0

کسب درآمد از هوش مصنوعی

کسب درآمد از هوش مصنوعی

هوش مصنوعی انقلابی بزرگ در عصر تکنولوژی پدید آورد که می‌توان از طریق آن کسب درآمد کرد. امروزه هر صنعتی از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند، زیرا کسب‌وکارها از آن به عنوان یک ابزار رقابتی استفاده می‌کنند. از ربات‌های چت برای خدمات کارآمد به مشتریان گرفته تا استفاده از آن برای تجزیه و تحلیل و ارائه توصیه‌های پیش‌بینی‌کننده؛ این هوش مصنوعی است که جهان را پیش می‌برد. به دلیل همین کاربردهای فراوان است که نقش هوش مصنوعی در فناوری را نمی‌توان نادیده گرفت.

راه های کسب درآمد از هوش مصنوعی

اگر در صنعت IT هستید، باید عادت به استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی، ساختن نرم‌افزار برای شرکت‌ها و نوشتن کدهای مختلف برای رفع مشکلات داشته باشید. اما هوش مصنوعی را به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از حوزه فناوری اطلاعات نادیده نگیرید. هوش مصنوعی و بسیاری از برنامه‌های کاربردی آن می‌تواند به شما کمک کند تا با روند فناوری مدرن به روز بمانید.

اگر می‌خواهید کسب و کار شخصی خود را راه‌اندازی کنید تا دیگر به شغل‌های کارمندی نیازی نداشته باشید، با ما همراه باشید تا 7 راه کسب درآمد از هوش مصنوعی را به شما معرفی کنیم.

1- یک کارآفرین هوش مصنوعی شوید.

برای اینکه به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید، به چیزی نیاز دارید که مشکلات را حل کنند. مشکلات زیادی در اطراف ما وجود دارند که به راه‌حل‌های بهتری  برای حل شدن نیاز دارند، مانند گرم شدن کره زمین، حجم کاری بیش از حد، تحویل سریع‌تر مرسوله‌ها، بهبود مراقبت‌های بهداشتی اضطراری و… .

اساساً، همیشه چیزی برای بهبود در اطراف ما وجود دارد. بنابراین مشکلی را که می‌خواهید هدف قرار دهید مشخص کنید، تیمی را برای ارائه ایده‌های جدید تدارک ببینید، مخاطبان هدف را تعریف کنید، راه‌حلی را برنامه‌ریزی کنید، ایده را برای سرمایه‌گذاران مطرح کنید، و با استارت‌آپ هوش مصنوعی خود پیش بروید و این دنیا را به مکان بهتری تبدیل کنید و در عین حال درآمد کسب کنید.

2- برنامه یادگیری ماشین را در تجارت الکترونیک بهبود بخشید.

خوب یا بد، همه‌گیری COVID-19 سبب شد تا اکثر مردم به جای خرید حضوری از فروشگاه‌ها، خریدهای آنلاین را تجربه کنند. از آنجایی که استقبال از خریدهای آنلاین روز به روز بیشتر می‌شود، اکنون زمان استفاده از یادگیری ماشین و افزایش تجربه است.

شاید بپرسید یادگیری ماشین چیست؟ یادگیری ماشین (Machine Learning) به ساخت دستگاه‌ها و برنامه‌هایی می‌گویند که بدون نیاز به کدنویسی و تنها با ارائه برخی الگوریتم‌ها قادر به کار کردن است. این ماشین‌ها می‌آموزند و عمل می‌کنند. به عنوان مثال برنامه‌های تشخیص چهره، یا برنامه‌های پیش‌بینی هوا یا برنامه‌های تشخیص پزشکی به این معنی که آیا این فرد بیمار است یا خیر.

می‌توانید موتور توصیه بهتری بسازید، سرویس را شخصی‌سازی کنید، عرضه و تقاضا را سریع‌تر پیش‌بینی کنید، جستجوی بصری بهتری ایجاد کنید و سیستم امنیتی بهتری طراحی کنید. همچنین می‌توانید خطوط گویا ایجاد کنید و ارائه خدمات به مشتری را خودکار کنید.

3- با چت بات‌ها رقابت کنید.

هر وب سایت تجارت الکترونیک دارای یک ربات چت است که به محض باز کردن صفحه وب ظاهر می‌شود. به این ترتیب شرکت‌ها از پتانسیل چت بات‌ها برای ارائه خدمات 24 ساعته و 7 روز هفته به مشتریان استفاده می‌کنند.

از آنجایی که هوش مصنوعی به ربات‌های چت امکان تقلید از انسان در حین مکالمه را می‌دهد، می‌توانید به سیستم یاد دهید که چگونه با استفاده از NLP صحبت کند. NLP برنامه‌نویسی عصبی زبانی است که با ورود به ذهن و مغز افراد سعی می‌کند نتیجه کارها و سخنان آنان را پیش‌بینی کند.

پس با استفاده از این دستیار مجازی می‌توانید با مخاطبین خود در ارتباط باشید. پلتفرم‌های از پیش ساخته شده‌ای مانند Microsoft Bot Framework،Botkit  و Dialogflow وجود دارند که این کار را آسان‌تر می‌کنند.

4- کسب و کار خود را با هوش مصنوعی افزایش دهید.

اگر کسب‌وکاری دارید، می‌توانید آن را با هوش مصنوعی کارآمدتر کنید. می‌توانید از داده‌های مشتریان خود استفاده کنید و فیدهای رسانه‌های اجتماعی آن‌ها را برای نشان دادن محصولات مفیدی که کسب‌وکارتان ارائه می‌دهد، هدف‌گیری کنید، یا برنامه‌هایی ایجاد کنید که گردش کار کارمندانتان را سبک‌تر کند.

اگر کسب و کار شما یک اپلیکیشن دارد، راه‌های مختلفی برای بهبود آن با استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید از ترکیب گفتار استفاده کنید تا استفاده از برنامه خود را برای افرادی که بینایی ضعیفی دارند راحت‌تر کنید.

5- از وبلاگ‌نویسی برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید.

وبلاگ‌نویسی هیچ‌گاه از بین نرفت، فقط اکنون اشکال مختلفی مانند وبلاگ‌نویسی ویدیویی و وبلاگ‌نویسی صوتی دارد. اگر در درک و توضیح مفاهیم پیچیده فناوری مهارت دارید، می‌توانید وبلاگی را برای آموزش مهندسان و توسعه‌دهندگان تازه کار راه‌اندازی کنید.

ابتدا مهارت‌های خود را مشخص کنید سپس، شروع به نوشتن در وب سایت خود کنید یا وبلاگ بسازید یا با ساخت پادکست شروع کنید. همچنین می‌توانید دوره‌های آنلاین برگزار کنید و از این راه به درآمد برسید؛ و یا حتی کتاب بنویسید.

6- برنامه خود را توسعه دهید.

اگر راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان کار دلهره‌آوری به نظر می‌رسد که سلامت روانی شما را مختل می‌کند، بهتر است یک اپلیکیشن توسعه دهید. تقریباً هر برنامه‌ای که خدماتی ارائه می‌دهد، از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. می‌توانید یک برنامه ساده با هوش مصنوعی بسازید و با اضافه کردن یک اشتراک ممتاز (Premium) یا فروش فضای تبلیغاتی روی اپلیکیشن خود، از آن درآمد کسب کنید. برنامه‌هایی مثل ورزش در خانه، آموزش نقاشی به کودکان و یا حتی شبکه‌های اجتماعی، تنها کافیست بدانید که به چه چیزی علاقه دارید.

7- رقابت کنید و برنده شوید.

مسابقات یادگیری ماشینی زیادی وجود دارد که به برنامه‌نویسان امکان کسب درآمد را می‌دهند. Kaggle یک پلتفرم محبوب است که جوایز نقدی به برندگان ارائه می‌دهد و Numerai مسابقاتی است که در آن متخصصان علم داده می‌توانند برای پیش‌بینی قیمت دارایی‌ها رقابت کنند. بسیاری از مسابقات یادگیری ماشینی دیگر هستند که به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهند قبل از مسابقه تمرین کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *