0

کسب درآمد از هنر

کسب درآمد از هنر

برای بسیاری از هنرمندان، ایده‌ی گذران زندگی از طریق هنرشان یک رویا است. خبر خوب این است که با گسترش اینترنت، فرصت‌های بیشتری برای کسب درآمد به عنوان یک هنرمند به وجود آمده است. در این مقاله چند راه برای کسب درآمد از هنر برای شما عزیزان ذکر کرده‌ایم:

چگونه از طریق هنر پول در بیاوریم

راه‌های مختلفی برای کسب درآمد از هنر وجود دارد. چه یک هنرمند پاره‌وقت یا یک هنرمند مستقل تمام‌وقت باشید، می‌توانید از هنر درآمد خوبی به دست آورید. در اینجا چند مورد از بهترین راه‌هایی که هنرمندان از هنر خود درآمد کسب می‌کنند آورده شده است:

نوشتن وبلاگ هنری

درست است که هنرمندان معمولاً بیشتر به جنبه‌های بصری علاقه دارند تا کلمات. بااین‌حال، امروزه به لطف دوره‌ها و راهنماهای آنلاین، هرکسی می‌تواند نویسنده شود. علاوه بر این، وبلاگ شما می‌تواند از نظر تصاویر غنی‌تر از کلمات باشد.

به‌عنوان‌مثال، اگر به خوانندگان خود یک تکنیک نقاشی خاص را آموزش دهید، متون فقط باید از جلوه‌های بصری پشتیبانی کنند و اقدامات به تصویر کشیده شده را توضیح دهند؛ بنابراین، اگر اصلاً از نوشتن متنفر نیستید، در اینجا چند ایده برای یک وبلاگ هنری وجود دارد:

-نکات یا آموزش‌هایی در مورد چگونگی دستیابی به بهترین نتیجه در تکنیک استاد خود

-بررسی لوازم هنری جدید

-مقالات نظری در مورد روندها و جنبش‌های هنری جدید

-مصاحبه با هنرمندان محلی

-گزارش از نمایشگاه‌ها و گالری‌های جدید

-نکاتی درباره فریلنسری به‌عنوان تصویرگر

-ویدئوهایی ایجاد کنید که نشان می‌دهد چگونه نقاشی می‌کنید، و سپس نکات مکتوب در مورد آن را به اشتراک بگذارید

 ایجاد و فروش کتاب الکترونیکی

اگر به وبلاگ‌نویسی علاقه دارید، این قدم بعدی است که احتمالاً پس از ایجاد مخاطب انجام خواهید داد. تبلیغ و فروش کتاب الکترونیکی خود به افرادی که به موضوع شما علاقه‌مند هستند، به شما اعتماد دارند و شما را به‌عنوان یک متخصص در نظر می‌گیرند، بسیار ساده‌تر است.

برای بازارها یا گالری‌های آنلاین کار کنید

شما می‌توانید تجربه ارزشمندی با کارهای پشت‌صحنه و ارائه خدماتی مانند نمایشگاه‌گردانی، فروش یا ترویج هنر به دست آورید. جدای از کسب درآمد، خود را در برابر فرصت‌هایی قرار می‌دهید که در غیر این صورت نداشتید. اگر می‌خواهید عمیق‌تر وارد صنعت هنر شوید و نه فقط کارتان را بفروشید، این قدمی است که باید بردارید.

برای مجلات و وبلاگ‌ها کار کنید

نوشتن مقاله، گرفتن عکس و انجام کارگردانی هنری برای مطبوعات و وبلاگ‌ها روشی جذاب است، نه‌تنها برای کسب درآمد به‌عنوان یک هنرمند، بلکه برای ایجاد ارتباطات قدرتمند و قراردادن نام خود در مقابل مخاطبان گسترده‌تر مفید است.

اگر کارکردن برای یک وبلاگ یا وب‌سایت دیگر برای شما دشوار است، تنها چیزی که نیاز دارید این است که یک فالوور فعال باشید (یعنی نظر دادن در مورد پست‌های آنها یا اتصال از طریق گروه‌های آنلاین). می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

 فروش آثار هنری در اینستاگرام

اینستاگرام به پلتفرم شماره یک رسانه اجتماعی برای هنرمندان و هنردوستان تبدیل شده است. این خبر خوبی برای افراد خلاق است زیرا می‌توانید با خریدارانی در سراسر جهان که مایل به پرداخت هزینه برای کار شما هستند ارتباط برقرار کنید. همه چیز به تعداد فالوورهای متعهد شما بستگی دارد. هرچه اکانت اینستاگرام شما محبوب‌تر باشد، تقاضا برای هنر شما نیز بیشتر می‌شود. بنابراین اگر احساس می‌کنید می‌توانید فالوورهای بیشتری را جمع‌آوری کنید، حتما دست به کار شوید.

آموزش هنر به صورت آنلاین یا حضوری

کسب درآمد از هنر

اگر شما از نوع هنرمندان فعال و برون‌گرا هستید، یافتن دانش‌آموزان نباید مشکلی ایجاد کند. اما ابتدا باید مشخص کنید که کدام نوع تدریس برای شما مناسب‌تر است.

آموزش حضوری

اگر نگاه دقیق‌تری بیندازید، احتمالاً متوجه می‌شوید که فرصت‌هایی در محله شما برای کسب درآمد با هنر وجود دارد. اگر یک موقعیت جذاب مانند عکاسی نجومی، خوشنویسی یا عکاسی خیابانی داشته باشید که بهتر است.

برخی از ایده‌ها در مورد اینکه چگونه می‌توانید با کسب تجربه و کسب درآمد به زندگی اجتماعی جامعه خود کمک کنید عبارتند از:

-کلاس‌های نقاشی(هر تخصصی که دارید) یا کارگاه‌های یک روزه را به بزرگسالان، بچه‌ها یا دبیرستانی‌ها در مرکز اجتماعی محلی خود ارائه دهید.

-یک نمایشگاه به تنهایی ترتیب دهید یا از هنرمندان دیگر برای شرکت دعوت کنید

-کارگاه‌های هنری کوتاه و تعاملی را برای رویدادها و مهمانی‌های شرکتی ارائه دهید

-کارگاه‌های نقاشی “هوای صاف” را در طبیعت برگزار کنید

تدریس آنلاین

آموزش دوره‌های آنلاین می‌تواند گزینه بهتری برای دستیابی به مخاطبان بیشتر باشد. بااین‌حال، تدریس هم‌زمان چند نفر به‌صورت آنلاین بسیار دشوارتر از کلاس‌های حضوری خواهد بود.

گزینه دیگر این است که تدریس خود را به شکلی از درآمد غیرفعال تبدیل کنید. می‌توانید ویدیوهایی تهیه و بعنوان دوره آموزشی در اختیار افراد قرار دهید و برای چندین ماه یا سال درآمد داشته باشید.

چند راه برای تبدیل شدن به یک معلم هنر آنلاین:

-فروش دوره‌ها در پلتفرم‌های آنلاین

-فروش راهنماها و آموزش‌ها در وب‌سایت خود که می‌توانند هر شکلی داشته باشند: آموزش ویدیویی، کتاب الکترونیکی، راهنمای گام به گام با تصاویر و غیره)

-کانال یوتیوب خود را ایجاد کنید تا به صورت هفتگی در مورد تکنیک‌های مختلف آموزش دهید

فروش کالاهای دیگر

ساده‌ترین راه برای چاپ آثار هنری خود بر روی محصولات ملموس، استفاده از خدمات چاپ بر اساس تقاضا است. برخی از کالاهایی که می‌توانید با هنر خود در آن‌ها به درآمد برسید عبارتند از:

-دعوت‌نامه عروسی، تزیینات مهمانی و…

-کارت‌های تبریک(نوروز، تولد، شکرگزاری و غیره)

-خاطرات، مجلات، برنامه‌ریزان

-تی شرت، هودی، لباس بچه گانه

-روبالشی، حوله و دیگر وسایل دکوری منزل

-جعبه تلفن، لیوان و سایر سوغاتی‌ها یا هدایا

کسب درآمد غیرفعال با فروش هنر

نقاشان، تصویرگران، طراحان، گرافیست‌ها و حتی مجسمه‌سازان می‌توانند با فروش چاپ‌ها یا کپی‌های باکیفیت از آثار خود درآمد کسب کنند. دو راه وجود دارد که می‌توانید هنر خود را به پوسترهای باکیفیت تبدیل کنید:

-با کمک عکاسی یا اسکن حرفه‌ای آثار هنری خود را دیجیتالی کنید

-از Adobe Illustrator یا یک برنامه طراحی گرافیکی دیگر برای ایجاد پوستر در قالب قابل چاپ استفاده کنید

چند ایده در مورد نحوه فروش آثار هنری دیواری

-فروش نسخه‌های دیجیتال در پلتفرم‌های اینترنتی

-از وب‌سایت‌های چاپ بر اساس تقاضا استفاده کنید تا پوسترها را برای شما چاپ و ارسال کنند

-هنر خود را به دنبال‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی خود ارائه دهید یا یک فروشگاه آنلاین در فیس‌بوک راه‌اندازی کنید

-فروش عکس از وب‌سایت نمونه کارها

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *