0

معرفی کسب و کار تراش سنگهای قیمتی در منزل

معرفی کسب و کار تراش سنگهای قیمتی در منزل

در حالی که اگر سنگ‌های قیمتی آماده برای استفاده از زمین بیرون بیایند فوق‌العاده خواهد بود، اما معمولاً این اتفاق نمی‌افتد. در این مقاله سعی داریم در مورد شغل تراشکاری سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در منزل صحبت کنیم:

تراش سنگهای قیمتی در منزل

درست مانند راه‌اندازی هر شرکتی، شما باید یک برنامه واضح در مورد اینکه چگونه می‌خواهید واقعاً شروع به کسب درآمد کنید، ایجاد نمایید. قبل از اینکه بتوانید در صنعت لاپیداری(عمل شکل دادن به سنگ) شروع به کسب درآمد کنید، باید بفهمید که چه نوع برش را می‌خواهید انجام دهید.

چند روش مختلف برای برش سنگ‌های قیمتی وجود دارد که عبارت‌اند از روکش‌کاری، کنده‌کاری، منبت کاری. اینها بزرگ‌ترین دسته‌بندی‌ها برای برش هستند که درآمد خوبی دارند. بسته به اینکه کدام یک را انتخاب کنید، تصمیم می‌گیرید که چقدر متناسب با زمان و مهارت شما است. به عنوان مثال، کسی که سنگ‌های قیمتی را حفر می‌کند، در مقایسه با کسی که سنگ‌های قیمتی را تراش می‌دهد دستمزد زیادی دریافت نمی‌کند.

این چیز بدی نیست. با این حال، بسیار بستگی به مهارت‌های شما دارد و اینکه از انجام چه کاری لذت می‌برید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری همه آنها را امتحان کنید. دسته‌بندی‌ها بسیار متفاوت هستند و چالش‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند که ممکن است با مجموعه مهارت‌های شما مناسب‌تر باشد. پیدا کنید که کدام یک برای شما مناسب است و سپس شروع کنید به کشف اینکه چگونه می‌توانید چیزی جدید ارائه دهید، یا کاری بهتری در آن بازار انجام دهید.

هر یک از دسته‌های مختلف بالا را می‌توان به مشاغل مختلف در آن صنعت تقسیم کرد. این مسئولیت شماست که آن مشاغل را بیابید و در یکی از آنها واقعاً خوب شوید. قبل از شروع کسب و کار خود به یک برنامه کاربردی خوب نیاز دارید. در بخش بعدی بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

لپیداری چیست؟

Lapidary (گوهر تراشی) هزاران سال قدمت دارد و عمل تبدیل کریستال‌های خام به سنگ‌های قیمتی خیره کننده است. این هنر ساختن جواهر به شکل خاصی است که درخشندگی و رنگ آن را نمایان می‌کند. لپیداری‌ها که به نام تراش جواهر نیز شناخته می‌شوند، دارای دو سبک کلی هستند که می‌توانند هنگام برش سنگ‌های قیمتی انتخاب کنند:

جواهرات وجهی: جواهراتی با صورت‌های صیقلی به شکل هندسی و صاف هستند. امروزه، سنگ‌های قیمتی وجهی محبوب‌ترین سبک هستند.

غیر وجهی: جواهراتی که صورت هندسی و صاف و صیقلی ندارند، مانند کابوشون. برگرفته از کلمه قدیمی نورمن فرانسوی ‘caboche’، به معنی سر، کابوشون یک روش باستانی شکل دادن و صیقل دادن است که امروزه به دلیل جذابیت و ویژگی قدیمی جواهرات معمولی و رنگارنگ محبوب باقی مانده است.

برای هر جواهری، لپیداری به دنبال بهترین سازش بین ظاهر و اندازه است، به یاد داشته باشید که ارزش نگین تمام شده به وزن قیراط آن نیز بستگی دارد. حفظ زاویه یک جواهر (حداکثر زاویه انکسار) اغلب به طور اجتناب‌ناپذیری منجر به یک جواهر کوچک‌تر می‌شود.

ابزار و تجهیزات لازم برای شغل تراش سنگ قیمتی

اگر قبلاً ابزاری نداشته‌اید، تهیه ابزارهای لازم بزرگ‌ترین هزینه شما برای راه اندازی کسب و کار شما خواهد بود. بسته به کاری که تصمیم دارید انجام دهید، باید تحقیق کنید و تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل کارهای خود را به دست آورید.

هنگام یافتن تجهیزات دو گزینه خواهید داشت. می‌توانید تجهیزات نو یا دست دوم بخرید. اشخاصی که معمولاً دستگاه لپیداری را می‌فروشند که هنوز خوب کار می‌کنند. اگر قصد خرید دستگاه جدیدی را دارید، یک فروشنده معتبر برای محصول مورد نظر خود پیدا کنید. مطمئن شوید که نظرات خوبی دارند و قیمت‌ها و توضیحات واضحی دارند.

شما می‌توانید با دریافت وام کارآفرینی به راحتی ابزارآلات مورد نیازتان را خریداری نمایید.

چگونه بفروشیم

همانطور که قبلا ذکر شد، باید در مورد پلت فرمی برای فروش کالا/خدمات خود تصمیم بگیرید. اگر خدماتی را می‌فروشید، ممکن است نیاز به ایجاد یک وب سایت داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید تجارت خود را بهتر بازاریابی کنید و خدمات خود را توضیح دهید.

هنگامی که در مورد یک پلتفرم تصمیم گرفتید، شروع به سفارشی سازی آن و آپلود محصولات/خدمات خود کنید. پس از اتمام کار در پلتفرم‌های رسانه اجتماعی که قبلاً ایجاد کرده‌اید، آن را به اشتراک بگذارید و شروع به جذب فالوور کنید. همان‌طور که قبلاً گفتیم، تبلیغات کلامی یک توزیع کننده کلیدی برای شروع فروش شما خواهد بود.

درآمد تراش سنگهای قیمتی

معرفی کسب و کار تراش سنگهای قیمتی در منزل

این یک سوال کلیدی است که باید هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا می‌خواهید یک کسب و کار خانگی راه‌اندازی کنید و همچنین زمانی که در حال نهایی کردن مدارک و برنامه‌ریزی خود برای ایجاد تجارت هستید، بپرسید. حقیقت این است که در صنعت لپیداری امکانات بی‌پایان است!

شما می‌توانید هر چیزی را از یک تجارت با جریان نقدی بالا گرفته تا یک تجارت با جریان نقدی کم، ایجاد کنید زیرا همه چیز به شما بستگی دارد. درآمد ماهیانه تراش سنگ‌های قیمتی از 5 میلیون تومان شروع می‌شود. افزایش این مبلغ به خود شما بستگی دارد.

نتیجه‌گیری

شروع و تبدیل یک کسب و کار ساده به یک شغل فرعی یا شغل اصلی شما خیلی سخت نیست. با این حال، برای موفقیت به مقداری اراده، تخیل و مهارت نیاز است. هنرمندان لاپیداری می‌توانند دستمزد خوبی دریافت کنند، به خصوص زمانی که شما در این هنر تسلط داشته باشید و یک هنرمند لاپیدری بودن نیز می‌تواند با صرف وقت به شما آزادی زیادی بدهد.

به احتمال زیاد شما برنامه خود را تنظیم خواهید کرد و تصمیم می‌گیرید که چه زمانی لازم است کار کنید. این بسته به اخلاق کاری شما می‌تواند یک موهبت و همچنین یک مانع باشد، بنابراین هنگام شروع به تسلط بر حرفه خود، مطمئن شوید که در طرز فکر درستی هستید. اجازه ندهید هیچ نقصی روی سنگ‌های شما باقی بماند و به مردم نشان دهید که چه کیفیتی با سنگ‌های خود به دست می‌آورید. روی کیفیت، قابلیت اطمینان و پایداری تمرکز کنید تا بتوانید از بقیه متمایز شوید.

رسانه‌های اجتماعی بهترین دوست شما در مقیاس‌سازی کسب‌ و کار شما خواهند بود. اطمینان حاصل کنید که در رسانه‌های اجتماعی حضور قوی دارید و شروع به جذب فالوور در اولین فرصت و سریع‌ترین زمان ممکن کنید. اگر محصولات یا خدمات خوبی داشته باشید، شگفت زده خواهید شد که چگونه و به سرعت کسب و کار شما رونق خواهد گرفت.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *