0

چگونه حساب پی پال بسازیم؟ و نحوه استفاده از آن

چگونه حساب پی پال بسازیم؟ و نحوه استفاده از آن

در مقاله پی پال چیست با نحوه عملکرد و مزایای پی پال آشنا شدیم. در این مقاله درباره ساخت حساب پی پال و نحوه استفاده از آن صحبت شده است. با ما همراه باشید:

آموزش ساخت حساب پی پال

شما می‌توانید یک حساب PayPal از رایانه یا مرورگر تلفن همراه یا مستقیماً از طریق برنامه PayPal ایجاد کنید. در اینجا مراحلی که برای ایجاد حساب باید دنبال کنید ذکر شده است:

به سایت PayPal.com بروید یا برنامه PayPal را از App Store یا Google Play بارگیری کنید.

روی دکمه آبی “ثبت نام” کلیک نموده و “حساب شخصی” را انتخاب و سپس شماره تلفن خود را اضافه کنید که متنی را با یک کد امنیتی دریافت می‌کنید تا در صفحه بعدی وارد شوید. نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و رمز عبور ایمن را وارد نمایید.

سپس آدرس پستی خود را وارد و با خط مشی رازداری پی پال موافقت کنید. حال حساب پی پال شما ایجاد شده است. در آخر برای استفاده از حساب، کارت اعتباری یا حساب بانکی خود را به حساب PayPal اضافه کنید.

چگونه از پی پال استفاده کنیم؟

روش‌های مختلفی برای ارسال و دریافت پول از طریق PayPal وجود دارد. روشی که شما انتخاب می‌کنید بستگی به این دارد که به چه کسی پول ارسال می‌کنید، به چه دلیلی و می‌خواهید از چه واسطه‌ای استفاده کنید.

انتقال پول از طریق پی پال

انتقال پول از طریق پی پال

این که آیا می‌خواهید برای سهم خود از اجاره، به یک هم اتاقیتان پول ارسال کنید یا خواهرزاده خود را با پول نقد در روز تولدش خوشحال کنید، این دستورالعمل‌ها را برای پرداخت به دوستان و خانواده از طریق پی پال دنبال کنید:

از برنامه PayPal یا حساب PayPal آنلاین خود، دکمه “ارسال” را بزنید.

نام، آدرس ایمیل یا شماره تلفن شخصی را که می‌خواهید برای آن ارسال کنید وارد نمایید. همچنین می‌توانید کد QR PayPal دوست خود را برای شروع سریع اسکن کنید. اگر شخص قبلاً یک حساب پی پال نداشته باشد، می‌تواند با ایجاد یک حساب کاربری رایگان، پول را مطالبه کند.

مبلغی را که می‌خواهید ارسال کنید وارد نمایید. شما گزینه اضافه کردن پیام را دارید که می‌تواند یادآوری مفیدی برای شما و گیرنده باشد که پول برای چه موضوعی پرداخت شده است. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید وارد “اجاره اردیبهشت ماه” یا “تولدت مبارک، خواهرزاده عزیزم” شوید.

از شما سؤال می‌شود که پرداخت آنلاین PayPal برای شما چیست: “دوستان و خانواده” یا “کالاها و خدمات”. گزینه دوم یعنی کالا و خدمات، شامل هزینه‌ای می‌شود که حساب دریافت کننده باید بپردازد، بنابراین مطمئن شوید که گزینه مناسب را انتخاب می‌کنید.

نحوه ارسال پول از طریق PayPal برای محصولات و خدمات

بیایید فرض کنیم که شما می‌خواهید از فروشنده‌ای که پی پال را می‌پذیرد خریداری کنید. این نحوه ارسال پول از طریق PayPal برای محصولات و خدمات است:

اگر فروشنده دارای کد QR است، برای شروع کار به “اسکن/پرداخت” در برنامه ضربه بزنید. در غیر این صورت، از برنامه PayPal یا حساب PayPal آنلاین خود، دکمه “ارسال” را بزنید. سپس نام، آدرس ایمیل یا شماره تلفن شخصی را که می‌خواهید برای آن ارسال کنید را وارد نمایید.

مبلغی ارسالی را وارد کنید. پی پال از شما سؤال می‌کند که آیا شما به “دوستان و خانواده” پول می‌فرستید یا برای “کالاها و خدمات” پرداخت می‌کنید. می‌توانید یک یادداشت (به‌عنوان مثال، “خرید از مغازه”) اضافه کنید تا به فروشنده و خودتان یادآوری کنید که پرداخت برای چه چیزی است.

دریافت پول از طریق paypal

نحوه دریافت پول پی پال از مشتریان یا نحوه ایجاد فاکتور در پی پال ساده است. به خاطر داشته باشید که هزینه‌های تجاری مختلفی با برخی از گزینه‌های پرداخت وجود دارد. بنابراین مطمئن شوید که بهترین انتخاب را برای وضعیت خود دارید.

از برنامه PayPal یا حساب PayPal آنلاین خود، دکمه “درخواست” را بزنید. از اینجا می‌توانید از گزینه‌های زیر انتخاب کنید:

ایمیل یا شماره تلفن همراه شخصی را که به شما پرداخت می‌کند وارد کنید. برای اشتراک گذاری، یک پیوند paypal.me خلق و سپس فاکتوری ایجاد کنید. دوست شما همچنین می‌تواند با وارد کردن ایمیل یا شماره تلفن همراه، از طریق PayPal پرداختی را برای شما ارسال کند. وقتی شخصی برای شما پول ارسال می‌کند از طریق ایمیل و یا برنامه پی پال اعلان آن را دریافت خواهید کرد و در نهایت پول به حساب پی پال شما واریز می‌شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *