0

ارز دیجیتال چین لینک چیست؟ ویژگی‌ها و آینده آن

ارز دیجیتال چین لینک چیست؟ ویژگی‌ها و آینده آن

در اصل، چین لینک یک میان افزار بین سیستم‌های زنجیره‌ای و خارج از زنجیره است. با دادن دسترسی قراردادهای هوشمند به منابع خارج از زنجیره، Chainlink به آن‌ها اجازه می‌دهد به رویدادهای دنیای واقعی واکنش نشان دهند و توافقاتی را اجرا کنند که در غیر این صورت به اثبات عملکرد خارجی نیاز دارند و یک سرویس اوراکل غیرمتمرکز است.

ارز چین لینک

شبکه اوراکل که در سراسر شبکه‌های کامپیوتری مختلف پخش می‌شود، به برخی از داده‌های دنیای واقعی نیاز دارد. ChainLink (لینک) نوعی توکن اتریوم است که هدف آن ارائه مشوق‌هایی در قالب داده به زنجیره رایانه‌های متصل به شبکه جهانی است.
ChainLink در یک شبکه جهانی، مسئول برآورده کردن نیازهای قراردادهای کوچک با اتصال آنها به اطلاعات دنیای واقعی است. از این رو، به آنها کمک می‌کند تا عملیات‌هایی مانند تراکنش‌های آنلاین، تغذیه API و اتصال به منابع داده خارجی را به صورت ایمن ارائه دهند.

ارز لینک چیست

LINK یک توکن ERC-20 است که نسبت به ERC223 عملکرد بیشتری دارد و آن هم «انتقال و تماس» است. این عملکرد اضافی اجازه می‌دهد تا توکن‌ها توسط قراردادهای هوشمند در یک تراکنش پردازش و دریافت شوند.
توکن LINK در شبکه چین لینک استفاده می‌شود تا اپراتورهای گره چین لینک را برای بازیابی داده‌ها از منابع داده خارجی جبران کند، آن را به فرمت قابل خواندن بلاک‌چین، محاسبات خارج از زنجیره و تضمین‌های زمان کار تبدیل کند.
به عنوان مثال، اگر شرکتی بخواهد از یک قرارداد هوشمند تقویت شده با گره Chainlink استفاده کند، می‌تواند این کار را فقط با توکن‌های LINK انجام دهد. اپراتور گره Chainlink قیمت نهایی را با توجه به تقاضا برای منبع خارج از زنجیره و عرضه اطلاعات مشابه تعیین می‌کند.

اوراکل متمرکز چیست؟

اوراکل عاملی است که اطلاعات ارزشمند و غیرقابل دسترس را در مورد رویدادهای دنیای واقعی ارائه می‌دهد. قبل از اختراع قراردادهای هوشمند، قراردادهای دیجیتال در کدهایی تعبیه شده بودند که می‌توانستند توسط طرفی که آن را کنترل می‌کند تغییر داده، فسخ یا حتی حذف کند. قراردادهای هوشمند بازی را تغییر می‌دهند و عصر جدیدی از توافق‌های غیرمتمرکز، خودآزمایی و خود اجرایی را آغاز می‌کنند که همه طرف‌ها را متعهد می‌سازد که طبق وعده‌ها عمل کنند.

با این حال، اگر یک قرارداد هوشمند تنها با تکیه بر یک منبع متمرکز داده اجرا شود، ماهیت تمرکززدایی مزیت خود را از دست می‌دهد. تمام اوراکل‌های موجود خدمات متمرکز هستند. استفاده از آنها نقطه شکستی را ایجاد می‌کند که باعث می‌شود قراردادهای هوشمند امن‌تر از قراردادهای دیجیتال متمرکز سنتی نباشند.

تاریخچه چین لینک

Chainlink در ژوئن 2017 توسط شرکت فناوری سانفرانسیسکو SmartContract راه‌اندازی شد. این پروژه توسط مدیر عامل سرگئی نظروف و استیو الیس هدایت می‌شود. سرگئی نظروف یک کارآفرین سریالی است که به عنوان بنیان‌گذار SmartContract، Secure Asset Exchange و CryptoMail شناخته می‌شود. قبل از تأسیس SmartContract، استیو الیس به عنوان مهندس نرم افزار در Pivotal Labs و Secure Asset Exchange کار می‌کرد.

ویژگی‌های چین لینک

هنگامی که وایت پیپر در سپتامبر 2017 منتشر شد، سیستم تبادل چین لینک با هدف ارائه انگیزه‌های بهتر در قالب داده برای شبکه‌های مختلف جهانی بود. بنابراین، اجازه دهید برخی از ویژگی‌های رمزارز ChainLink (Link) را بررسی کنیم.

زنجیره ایمن و غیر قابل تغییر شبکه

این زنجیره یک شبکه امن و ایمن از اطلاعات را فراهم می‌کند که از طریق یک قرارداد هوشمند متفاوت جریان می‌یابد. آنها داده‌های بلادرنگ را توزیع و سایر APIها را به هم متصل می‌کنند.

اتصال مداوم و روان‌تر برای API

آنها یک ترتیب انعطاف‌پذیر از API را ارائه می‌دهند که جمع‌آوری داده‌های مرجع قبلی را با ادغام با انواع مختلف بلاک‌چین آسان می‌کند.

راه‌حل کارآمد

کد ChainLink Crypto راه‌حل‌های کارآمدی را ارائه می‌دهد که با بلاک‌چین‌های یکپارچه متصل شده و امنیت را افزایش می‌دهد.

مزایای چین لینک

در زیر 3 مورد از مزایای چین لینک آورده شده است:

– حفاظت بهتری برای قراردادهای هوشمند و جریان اطلاعات فراهم می‌کند.

– می‌تواند شامل قراردادهای هوشمندی باشد که با توافق‌نامه‌های مالی جدید طنین‌انداز می‌شوند.

– چین لینک با غول‌های بزرگ فناوری مانند Google Cloud و SWIFT همکاری دارد.

آینده ارز چین لینک

ارز دیجیتال چین لینک چیست؟ ویژگی‌ها و آینده آن

Chainlink یک سرمایه‌گذاری خوب برای کوتاه مدت و بلند مدت است. اکثر پیش‌بینی‌های قیمت Chainlink انتظار دارند که این توکن در آینده نزدیک افزایش یابد و در چند سال آینده قوی بماند، بنابراین به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری سودآوری باشد.
چین لینک هنگامی که در می 2021 به 52 دلار رسید، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد، اما بسیاری از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال مدت‌ها قبل از آن به این توکن چشم دوخته بودند.

این پروژه نوآورانه قراردادهای هوشمند متصل جهانی را امکان‌پذیر می‌کند و آن را به روشی کاملاً ایمن، قابل اعتماد و کارآمد انجام می‌دهد. علاوه بر اینکه یک پروژه جالب با برنامه‌های کاربردی در دنیای واقعی است، Chainlink یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است. در این مقاله، پیش‌بینی قیمت Chainlink را برای سال‌های 2022-2026 ارائه می‌کنیم.

پیش‌بینی قیمت چین لینک در سال 2022

در اواسط پاییز 2022، قیمت چین لینک در سطح متوسط 8.43 دلار معامله می‌شود. تحلیلگران کریپتو انتظار دارند که در دسامبر 2022، قیمت LINK ممکن است بین 8.10 تا 9.60 دلار در نوسان باشد.

پیش بینی قیمت لینک زنجیره‌ای 2023

پس از تجزیه و تحلیل قیمت‌های چین‌لینک در سال‌های گذشته، فرض بر این است که در سال ۲۰۲۳، حداقل قیمت چین‌لینک حدود ۱۲.۰۳ دلار خواهد بود. حداکثر قیمت LINK مورد انتظار ممکن است حدود 14.45 دلار باشد. به طور متوسط، قیمت معاملات ممکن است به 12.37 دلار در سال 2023 برسد.

پیش‌بینی در سال 2024

بر اساس تحلیل فنی کارشناسان ارزهای دیجیتال در مورد قیمت‌های Chainlink، انتظار می‌رود در سال 2024، LINK حداقل و حداکثر قیمت‌های زیر را داشته باشد: به ترتیب حدود 18.55 دلار و 20.76 دلار. میانگین هزینه معاملاتی مورد انتظار 19.05 دلار است.

 سال 2025

کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال قیمت‌های Chainlink و نوسانات آن را در سال‌های گذشته تحلیل کرده‌اند. فرض بر این است که در سال 2025، حداقل قیمت LINK ممکن است به 26.64 دلار کاهش یابد، در حالی که حداکثر آن می‌تواند به 32.01 دلار برسد. به طور متوسط، هزینه معاملات حدود 27.41 دلار خواهد بود.

 سال 2026

بر اساس تجزیه و تحلیل هزینه‌های Chainlink توسط کارشناسان رمزارز، حداکثر و حداقل قیمت LINK در سال 2026 پیش‌بینی می‌شود: 46.87 دلار و 40.30 دلار. به طور میانگین با قیمت 41.40 دلار معامله خواهد شد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *