0

ارز دیجیتال مونرو چیست؟ قیمت و آینده آن

ارز دیجیتال مونرو چیست؟ قیمت و آینده آن

وقتی اکثر ما به ارزهای دیجیتال فکر می‌کنیم، بیت کوین معمولاً اولین چیزی است که به ذهنمان می‌رسد. این یکی از اولین‌ها در نوع خود بود که از فناوری همتا به همتا استفاده می‌کرد تا به کاربران امکان پرداخت با سکه‌های خود را بدهد. اما ارز دیگری وجود دارد که به دلیل ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی به سطح بالایی از محبوبیت و مقبولیت دست یافته است. این مقاله مفاهیم کلیدی، ویژگی‌ها و آینده ارز دیجیتال مونرو را توضیح می‌دهد.

ارز دیجیتال مونرو

XMR یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز و غیرقابل ردیابی منبع باز است که تمرکز آن بر حریم خصوصی مالی کاربران است. مونرو یک بلاک چین خصوصی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا هر یک از داده‌های خود را مخفی نگه دارند. شبکه همچنین می‌تواند به صورت انتخابی شفاف باشد، به این معنی که کاربران می‌توانند تصمیم بگیرند که داده‌های آنها برای چه کسی در دسترس باشد.

درباره ارز xmr

XMR ارز دیجیتال بومی شبکه بلاکچین Monero است که بر حفظ حریم خصوصی متمرکز است. امروزه Monero یک پروژه منبع باز است که توسط جامعه توسعه‌دهندگان غیرمتمرکز نگهداری می‌شود.

سازنده ارز مونرو

ایجاد مونرو در سال 2012 با انتشار کاغذ سفید یا همان وایت پیپر CryptoNote کلید خورد. این کاغذ توسط Nicolas van Saberhagen که هنوز هم هویت اصلی او ناشناس مانده است منتشر شد. Bytecoin اولین ارز دیجیتالی است که در جولای سال 2012 بر اساس پروتکل CryptoNote راه‌اندازی شد. در نهایت Monero در سال 2014 در فرم Bitcointalk توسط کاربری به نام “Thankful_for_today” به عنوان فورک Bytecoin معرفی گردید.
مونرو مؤسس یا سازنده واحدی ندارد و یک تیم توسعه ناشناس آن را رهبری می‌کنند. ریکاردو اسپاگنی (معروف به FluffyPony) تنها کسی که با نام شناخته شده و هویت آن مشخص است که تا زمان کناره‌گیری در دسامبر 2019، سرپرست اصلی مونرو بود.

شبکه مونرو

ارز دیجیتال مونرو چیست؟ قیمت و آینده آن

مونرو یک بلاکچین متمرکز بر حریم خصوصی و مقاوم در برابر سانسور است که تراکنش‌های ناشناس را برای کاربران ارز دیجیتال خود، XMR، امکان‌پذیر می‌کند. XMR یک دارایی تورمی است و توکن‌ها را بر اساس دو زمان‌بندی صادر می‌کند. اولی “منحنی انتشار اصلی” و دومی “منحنی انتشار دم” نامیده می‌شود.
در مرحله اول (منحنی اصلی)، 18.132 میلیون توکن XMR تا می 2022 وارد گردش خواهند شد. پس از آن، سیستم با برنامه صدور منحنی دم جایگزین می‌شود که به موجب آن 0.6 توکن XMR با هر بلوک جدید کشف شده در گردش آزاد می‌شود. بدون در نظر گرفتن تعداد ماینرهایی که در آن شرکت می‌کنند، بلوک‌های مونرو هر دو دقیقه یک بار کشف می‌شوند.

Monero از الگوریتم اثبات کار تصادفی RandomX استفاده می‌کند که توسط اعضای انجمن Monero برای جلوگیری از تسلط تجهیزات استخراج مدار مجتمع ویژه برنامه (ASIC) بر نرخ هش شبکه توسعه داده شد. ماینرهای ASIC نسبت به لپ‌تاپ‌ها و سایر دستگاه‌های معمولی که توسط ماینرهای Monero استفاده می‌شوند، می‌توانند در هر ثانیه هش‌های بسیار بالاتری تولید کنند. این تجهیزات به صاحبان آنها برتری ناعادلانه‌ای نسبت به سایر ماینرها می‌دهد.

XMR چگونه کار می‌کند؟

Monero در سال 2014 به عنوان فورک بیت‌کوین معرفی شد، اما با ویژگی‌های حریم خصوصی و امنیتی فناوری CryptoNote پیشرفته شد. مونرو به طور پیش فرض از فلسفه حریم خصوصی پیروی می کند و اصول عدم تمرکز و امنیت را در بر می‌گیرد.
تراکنش‌های XMR با استفاده از «تراکنش‌های محرمانه حلقه» یا RingCT که توسط Shen Noether در سال 2015 ایجاد شد، ناشناس و غیرقابل ردیابی می‌شوند. این فناوری به یک امضای گروهی چندلایه و ناشناس نیاز دارد که به مقادیر، مبدا و مقصدهای مخفی تراکنش‌ها با معقول اجازه می‌دهد.
علاوه بر RingCT، Monero همچنین از آدرس‌های مخفی برای افزودن حفاظت بیشتر به حریم خصوصی کاربر استفاده می‌کند. آدرس‌های مخفیانه به طور تصادفی تولید می‌شوند که توسط گیرندگان برای دریافت پرداخت‌ها برای محافظت از آدرس منحصربه‌فرد خود در بلاک‌چین استفاده می‌شوند.

هنگامی که یک فرستنده XMR را به آدرس مخفی گیرنده می‌فرستد، پرداخت دریافتی به‌جای آن به آدرس عمومی منحصربه‌فرد هدایت می‌شود. آدرس‌های Stealth اطمینان می‌دهند که آدرس کیف پول کاربر هرگز در بلاک‌چین منتشر نمی‌شود.
نه تنها آدرس‌های کیف پول و تراکنش‌های بین کاربران قابلیت ردیابی را محدود می‌کنند، بلکه این ویژگی‌ها در خود توکن XMR حفظ می‌شوند. دلیل آن این است که Monero قابلیت تعویض را به عنوان یکی از ویژگی‌های توکن خود گنجانده است.

تعویض پذیری به دارایی‌هایی اطلاق می‌شود که می‌توانند قابل تعویض و غیر قابل تمایز با سایر دارایی‌های یک طبقه باشند. این امر XMR را شبیه پول نقد می‌کند: اگر امروز یک دلار قرض کنید، فردا می‌توانید دلار دیگری را بدون مشکل برگردانید.
در حالی که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را می‌توان دارایی‌های قابل تعویض نیز در نظر گرفت، مونرو با پنهان کردن تاریخچه تراکنش‌های تمام XMR فراتر می‌رود و همه توکن‌ها را به یک اندازه غیرقابل تشخیص می‌کند.

قیمت ارز مونرو

اخبار و تحولات پروژه، احساسات بازار، جریان ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها و اقتصاد، به طور کلی، همگی بر قیمت مونرو تأثیر می‌گذارند. اگرچه رشد نرخ آن کند خواهد بود، اما تورم دائمی مونرو به این معنی است که قیمت و ارزش بازار آن مانند بیت کوین ناشی از کمبود نیست.
نرخ تورم XMR با گذشت زمان کاهش می‌یابد، که باید ارزش شبکه را تا حدی حفظ کند. در نهایت، قیمت Monero و ارزش بازار آن بر اساس تعادل عرضه و تقاضا در بازار در هر زمان مشخص می‌شود و اگرچه عرضه به تدریج برای همیشه افزایش می‌یابد، اما داده‌ها نشان می‌دهد که تعداد تراکنش‌های شبکه نیز در حال افزایش است.
مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، قیمت مونرو تا ژانویه 2018 به اولین اوج خود نرسید، درست در زمانی که سایر دارایی‌ها در بازار با افزایش شدید قیمت مواجه بودند. XMR به 469 دلار رسید و تا پایان سال به 37 دلار کاهش یافت.
از مارس 2020، زمانی که همه‌گیری ویروس کرونا برای اولین بار اعلام شد تا می 2021، قیمت XMR روند صعودی قابل توجهی را طی کرد و با 1886٪ صعود به بالاترین قیمت جدید تاریخ 517.62 دلار رسید. قیمت فعلی Monero 121.88 دلار است.

آینده ارز دیجیتال مونرو

آینده و پیش‌بینی دقیقی برای ارزهای دیجیتال نمی‌توان داشت اما بر اساس تحلیل‌ها و الگوریتم‌ها پیش‌بینی‌هایی در زیر آمده است:
پیش بینی قیمت مونرو 2023
پیش بینی می‌شود قیمت مونرو در سال 2023 به حداقل سطح 264.15 دلار برسد. قیمت مونرو می‌تواند به حداکثر سطح 295.99 دلار با میانگین قیمت 273.20 دلار در سال 2023 برسد.

پیش بینی قیمت XMR برای 2024-2025
با توجه به قیمت پیش‌بینی‌شده و تحلیل فنی، پیش‌بینی می‌شود در سال 2024 قیمت Monero به حداقل سطح 398.99 دلار برسد. قیمت XMR می‌تواند به حداکثر سطح 471.46 دلار با میانگین قیمت معاملاتی 412.65 دلار برسد.

پیش بینی قیمت مونرو 2026
پیش بینی می‌شود که قیمت مونرو در سال 2026 به کمترین سطح ممکن یعنی 832.63 دلار برسد. طبق یافته‌های ما، قیمت XMR می‌تواند به حداکثر سطح ممکن 1014.16 دلار با میانگین قیمت پیش بینی شده 862.61 دلار برسد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *