0

ارز دیجیتال کلیتن (Klaytn) چیست؟ و نحوه خرید آن

ارز دیجیتال کلیتن (Klaytn) چیست؟ و نحوه خرید آن

بلاک‌چین عمومی Klaytn به دنبال این است که شرکت‌ها را قادر سازد تا برای انجام تجارت خود، بلاک‌چین‌های خود را بسازند. تا کنون Klaytn از صنایع مختلف استقبال زیادی را به خود جلب کرده است. با این حال، تمرکز آنها بر روی فعال کردن مشاغل متاورس است.
توکن بومی این پلتفرم توکن KLAY نام دارد و برای کارمزد تراکنش‌ها و به عنوان پاداش استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را با بلاکچین Klaytn و ارز KLAY آشنا کنیم:

ارز Klaytn چیست

Klaytn یک بلاک‌چین عمومی است که بر متاورس، گیم‌فای و اقتصاد خالق تمرکز دارد. این پلتفرم که به طور رسمی در ژوئن 2019 راه اندازی شد، پلتفرم بلاک چین غالب در کره جنوبی است و اکنون در حال گسترش تجارت جهانی از پایگاه بین‌المللی خود در سنگاپور است.

ارز klay چیست

ارز دیجیتال کلیتن (Klaytn) چیست؟ و نحوه خرید آن

KLAY توکن بومی مورد استفاده در بلاک‌چین Klaytn است. هدف اصلی توکن این است که به عنوان یک توکن ابزاری برای همه تراکنش‌ها و dAppها عمل کند. سکه KLAY برای پرداخت هزینه ایجاد و اجرا استفاده می‌شود.

تاریخچه Klaytn

داستان Klaytn با KaKao، یک شرکت فناوری تجاری مشهور که دفتر مرکزی آن در کره جنوبی قرار دارد، آغاز شد. توجه کاکائو به رهبری Yeo Min-Soo در سال 2017 به صنعت ارزهای دیجیتال جلب شد. در همان زمان که بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها رقابت بزرگ صعودی را تجربه می‌کردند.
کاکائو نمی‌توانست در برابر میل به شرکت در دنیای ارز دیجیتال به‌ویژه با توجه به علاقه فزاینده رقبای خود مانند فیس‌بوک و سایر شرکت‌ها در دنیای تجارت مقاومت کند. در نتیجه، این شرکت به توسعه ارز دیجیتال خود ادامه داد و در نتیجه Klaytn را ایجاد کرد.
در این مسیر، کاکائو، مانند بسیاری از نهادهای شرکتی دیگر که در تجارت کریپتو سرمایه‌گذاری کرده‌اند، با چندین واکنش منفی و شکست مواجه شد که سنگین‌ترین آنها از سوی تنظیم‌کننده‌های مالی کشور بود. به طور مثال فیس بوک هم در مرحله اصلی پروژه LIBRA خود دارای چالش‌های نظارتی زیادی نیز بود.
کاکائو با پشت سر گذاشتن چندین مانع، در نهایت به تلاش‌های خود در زمینه رمزنگاری دست یافت و سرانجام Klaytn را در اواسط سال 2019 راه‌اندازی کرد. با این حال، اکثر موفقیت‌ها با کمک زیرمجموعه مبتنی بر بلاک چین، GroundX که نقش بسیار مهمی در راه‌اندازی نهایی بلاک‌چین Klaytn داشت، ممکن شد.

پروژه klaytn

رمزارز Klaytn دارای ویژگی‌های منحصر به فرد مختلفی است. این شبکه یک بسته متاورس ارائه می‌دهد که راه‌حل‌های لایه 2 سفارشی، کتابخانه‌های قراردادهای هوشمند، کاوشگرهای بلاک‌چین، کیف پول‌های رمزنگاری، پل‌ها و اوراکل‌ها ارائه می‌دهد.
علاوه بر این، اکوسیستمی از خدمات پشتیبانی مانند بازارهای NFT، یکپارچه سازی استیبل کوین و موارد دیگر، را نیز شامل می‌شود. Klaytn زمینه‌ای را برای کسانی که به دنبال ساختن چیزی در دنیای متاورس هستند، مانند بازی‌های ارز دیجیتال و بازی برای کسب درآمد را فراهم می‌کند.
Klaytn از چیزی به نام Fault Tolerance (IBFT) به عنوان الگوریتم اجماع خود استفاده می‌کند، که اجازه می‌دهد تراکنش‌ها در شبکه در عرض یک ثانیه تکمیل شوند. این امکان استفاده از مواردی را فراهم می‌کند که در آن نهایی شدن فوری تراکنش‌ها می‌تواند مفید باشد.
رمزارز Klaytn دارای ساختار حاکمیتی منحصر به فردی به نام شورای حکومت (GC) است. اعضای GC متشکل از شرکت‌ها و سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) از سراسر جهان، یک شبکه اعتبارسنجی را تشکیل می‌دهند که می‌تواند مزایای یک بلاک‌چین عمومی غیرمتمرکز را فراهم کند.
در عین حال عملکرد یک بلاکچین متمرکز و مجاز را نیز حفظ کند. Klaytn قصد دارد با افزودن DAOهای اضافی در آینده غیر متمرکزتر شود.

مزایا و معایب Klaytn

بیایید به برخی از مزایا و معایب شبکه رمزنگاری Klaytn نگاهی بیندازیم:

مزایا

Klaytn می‌تواند این امکان را برای مردم فراهم کند که چیزهایی مانند بازی‌های رمزنگاری برای کسب درآمد را بسازند.

KLAY با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است. این باعث می‌شود توسعه دهندگان اتریوم بتوانند بر روی KLAY بسازند.

KLAY می‌تواند منجر به افزایش پذیرش بسیاری از پیشرفت‌ها در متاورس شود که منجر به نوآوری‌های جدید می‌گردد.

معایب

Klaytn هنوز نسبتا کوچک است و با رقابت زیادی روبرو است.

در این زمان، بیشتر فعالیت‌های مرتبط با متاورس در شبکه‌های شناخته شده‌تری مانند Enjin یا Decentraland ساخته می‌شوند.

در حالی که سازگاری Klaytn با ماشین مجازی اتریوم برای کمک به سرعت بخشیدن به پذیرش در نظر گرفته شده است، باید دید که آیا چنین خواهد بود یا خیر.

خرید klaytn

همه پلتفرم‌های رمزنگاری به شما امکان تجارت KLAY را نمی‌دهند، بنابراین ممکن است مجبور شوید کمی تحقیق کنید. همچنین، حتماً نحوه عملکرد صرافی‌های رمزنگاری و همچنین هرگونه کارمزدی را که ممکن است اعمال شود، بررسی کنید.

مرحله 1: یک صرافی را انتخاب کنید و حساب خود را تامین مالی کنید.
هنگامی که یک صرافی پیدا کردید، یک حساب معاملاتی کریپتو راه‌اندازی کنید و مراحل امنیتی را طی کنید. به طور مثال می‌توانید از صرافی کوکوین استفاده کنید.

مرحله 2: یک کیف پول برای ذخیره دارایی های خود تنظیم کنید.
همانطور که ممکن است پول را در یک کیف پول فیزیکی نگه دارید، مطمئن شوید که کیف پولی را انتخاب می‌کنید که از KLAY پشتیبانی می‌کند.
توجه داشته باشید که برخی از حساب‌های صرافی رمزنگاری دارای کیف پول هستند و ممکن است محدودیت‌هایی برای انتقال ارز دیجیتال شما به خارج از پلتفرم وجود داشته باشد.

مرحله 3: ترید KLAY
هنگامی که معامله را انجام دادید، می‌توانید دارایی‌های خود را به کیف پول خود منتقل کنید. اگر قصد دارید به تجارت ادامه دهید، نیازی به انتقال پول خود به بیرون از صرافی نیست.

استیکینگ Klaytn

KLAY را می‌توان در برخی از صرافی‌های بزرگ مانند Binance یا با استفاده از یک پلتفرم بومی به نام Klaystation به اشتراک گذاشت.

Klaystation ابزار رسمی مورد استفاده برای staking در Klaytn است. دارندگان KLAY این حق را دارند که توکن‌های خود را به اشتراک بگذارند و در حکمرانی شبکه و همچنین توانایی کسب علاقه را به دست آورند.

قرار دادن KLAY در صرافی به سادگی خرید یا سپرده‌گذاری توکن‌ها و سپس قفل کردن آنها برای مدت زمان مشخصی است. برای به اشتراک گذاشتن با استفاده از Klaystation نیاز به یک سری مراحل است که در وب سایت رسمی آن یافت می‌شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *