0

معرفی ارز دیجیتال فانتوم و آینده آن

معرفی ارز دیجیتال فانتوم و آینده آن

ارز دیجیتال پول دیجیتالی است که از طریق فناوری جدیدی به نام بلاکچین تولید و ردیابی می‌شود. بلاک چین را به عنوان مجموعه‌ای از حساب‌های دیجیتالی در نظر بگیرید که به طور گسترده و آشکار در سراسر اینترنت توزیع می‌شوند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از کلاهبرداری و هک ایمن باشند. در این مقاله سعی داریم شما را با ارز فانتوم آشنا کنیم:

ارز دیجیتال فانتوم چیست

فانتوم یک پلت فرم قرارداد هوشمند مبتنی بر DAG (Directed Acyclic Graph) برای برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) است. این برنامه‌ها به بلاکچین‌ها اجازه می‌دهند تا تراکنش‌های پیشرفته‌تری را نسبت به ارسال ارزهای دیجیتال از شخصی به شخص دیگر انجام دهند.

شبکه فانتوم

Fantom یک پلت فرم بسیار مقیاس‌پذیر، غیرمتمرکز، بدون مجوز و منبع باز است که برای ساخت DAppهای رمزنگاری استفاده می‌شود. DAG یک فناوری مدل‌سازی و ساختار داده است که بر خلاف زنجیره‌های بلوکی که از بلوک‌ها تشکیل شده‌اند، شبکه‌های آن از رئوس و لبه‌ها تشکیل شده‌اند. در نتیجه، تراکنش‌های کریپتو با رئوس نشان داده می‌شوند و روی هم چیده می‌شوند.
به زبان ساده، یک سیستم بلاک چین شبیه یک زنجیره است در حالی که طراحی DAG شبیه یک نمودار است. دکتر Ahn Byung Ik از کره جنوبی بنیاد Fantom را در سال 2018 تأسیس کرد و پروژه قرارداد هوشمند از آن زمان به یکی از محبوب‌ترین بلاک‌چین‌ها برای تراکنش‌های DeFi تبدیل شده است.
برای رفع کاستی‌ها، از جمله زمان طولانی تراکنش‌های پلتفرم‌های بلاک چین قبلی مانند بیت کوین و اتریوم ایجاد شده است. FTM سکه بومی شبکه Fantom است که می‌تواند برای فعالیت‌های حاکمیتی، جبران کننده اعتبار و تأمین امنیت شبکه استفاده شود.

پروژه فانتوم

سیستم‌های بلاکچین سنتی، مانند بلاکچین بیت کوین، برای مقیاس‌پذیری طراحی نشده‌اند. بلکه امنیت و تمرکز زدایی را در اولویت قرار می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، یک تراکنش در شبکه بیت کوین می‌تواند بین 10 تا 15 دقیقه طول بکشد. این باعث می‌شود مقیاس شبکه از نظر تراکنش‌ها مشکل شود.
هدف تیم Fantom پر کردن این شکاف با استفاده از پروتکل اثبات سهام (PoS) بدون رهبر است که برای محافظت از شبکه استفاده می‌شود (یعنی بلاک چین امنیت یا عدم تمرکز را به خطر نمی‌اندازد). علاوه بر این، انجام یک تراکنش در شبکه FTM 1 تا 2 ثانیه طول می‌کشد. همچنین، هزینه‌های تراکنش بسیار کمتر از هزینه‌های بیت کوین است.

شبکه اصلی Fantom Opera با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است و از عملکرد قرارداد هوشمند کامل از طریق Solidity پشتیبانی می‌کند. شبکه Fantom از این نظر منحصر به فرد است که خودکفا است، به این معنی که عملکرد تراکم ترافیک یک منطقه هیچ تأثیری بر سایر مناطق شبکه ندارد. بنابراین، آیا فانتوم بلاک چین خودش است؟

به لطف سطح بالای مقیاس‌پذیری Fantom، هر برنامه بلاکچین شخصی (مستقل) خود را با توکن‌ها، قوانین حاکمیتی و توکنومیک‌های خاص دریافت می‌کند. تعداد نامتناهی از سیستم‌های غیرمتمرکز که Fantom را تشکیل می‌دهند در حالی که به طور مستقل در مناطق خود کار می‌کنند با یکدیگر تعامل دارند.

آینده ارز فانتوم

معرفی ارز دیجیتال فانتوم و آینده آن

فانتوم که با نام FTM خود نیز شناخته می‌شود، در سال 2019 راه اندازی شد، اما این توکن تا سال 2021 مورد توجه قرار نگرفت. قیمت آن برای مدت کمی بیش از دو سال حدود 0.20 دلار بود تا اینکه بلاکچین اتریوم متراکم شد. در آن مرحله، بازار به دنبال پلتفرم‌های قرارداد هوشمند جایگزین بود و FTM دیده شد. در اکتبر 2021 به بالاترین سطح 3.18 دلار رسید.

از آنجایی که ارز فانتوم نسبت به ارزهای دیجیتال سنتی مانند بیت کوین یا اتریوم ایمن‌تر و دوستدار محیط زیست است، از روش اجماع PoS و Lachesis (الگوریتم اجماع aBFT فانتوم) برای تنظیم قاعده ارتباطی گره‌ها استفاده می‌کند.
علاوه بر این، با توجه به رقابت در عرصه کریپتو، بنیان‌گذاران و توسعه دهندگان به طور مداوم به دنبال مشارکت و حامیان مالی برای بهبود عملکرد پلت فرم و ایجاد اعتماد جامعه خواهند بود.

خرید فانتوم

FTM تقریباً در تمام صرافی‌های متمرکز اصلی مانند Binance، Coinbase، FTX، Gemini و بسیاری موارد دیگر در دسترس است. می‌توانید FTM را در صرافی‌های غیرمتمرکز مانند SushiSwap، Curve، و غیره خریداری کنید. افتتاح حساب در Binance و یا سایر صرافی‌هایی که ایران را تحریم نکرده‌اند را انجام دهید. ثبت نام آسان و سریع است و بعد از تکمیل مراحل می‌توانید ظرف چند ساعت پس از ثبت نام خرید کنید.

هنگامی که مدارک مورد نیاز مانند پاسپورت خود را آپلود کردید، می‌توانید به حساب خود پول واریز کنید و بهترین جفت ارز را برای خرید انتخاب کنید. پس از تکمیل ثبت نام، مشخصات خود را تکمیل و وارد شوید. اکنون می توانید USDT را با ارسال پول به کیف پول USDT مشخص شده خود واریز کنید. پس از تکمیل سپرده، باید FTM/USDT را انتخاب کنید و مقدار FTM را که می‌خواهید خریداری کنید وارد کنید.

FTM برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

توکن اصلی شبکه فانتوم، FTM است که برای پرداخت‌ها، حاکمیت، سهام و هزینه‌ها و برای محافظت از شبکه استفاده می‌شود.

مبلغ پرداختی

نهایی شدن سریع شبکه Fantom پرداخت‌ها را سریع‌تر می‌کند (حدود یک ثانیه طول می‌کشد). علاوه بر این، توان عملیاتی بالا و هزینه‌های کم (تقریباً 0.0000001 دلار) توکن FTM را برای مبادله پول عالی می‌کند.

حکومت

برای حاکمیت زنجیره‌ای، FTM مورد نیاز است که در آن ذی‌نفعان بتوانند اصلاحات و بهبودها را از طریق حکمرانی پیشنهاد و رأی دهند. از آنجایی که Fantom یک اکوسیستم غیرمتمرکز کاملاً بدون مجوز و بدون رهبر است، حاکمیت زنجیره‌ای مسئول تمام تصمیمات شبکه است. بنابراین، توکن حاکمیت، FTM، باید در روند رای گیری شرکت کند.

استیکینگ

از ارز فانتوم می‌توان برای ایمن سازی شبکه Fantom و دریافت توکن‌های FTM به عنوان پاداش بدون نیاز به سخت افزار یا نرم افزار خاصی استفاده کرد. می‌توانید این کار را از طریق تلفن یا رایانه خود انجام دهید، به همین سادگی!

هزینه‌های شبکه

FTM برای پرداخت هزینه‌های شبکه مانند هزینه‌های استقرار قراردادهای هوشمند Fantom یا ایجاد شبکه‌های جدید یا حتی کارمزد تراکنش استفاده می‌شود. این کارمزد تضمین می‌کند که شبکه یک هدف آسان برای هرزنامه نیست و یک کاربر مخرب نمی‌تواند باعث مشکلات در سرعت شود یا دفتر کل را با داده‌های بی‌معنی مسدود کند.
اگرچه هزینه‌های Fantom بسیار پایین است، اما برای دور نگه داشتن مهاجمان کافی است و ورود به سیستم را برای یک بازیگر بدخواه بسیار پرهزینه می‌کند.

امنیت شبکه

هدف توکن FTM با استفاده از سیستم اثبات سهام، ایمن‌سازی شبکه‌ای است که سهام‌داران باید توکن‌های خود را قفل کنند، و اعتباردهندگان باید حداقل 3،175،000 FTM برای مشارکت داشته باشند. هزینه‌ها و جوایز دوره‌ای به سهام‌داران و اعتباردهندگان برای خدمات آنها داده می‌شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *