0

ارز دیجیتال ترون چیست؟ درباره نحوه استخراج و آینده آن

ارز دیجیتال ترون چیست؟ درباره نحوه استخراج و آینده آن

ارز دیجیتال ترون (TRX) در سال 2017 وارد بازار رمزنگاری شد. این سکه از پشتیبانی جامعه و جنبه‌های فنی منحصر به فرد خود استفاده کرد تا از نظر مارکت کپ یا همان حجم معاملات، به یکی از 10 ارز برتر رمزنگاری شده در جهان تبدیل شود. جالب‌تر این که فقط دو سال طول کشید تا این کار را انجام دهد.

ارز ترون چیست؟

Tron یک رمزنگاری و blockchain است که توسط بنیاد Tron ساخته شده است. TRON Software از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز(معروف به dApps در انجمن رمزنگاری) پشتیبانی می‌کند. که علاوه بر سکه Tron در عملکرد بلاکچین، آن را به یک بستر مناسب برای ارزهای رمزنگاری اضافی تبدیل می‌کند.

شبکه trx چیست

شبکه Tron در ابتدا در سپتامبر 2017 اعلام و منتشر شد. در آن زمان، این اعلامیه از توسعه‌دهنده اصلی فناوری پشت Tron  جاستین سان آمده است. جاستین سان علاوه بر بنیانگذار TRON، یک کارآفرین شناخته شده فناوری است. از زمان پایه و اساس Tron، جاستین به عنوان رئیس بنیاد ترون خدمت کرده است. این یک سازمان غیرانتفاعی است که برای کمک به توسعه اکوسیستم TRON ساخته شده است.

پس از ارائه سکه اولیه یا ICO، شبکه اصلی Tron در ژوئن سال 2018 منتشر شد. پس از این رویدادها، TRON جایگاه خود را در بین 20 لیست برتر ارزهای رمزنگاری شده بر اساس سرمایه‌گذاری در بازار کسب کرده است. این شبکه برای یک دوره زمانی کوتاه نیز به مکانی در رتبه 10 رسید.
ویژگی حاکمیت زنجیره‌ای شبکه TRON به معنای کاربرانی است که TRX را در کیف پول خود نگه می‌دارند، که نقش بزرگی در شکل دادن به آینده کل سکوی blockchain دارند.

توکن trx چیست؟

TRX، توکن رسمی شبکه Tron است که همچنین به عنوان یک سکه حاکمیتی شناخته می‌شود. این سیستم عامل بر روی آنچه به عنوان دستگاه مجازی Tron یا TVM شناخته می‌شود، اجرا می‌گردد. TVM مسئول اجرای قراردادهای هوشمند است که بخشی از شبکه Tron را تشکیل می‌دهد. از اجماع ضد سهام یا DPOS استفاده می‌شود تا امنیت پیشرفته را در سراسر شبکه TRON فراهم کند.

تاریخچه ارز TRX

TRX برای اولین بار Tronix نامیده شد که در سال 2014 توسط بنیان‌گذار TRON جاستین سان ایجاد شد. در واقع در سال 2017 بود که او TRON را ایجاد کرد که در همان سال بنیاد Tron برای حفظ آن تأسیس شد. در سال 2021 جاستین سان اعلام کرد که بنیاد Tron باید منحل شود و Tron توسط جامعه حفظ شود.

ابتدا TRX توکن‌های مستقر در ERC-20، زیربنای blockchain اتریوم بود اما در سال 2018 آنها از هم جدا شدند تا با blockchain خود به توکن خود تبدیل شوند. همان سال، Tron Bittorrent، بزرگ‌ترین سایت تقسیم پرونده غیرمتمرکز اینترنت را به دست آورد. که یک گام ضروری در سفر آنها برای ایجاد یک زمینه در سطح رسانه در اینترنت بود.
بالاترین قیمت TRX در ژانویه سال 2018 هنگامی که سکه به 0.30 دلار رسید، بدست آمد. این رتبه از نظر سرمایه‌گذاری در بازار در برابر سایر رمزنگاری‌ها در زمان نوشتن در رده هفدهم قرار گرفت.

چگونه می‌توان Tron را استخراج کرد؟

با توجه به استفاده از سیستم اثبات Stake، بسیاری از افراد به دنبال راهی برای استخراج Tron در رایانه‌های خود یا با استفاده از نرم افزار Cloud Mining هستند. لازم به ذکر است که این‌ گونه، شبکه Tron کار نمی‌کند. به یاد داشته باشید که از روش اثبات شده از روش Stake در شبکه استفاده می‌شود، که با آنچه بیت کوین و ارزهای رمزنگاری مشابه از آن استفاده می‌کنند، متفاوت است.
بنابراین Tron مانند سایر ارزهای رمزنگاری شده استخراج نمی‌شود. سکه‌ها قبلاً در شبکه ایجاد شده‌اند. در عوض کاربران می‌توانند با تبدیل شدن به نمایندگان، ترون را به دست آورند. هنگامی که یک کاربر به عنوان نماینده فوق‌العاده برای مدت شش ساعت انتخاب شد، آنها در هر بلوکی که تولید می‌کنند قادر به کسب 32 عدد TRX هستند.

آینده ارز ترون

در حالی که ممکن است Tron به عنوان یک رمزنگاری ارزان قیمت به نظر برسد، توجه به مارکت کپ بازار مهم است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که TRON پتانسیل ادامه رشد در آینده نزدیک را نیز دارد. با توجه به این نکته، ممکن است ارزش سرمایه گذاری در cryptocurrency را داشته باشد، به خصوص با نگاه به اینکه چگونه DAPPها محبوب‌تر می‌شوند.

پیش بینی می‌شود که این ارز به حداکثر قیمت خود یعنی حدود 0.14 دلار در سال 2023، 0.21 دلار در سال 2024 و 0.29 دلار در سال 2025 برسد.
پیش بینی قیمت TRX همچنان به طور متوسط 0.43 دلار در سال 2026، 0.64 دلار در سال 2027 و 0.94 دلار در 2028 و 1.40 دلار در سال 2029 ادامه دارد.

مزایای Tron TRX چیست؟

معاملات سریع: معاملات بسیار سریع است، زیرا این شبکه می‌تواند تا 2000 تراکنش در ثانیه را پشتیبانی کند. چنین ظرفیتی برای معاملات در آینده مقیاس‌پذیر است و پتانسیل شبکه، انقلابی در رسانه‌های آنلاین ایجاد می‌کند. این را با سکه‌های دیگر مانند Ethereum (25 معاملات) یا بیت کوین (3-6 معاملات) مقایسه کنید و مشخص است که این شاهکار چیست.

ایجاد dapps: می‌توانید DAPPها را در شبکه ترون ایجاد کنید. با ایجاد DAPP در شبکه و ارائه محتوا روی آن، می‌توانید در عوض دارایی‌های دیجیتالی دریافت کنید.

قادر به پشتیبانی مستقیم از سازندگان محتوا: Tron معتقد است که پشتیبانی از سازندگان محتوا به اندازه کافی مهم بوده و شبکه راهی عالی برای انجام این کار است. اگر امروز در سال 2022 از اینترنت استفاده می‌کنید، از تماشای یا نگاه کردن به رسانه‌های آنلاین لذت می‌برید. لذتی که در تماشای رسانه می‌برید توسط سازندگان محتوا ایجاد شده است، بنابراین باید آنها به اندازه کافی برای تلاش‌های خود پشتیبانی شوند.

کیف پول ترون چیست

ارز دیجیتال ترون چیست؟ درباره نحوه استخراج و آینده آن

کیف پول Tron نرم‌افزاری است که می‌تواند توکن‌های TRX را ذخیره کند. این کیف پول‌ها به اشکال مختلفی ارائه می‌شوند و در واقع تعدادی کیف پول ایجاد شده توسط خود جامعه وجود دارد که در وب سایت آنها قابل دسترسی هستند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

– Ledger Nano S: کیف پول سخت افزاری
-Trezor: یک کیف پول سخت افزار
– Guarda Wallet: کیف پول دسک تاپ
– Atomic Wallet: کیف پول دسک تاپ
– Tronscan: یک کیف پول آنلاین “داغ”
– Tronlink: برنامه افزودنی برای Google Chrome

هر کدام از کیف پول را که در مورد آن تصمیم می‌گیرید، مجموعه متفاوتی از مزایا در مقابل اشکالاتی را به همراه خواهد داشت. برخی از آنها قابل حمل هستند و برخی دیگر امنیت بیشتری را ارائه می‌دهند. اطمینان حاصل کنید که قبل از تصمیم‌گیری، تحقیقات مناسب را انجام داده‌اید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *