0

کسب درآمد از اسپاتیفای

کسب درآمد از اسپاتیفای

با وجود بسیاری از خدمات استریم موجود، دانستن اینکه هرکدام چه چیزی برای ارائه دارند می‌تواند دشوار باشد. Spotify یکی از بزرگ‌ترین نام‌های موجود در این زمینه است. ما در این مقاله توضیح خواهیم داد که راه‌های کسب درامد از اسپاتیفای چیست و آیا باید برای آن هزینه پرداخت کنید یا خیر.

اسپاتیفای چیست؟

به‌احتمال زیاد نام Netflix را شنیده‌اید، وب‌سایت محبوبی که به شما امکان می‌دهد فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را در هر زمان و هرچند وقت یکبار که می‌خواهید پخش کنید (یعنی آنها را در حین بارگیری از اینترنت تماشا کنید). حالا، آیا جالب نیست اگر بتوانید همین کار را با موسیقی انجام دهید؟

کارآفرینان سوئدی دانیل اک و مارتین لورنتزون چنین فکر می‌کردند، و به همین دلیل است که Spotify.com را در سال 2008 ایجاد نمودند. از آن زمان، Spotify به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین سرویس‌ها در نوع خود تبدیل شد. تا ژوئن 2015، Spotify بیش از 75 میلیون کاربر داشت که از طریق آن به موسیقی موردعلاقه خود گوش می‌دادند.

استریم اسپاتیفای چیست

Spotify چیزی است که به‌عنوان یک سرویس پخش موسیقی شناخته می‌شود. به این معنی است که آهنگ‌ها را هنگام بارگیری از طریق برنامه Spotify از اینترنت پخش می‌کند. همچنین می‌توانید فهرست‌های پخش آهنگ‌هایی را که دوست دارید یا «ایستگاه‌های رادیویی» را بر اساس موسیقی‌هایی که قبلاً گوش داده‌اید ایجاد نمایید تا موسیقی بیشتری را پیدا کنید.

آهنگ‌ها در واقع روی رایانه شما نیستند (به‌استثنای برخی موارد) که این یک نعمت یا نفرین است. موهبت است؛ زیرا آهنگ‌های شما نمی‌توانند حذف یا ناپدید شوند، چون Spotify همیشه آنها را کنترل می‌کند. بااین‌حال، این یک نفرین نیز هست؛ زیرا شما فقط می‌توانید آهنگ‌ها را در برنامه Spotify پخش کنید. یا نمی‌توانید آنها را در جای دیگری پخش  یا آنها را به دستگاه دیگری منتقل کنید.

کسب درآمد از اسپاتیفای

کسب درآمد از اسپاتیفای

حال که با اسپاتیفای آشنا شدید بیاید نگاهی به راه کسب درآمد از آن بیندازیم. راه اصلی، کسب درآمد و حق امتیاز از موسیقی خود است. این مانند روش سنتی پول درآوردن یک نوازنده است. شما چیزی می‌سازید که مردم دوست دارند و سپس هر بار که کسی آهنگ‌های شما را می‌خرد یا گوش می‌دهد، پول دریافت می‌کنید.

هر بار که شخصی موسیقی خود را در Spotify پخش می‌کند مقدار کمی پول به دست می‌آورد. این مقدار از هنرمندی به هنرمند دیگر بسته به محبوبیت و تاثیر آنها بر Spotify متفاوت است. البته، بیشتر هنرمندان مبلغ کلی حدود 0.00357 دلار دریافت می‌کنند؛ بنابراین، اگر در این بازی تازه‌کار هستید، به‌احتمال زیاد این مبلغ را به دست خواهید آورد. به این معنی است که اگر 100 استریم دریافت کنید، 35 سنت خواهید داشت.

هزار جریان 3 دلار و 57 سنت درآمد دارد. حدود 3 و نیم‌میلیون استریم در سال طول می‌کشد تا به شما کمک کند 12000 دلار درآمد داشته باشید که می‌توانید آن را هزار دلار در ماه در نظر بگیرید. اکنون، دلیل اینکه ما باید به همه این اعداد نگاه کنیم این است که به شما ایده‌ای در مورد ریاضیات پشت سر آن بدهیم. هیچ‌کس شروع به کسب درآمد شش رقمی از موسیقی خود در یک روز نمی‌کند.

بنابراین، باید به طور میانگین حدود 2.3 میلیون استریم در ماه داشته باشید. همه اینها برای ترساندن شما نیست، بلکه برای این است که به شما احساس واقعیت بدهد. به‌این‌ترتیب می‌توانید با تعیین یک هدف واقع‌بینانه شروع کنید. برای مثال، هدفی تعیین کنید که در چند ماه آینده بتوانید ماهیانه ۱۰۰ دلار از موسیقی خود کسب کنید. از مقدار کوچک شروع کنید و راه خود را به طور موثر ادامه دهید.

کسب درآمد به عنوان یک هنرمند

Spotify مانند هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری است که مردم برای پخش موسیقی به آنجا می‌روند. بنابراین، تنها راه رشد در Spotify این است که موسیقی باکیفیت و سرگرم‌کننده بسازید و آن را تبلیغ کنید. به دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نگاهی بیندازید. اگر می‌خواهید در یوتیوب رشد کنید، باید محتوای ویدئویی سرگرم‌کننده بسازید. اما نمی‌توانید در اینجا متوقف شوید، زیرا میلیون‌ها کاربر یوتیوب برای جلب‌توجه، رقابت می‌کنند. شما باید ویدئوهای خود را در دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید و سعی کنید در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید تا رتبه بالاتری کسب کنید. رویکرد مشابهی برای Spotify نیز لازم است. در زیر به چند روش اصلی برای افزایش تعداد استریم‌ها در حساب Spotify اشاره می‌کنیم.

آهنگ های خود را در لیست پخش قرار دهید

چندین راه برای انجام آن وجود دارد. می‌توانید آهنگ‌های خود را به متصدیان لیست پخش محبوب ارسال کنید. به‌احتمال زیاد اگر در لیست پخش آنها قرار بگیرید، هزاران شنونده دریافت خواهید کرد. بله، رقابت زیاد است، اما متصدیان محبوب زیادی نیز وجود دارند؛ بنابراین، به ارسال آهنگ‌های خود ادامه دهید. راه دیگر این است که لیست پخش خود را با آهنگ‌های محبوب بسازید و سپس چند آهنگ خود را روی آن قرار دهید. البته باید با لیست پخش مرتبط باشند. اکنون، می‌توانید لیست پخش خود را به چندین وب‌سایت مختلف ارسال کنید که افراد از آن‌ها برای یافتن لیست‌های پخش خوب استفاده می‌کنند تا دوباره تکرار شوند.

از استوری اینستاگرام استفاده کنید

می‌توانید آهنگ‌ها را به‌عنوان استوری اینستاگرام و مستقیماً از آن به اسپاتیفای اشتراک بگذارید. این یک ویژگی داغ است که بسیاری از نوازندگان از آن برای دریافت شنونده بیشتر استفاده می‌کنند. بنابراین، از قدرت سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای جذب شنونده‌های بیشتر اجتناب نکنید. به طور مشابه، می‌توانید پیوندی به آهنگ‌های Spotify خود در ویدئوهای YouTube بدهید. سعی کنید تا جایی که می‌توانید از راه‌های مختلف استفاده کنید.

همکاری با هنرمندان

این روش دیگری برای تبلیغ آهنگ‌های خود و دریافت شنونده‌های بیشتر است. همکاری‌ها می‌تواند به همه هنرمندان کمک کند؛ زیرا هر یک از طرف‌داران آنها ممکن است به هنرمندان دیگر علاقه‌مند شوند و بنابراین می‌توانید از پایگاه‌های طرف‌داران یکدیگر برای رشد استفاده کنید. اگر احساس می‌کنید واقعاً خوب هستید، می‌توانید با هنرمندان کمی بزرگ‌تر تماس بگیرید و از آنها درخواست همکاری کنید. صبور باشید؛ زیرا ممکن است آنها تعداد درخواست زیادی دریافت کنند. سعی کنید نمونه‌ای از آهنگ خود را برای آنها بفرستید که می‌خواهید در آن با هم همکاری کنید. اگر آنها به شما پاسخ ندادند یا شما را رد نکردند امیدتان را از دست ندهید، فقط ادامه دهید.

کسب درآمد به‌عنوان متصدی لیست پخش

راه دیگری که می‌توانید از اسپاتیفای درآمد کسب کنید عنوان متصدی لیست پخش است. راهی وجود دارد که افراد در Spotify با تنظیم لیست‌های پخش درآمد کسب می‌کنند. اما تنها زمانی قابل‌اجرا است که لیست پخش شما بسیار محبوب باشد و صدها هزار شنونده دریافت کند. اگر لیست پخش شما پرطرف‌دار است، به این معنی است که اگر آهنگی از یک هنرمند جدید در آن قرار دهید، آن‌ها شروع به دریافت شنونده‌های بیشتری خواهند کرد. این باعث می‌شود کهفالوورهای بیشتری داشته باشند؛ بنابراین، می‌توانید از هنرمندان برای پخش آهنگ‌هایشان پول دریافت کنید. اگر فکر می‌کنید که آهنگ خوبی است، آن را منتشر خواهید کرد.

سخن پایانی

از راه‌های ذکر شده می‌توانید در Spotify درآمد کسب کنید. بله، فهرست جامعی نیست، اما این‌ها راه‌های اصلی هستند. فقط به یاد داشته باشید، Spotify یک طرح سریع پول‌دار شدن نیست. این امر نیاز به صبر، کار سخت و کارآمد و مؤثر دارد و مهم‌تر از همه، کیفیت محتوا چه موسیقی و چه لیست پخش، بسیار مهم است.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *