0

نقش ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در رشد کسب و کار

نقش ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در رشد کسب و کار

لحظه‌ای وقت بگذارید و به نقش ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در رشد کسب و کار خود فکر کنید. اگر فقط از طریق روش‌های بازاریابی سنتی شرکت خود را تبلیغ می‌کنید، فرصت‌های عالی و ارزشمندی را که از طریق بازاریابی دیجیتال ایجاد می‌شود را از دست می‌دهید.

نقش بازاریابی دیجیتال ساده است، به کسب و کار خود کمک کنید بودجه بازاریابی را به طور مؤثرتری صرف کند، سرنخ‌های ارزشمندتر و بازده سرمایه‌گذاری (ROI) بالاتری برای کسب و کار خود به دست آورد. در این پست، نقش دیجیتال مارکتینگ و تاثیر آن بر رشد، درآمد و موارد دیگر کسب و کار شما را بررسی خواهیم کرد.

دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار

وقتی نوبت به یافتن راه‌هایی برای افزایش رشد کسب‌وکار می‌رسد، احتمالاً می‌دانید که بازاریابی بخش بزرگی از معادله است. با این حال، بسیاری از کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک زمانی، به این فکر می‌کنند که در تلاش‌های بازاریابی خود که از کجا شروع کنند، گیر افتاده‌اند.

بازاریابی چیزی است که به محصولات و خدمات شرکت شما اجازه می‌دهد تا از بین دیگران متمایز شوند و توسط خریداران احتمالی شنیده شوند. اما در حالی که این را می‌دانید، ممکن است از اهمیت استفاده از ابزارها برای به دست آوردن بهترین نتایج، آگاه نباشید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

نقش ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در رشد کسب و کار

اگرچه برخی از قوانین جهانی می‌توانند به تلاش‌های تبلیغاتی شما کمک کنند، ابزارهای تخصصی زیادی برای موقعیت‌های مختلف بازاریابی تجاری وجود دارد. این ابزارها به دو دسته مجزا تقسیم می‌شوند: تبلیغات و تجزیه و تحلیل. هر کدام هدف خاصی را دنبال می‌کند و به بهبود مراحل مختلف کمپین بازاریابی شما کمک می‌کند. با مجموعه ابزار مناسب، متوجه خواهید شد که تبلیغ خود بسیار ساده‌تر از آنچه انتظار می‌رود می‌شود.

ابزار تبلیغاتی

ابزارهای تبلیغاتی به جلب توجه افرادی که احتمالاً به آنچه شما ارائه می‌دهید علاقه‌مند هستند کمک می‌کند. بنابراین، هدف قرار دادن مخاطبان مناسب، می‌تواند احتمال دیده شدن شما را به شدت افزایش دهد. تبلیغات شما باید همیشه در خدمت رسیدن به یک هدف باشد، خواه این هدف را برای اولین بار آگاه کردن کسی از نام برند شما، تشویق او به دانلود چیزی یا خرید یکی از محصولات باشد.

ابزار تجزیه و تحلیل

بر خلاف ابزارهای تبلیغاتی، که عمدتاً بر عوامل خارجی مانند نام تجاری و جمعیت‌شناسی مشتری تمرکز می‌کنند، ابزارهای تحلیلی ابزارهای گوش‌دادن اجتماعی هستند که به نحوه رفتار مشتریان در اطراف وب‌سایت و صفحات رسانه‌های اجتماعی شما نگاه می‌کنند. با مشاهده رفتار مشتری، بهتر می‌توانید بفهمید که آنها چه می‌خواهند و چگونه آن را به طور مؤثرتر ارائه دهید.

هدف اصلی از بهینه‌سازی سایت شما برای تجزیه‌وتحلیل، افزایش تبدیل و حفظ تجربه کاربری مثبت است. به همین دلیل است که شما به ابزارهایی نیاز دارید که به شما در شناسایی مناطق مشکل‌دار در اطراف وب‌سایت خود و ارائه توصیه‌های هدفمند برای رفع آنها کمک کنند.

تاثیر ابزارهای بازاریابی بر رشد کسب و کار

در این جا چند مورد از تاثیر ابزارهای بازاریابی بر رشد کسب و کار شما آمده است:

رشد سریع

بسیاری از کسب‌وکارها با دانستن اینکه در مورد استراتژی بازاریابی خود از کجا شروع کنند، مشکل دارند. با وجود گزینه‌های بسیار زیاد، بدون در نظر گرفتن نظرات متناقض در مورد بهترین روش‌ها، یافتن مسیر برای صاحبان مشاغل کوچک و کارآفرینان به طور یکسان دشوار است. خوشبختانه، ابزارهای بازاریابی کمک می‌کنند تا حدس و گمان‌ها از این فرآیند حذف شود و شما را در مسیر درست حرکت دهند.

تجزیه و تحلیل رقبا

استفاده از ابزارهای بازاریابی به شما این امکان را می‌دهد که بدانید رقبای شما چه کاری انجام می‌دهند و چگونه خودشان را به صورت آنلاین تبلیغ می‌کنند. این کار شما را آسان‌تر می‌کند تا بدانید موفقیت‌های آن‌ها کجاست، و همچنین چه کارهایی انجام نمی‌دهند که ممکن است به شما برتری دهد.

ابزارهای بازاریابی همچنین می‌توانند به شما ایده دهند که چه چیزی در استراتژی کسب و کار شما کم است، چه نوع خاصی از فناوری یا خدماتی که رقبای شما ارائه می‌دهند. با یادگیری از آنها و سپس ایجاد پیشرفت، خود را در موقعیت بهتری برای رقابت با آنها قرار خواهید داد.

نوآوری

بهترین ابزار بازاریابی آن‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند راه‌های جدیدی برای انجام کارها پیدا کنید، چه آزمایش استراتژی‌های تبلیغاتی جدید، راه‌اندازی انواع مختلف تبلیغات، یا تنظیم طرح‌بندی و محتوای وب‌سایتتان.

افزایش آگاهی از برند

بهتر است نام تجاری خود را به عنوان یک موجود زنده در نظر بگیرید که نیاز به پرورش و تشویق برای رشد دارد. بنابراین، هر روز، هدف شما باید این باشد که افراد بتوانند در مورد شما و کارهایی که انجام می‌دهید، راحت‌تر بدانند.

هر بار که شخصی یکی از پست‌های شما را در اینستاگرام لایک یا به اشتراک بگذارد، توییتی را بازتوییت کند یا چیزی را به عنوان “مورد علاقه” علامت‌گذاری کند، این برای برند شما خوب است؛ زیرا به افراد دیگر فرصتی برای تعامل با محتوای شما می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید از ابزارهای بازاریابی برای تشویق این رفتارها با فعال بودن در اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌هایی که می‌توانند به سرعت از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی منتشر شوند، استفاده کنید.

کنترل بهتر بر تلاش‌های بازاریابی

ابزارهای بازاریابی به شما این امکان را می‌دهند که تمام جنبه‌های بازاریابی خود را از یک مکان متمرکز کنترل کنید، مانند بهبود وب‌سایت خود، آپلود تبلیغات جدید، ارسال پیام‌های مهم به افراد مناسب و انجام بسیاری از وظایف دیگر.

داشتن همه چیز در یک مکان می‌تواند زمان مورد نیاز برای جابه‌جایی بین برنامه‌های مختلف برای انجام کاری را کاهش دهد. این برای رشد کسب‌وکار خوب است، زیرا به شما امکان می‌دهد بیشتر روی چیزهایی تمرکز کنید که واقعاً مهم هستند، بدون اینکه دائماً نگران چیزهای دیگری باشید که ممکن است وقت شما را بگیرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *