0

چگونه کتاب فروش شویم

چگونه کتاب فروش شویم

دلایل اصلی برای تبدیل شدن به یک فروشنده کتاب شامل نیاز به سرمایه کم، ایجاد ساعات کاری شخصی، توانایی کار از خانه و لذت بردن از جستجوی گنجینه‌ کتاب‌های گمشده است. شما می‌توانید در حالی که هنوز به صورت تمام وقت مشغول به کار هستید، فروشنده کتاب شوید، این کسب و کار به تجربه کمی نیاز دارد.

کسب و کار فروش کتاب

چگونه کتاب فروش شویم

تقریباً هر کتاب‌دوستی در مقطعی به این فکر افتاده است که راهی برای تبدیل اشتیاق خود به کتاب، برای امرار معاش پیدا کند. بسیاری با موفقیت به این امر دست یافته‌اند، اما گذراندن این دوره آسان نیست.

نمای آن سوی پیشخوان کتاب‌فروشی بسیار متفاوت است و تبدیل شدن به یک کتابفروش حرفه‌ای نیازمند دانش تخصصی، دسترسی به مشتریان بالقوه، کمی هوش و ذکاوت تجاری اولیه و صبر زیاد است.

شغل کتابفروشی

کتاب‌فروشان مشتاق سال‌ها در یک کتاب‌فروشی کار می‌کنند تا قبل از شروع کار خود، تجربه کسب کنند. کار برای یک کتاب‌فروش باتجربه، یک کارآموزی عملی در رشته‌های متعدد از جمله شناسایی کتاب‌های کمیاب و ارزشمند، نگهداری و تعمیر و بازاریابی آن‌ها برای مشتریان، همراه با فعالیت‌های روزانه یک کسب‌ و کار است.

در حالی که بسیاری هنوز با کار در مغازه برای شخص دیگری مسیر سنتی را برای ورود به این تجارت دنبال می‌کنند، سال‌های اخیر تغییرات زیادی در کسب‌وکار کتابفروشی ایجاد شده است. اینترنت یک گزینه کم‌هزینه را برای کتاب‌فروشان حرفه‌ای تمام وقت و پاره وقت فراهم کرده است.

برای خودآموختگان، کتاب‌های فوق‌العاده‌ای در مورد نکات ظریف شناسایی و مراقبت از کتاب‌ها وجود دارد، اما تجربه همچنان بهترین معلم است. صحبت با سایر فروشندگان به‌صورت حضوری در کتاب‌فروشی‌ها و نمایشگاه‌های کتاب و همچنین در انجمن‌های اینترنتی می‌تواند به یادگیری آنچه برای دیگران مفید بوده و اجتناب از برخی از اشتباهاتی که دیگران مرتکب شده‌اند بسیار کمک کند.

نوع شناسی کتابفروشی

بیشتر کتاب‌فروشان حرفه‌ای را می‌توان به عنوان متخصص توصیف کرد. یک کتاب‌فروش عمومی ممکن است کتاب‌فروشی دست‌دوم محله شما را اداره و کتاب‌های متنوعی را با موضوعات مختلف انتخاب کند که طیف قیمت و سن را شامل می‌شود. در حالی که یک متخصص پیشنهادات خود را برای جلب توجه طیف گسترده‌ای از خوانندگان و مجموعه‌داران، متمرکز می‌کند.

کتاب‌فروشان متخصص تمایل دارند بر روی چند دسته تمرکز کنند و عمق زیادی از دانش را حول یک محور محدود ایجاد کنند. این تمرکز ممکن است نوعی صحافی، دوره انتشار، آثار یک نویسنده یا ناشر خاص یا هر بخش خاص دیگری از تاریخ انتشار باشد. تبدیل‌شدن به یک متخصص نیاز به دانش گسترده‌ای در یک زمینه و دسترسی به لیستی از مجموعه‌داران در آن سبک دارد.

اکثر کتاب‌فروشان مستعمل، کمیاب و عتیقه در دسته‌بندی عمومی قرار می‌گیرند، اما اغلب هنوز هم تخصص‌هایی دارند. تخصص‌های یک کتاب‌فروش علایق شخصی خود را در مطالعه و جمع‌آوری نشان می‌دهد، مانند یک فروشگاه مستقر در محله انقلاب که مجموعه زیادی از کتاب‌ها را در اختیار دارد.

چه چیزی یک کتاب‌فروش را “حرفه‌ای” می‌کند؟

تفاوت بین کسی که کتاب می‌فروشد و یک کتاب‌فروش حرفه‌ای یک خط مشخص نیست. زمانی ممکن بود کتاب‌فروش حرفه‌ای کسی باشد که شغل اصلی‌اش فروش کتاب بود. تغییرات هم در فناوری و هم در بازار در سال‌های اخیر این موضوع را کمی مبهم کرده است.

یک کتاب‌فروش حرفه‌ای، چه تمام‌وقت یا پاره‌وقت، فردی است که به طور کامل نحوه شناسایی کتاب‌ها و توصیف دقیق شرایط و شایستگی‌های خاص آنها را مطالعه کرده است. یک کتاب‌فروش حرفه‌ای حتی بیشتر از فروش فردی برای مشتریان خود ارزش قائل است.

کتاب‌فروش حرفه‌ای قادر است سلیقه و نیاز مشتریان همیشگی خود را بشناسد. از طریق توصیه‌های شخصی و به‌اشتراک‌گذاری دانش، یک کتاب‌فروش حرفه‌ای به مشاوری قابل‌اعتماد برای مشتریان تبدیل می‌شود. هر سفارش جدید برای یک کتاب‌فروش حرفه‌ای فرصتی برای فروش یک کتاب و به دست آوردن مشتری جدیدی است که ممکن است سال به سال برای خرید کتاب‌های بیشتری بازگردد.

یک کتابفروش حرفه‌ای دانش خود را از کتاب با مهارت فروش ترکیب می‌کند و به انتقال ارزش کتاب به مشتریان بالقوه کمک می‌کند.

یک کتاب‌فروش حرفه‌ای قیمت‌گذاری را بر اساس درک تقاضای بازار، چه از لحاظ تاریخی و چه در حال حاضر، در مقایسه با در دسترس بودن، قرار می‌دهد.

ارزش کتاب در یک دوره زمانی بسیار کوتاه تغییر می‌کند. تغییرات ناگهانی در تقاضای بازار، مانند اقتباس سینمایی از یک کتاب، برنده‌شدن یک جایزه ادبی بزرگ توسط نویسنده، یا فوت نویسنده می‌تواند باعث ایجاد علاقه ناگهانی در بین خریداران شود. پیش‌بینی برخی از این رویدادها دشوار است، اما درک روند بازار می‌تواند به فروشندگان کمک کند تا قیمت‌گذاری مناسب را برای بازار فعلی بدانند.

کتاب‌های آموزشی برای تبدیل شدن به کتاب فروش

در اینجا چند کتاب مرجع مفید برای کسانی که می‌خواهند به دنیای کتاب‌فروشی حرفه‌ای بپردازند آورده شده است:

مجموعه کتاب‌های آلن آهرن

این جلد توسط یکی از بنیان‌گذاران کتاب‌فروشی بسیار معتبر Quill and Brush نوشته شده است، این جلد مشاوره تخصصی در مورد خرید و کار با کتاب‌های کمیاب از یکی از باتجربه‌ترین اعضای این تجارت است.

بنیان‌گذاران کتاب‌فروشی Quill and Brush فهرستی از ارزشمندترین و مطلوب‌ترین کتاب‌ها را تهیه کردند. قیمت‌هایی که در این کار تعیین می‌کردند زمانی یک استاندارد صنعتی بود. قیمت کتاب از سال 1998 تا حدودی تغییر کرده است، اما جزئیات آثار مهم و نحوه شناسایی آنها امروز مانند همیشه به روز است.

مراقبت و تغذیه کتاب‌‍‌های قدیمی و جدید

کتاب مراقبت و تغذیه کتاب‌های قدیمی و جدید راهنمای تعمیرات ساده برای دوستداران کتاب نوشته مارگو روزنبرگ و برن مارکوویتزنکات است که تکنیک‌هایی را برای نگهداری و تعمیر کتاب‌های قدیمی و کمیاب ارائه می‌دهند.

راهنمای جیبی برای شناسایی نسخه‌های اول توسط بیل مک براید

این دو جلد بسیار باریک منابع ارزشمندی برای کمک به کشف مطالب جدید یا شناسایی صحیح آنچه دارید هستند. فهرستی جامع از روش‌های متنوع و پیچیده‌ای است که ناشران مختلف برای بیان نسخه اول یک کتاب استفاده کرده‌اند. این کتاب به اشتباهات خاص تایپوگرافی، رنگ صحافی و سایر نکات ظریفی که اولین نسخه‌های منتشر شده آثار مهم را متمایز می کند، می‌پردازد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *