفیسی مدیر عامل و بنیانگذار Minted است. Minted بستری است برای هنرمندان، تا یاد بگیرند و در معرض دید قرار بگیرند تا کسب و کار خود را توسعه دهند. Minted به عنوان یکی از 10 استارت آپ پرتقاضا در سال 2014 در میان جویندگان کار و Naficy در سال 2013 به عنوان یکی از 25 خلاق‌ترین افراد شرکت Fast در کسب و کار انتخاب شدند.

سوفیا آموروسو، بنیانگذار گرلبوس مدیا

سوفیا آموروسو بنیانگذار Girlboss Media است که زنان را با محتوایی در مورد سلامتی، زیبایی، سبک زندگی، کار و موارد دیگر توانمند می‌کند. او مدیرعامل سابق Nasty Gal بود و طبق گفته Career Addict دارایی خالص او 280 میلیون دلار بود. اما سرمایه‌گذاری جدید او پر از وعده است.

افتون وچری، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران باروری مدرن

Afton Vechery مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Modern Fertility است که یک شرکت بهداشتی است که اطلاعات باروری را در دسترس زنان قرار می‌دهد و یک آزمایش جامع باروری در خانه ارائه می‌دهد. اینها همان انواع آزمایش‌های هورمونی هستند که در کلینیک‌های باروری انجام می‌شود، اما از طریق مدرن باروری با کسری از قیمت انجام می‌شود.

صفرا کتز مدیر عامل Oracle

Safra Catz، یک مدیر تجاری آمریکایی متولد اسرائیل و مدیرعامل شرکت اوراکل است. سمتی که او از سپتامبر 2014 زمانی که لری الیسون، بنیان‌گذار این شرکت نرم‌افزاری از آن سمت کناره‌گیری کرد، خدمت کرده است. با این حال، او در سال 1999 به شرکت ملحق شد، و او به عنوان رهبر استراتژی خرید شرکت شناخته می‌شود.

شریل سندبرگ

شریل سندبرگ مدیر اجرایی فیس بوک است. موفقیت‌های او در فیسبوک بسیار زیاد بوده است. به عنوان مثال، او به شرکت رسانه‌های اجتماعی کمک کرد تا از ضرر 56 میلیون دلاری در سال 2008 بیرون بیاید و آن را به 18.5 میلیارد دلار در سال 2019 برساند. او همچنین نویسنده چندین کتاب حرفه‌ای بسیار مورد احترام است.

اپرا وینفری، بنیانگذار شبکه اپرا وینفری

اپرا وینفری با پول زیاد بزرگ نشد. در واقع، او دوران کودکی سختی را قبل از برنامه گفتگوی مشهور جهانی خود، نمایش اپرا وینفری سپری کرد. او در نهایت نمایش خود را به یک امپراتوری رسانه‌ای و شرکت تولید چندرسانه‌ای تبدیل کرد. امروز، او به عنوان یکی از ثروتمندترین و تأثیرگذارترین زنان در جهان با نام خانوادگی همراه است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *