1

نحوه کسب درآمد از گویندگی در منزل و انواع آن

نحوه کسب درآمد از گویندگی در منزل و انواع آن

صداپیشه بودن حرفه بسیار جالبی است و بهترین چیز در مورد آن این است که می‌توانید آن را حتی در خانه خود، هزاران کیلومتر دورتر از محیط کار انجام دهید! اگر می‌خواهید بخشی از صنعت صداپیشگی شوید، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید این حرفه چیست، چگونه می‌توانید اولین قدم‌های خود را در این حرفه بردارید و برای استودیوی خانگی خود به چه چیزهایی نیاز دارید.

کار گویندگی در منزل چگونه است

در سال‌های اخیر صنعت فیلم‌سازی زیر و رو شده است و آنچه زمانی کلی نیرو و هزینه نیاز داشت، اکنون می‌تواند در اتاق نشیمن یک خانه حومه شهر فیلمبرداری شود.

هنگامی که کووید-19 جهان را فرا گرفت و کار از راه دور به یک امر عادی تبدیل شد، بسیاری از متخصصان صنعت فیلمسازی در خانه ماندند و به خلقت ادامه دادند. این متخصصان اکنون می‌توانند با ویرایش، ضبط صدا و افزودن جلوه‌های ویژه از استودیوی خانگی خود در خانه کار کنند.
شغل گویندگی هم تغییر کرد. امروزه، شاغلان در این حرفه کتاب‌های صوتی را روایت می‌کنند، صدای خود را به شخصیت‌های کارتونی می‌دهند و فیلم‌نامه‌هایی را برای ویدئو‌های یوتیوب یا آگهی‌های تبلیغاتی به عنوان کار با صدای خود می‌خوانند. یافتن صنعتی که نتواند از این هنر استفاده کند غیرممکن است زیرا هر کسب و کاری به تبلیغات و صداگذاری در آنها نیاز دارد.

انواع گویندگی

در زیر 4 نوع صدا پیشگی آمده است:

تبلیغات رادیویی و تلویزیونی

تبلیغات رادیویی و تلویزیونی حجم عظیمی از کار را برای صداپیشه‌ها فراهم می‌کند. طول هر تبلیغ معمولاً 15، 30 یا 60 ثانیه است، بنابراین زمان زیادی برای ضبط آنها صرف نمی‌شود. آگهی‌های بازرگانی نیاز به توانایی تفسیر نسخه، درک نکته آگهی تجاری و ایجاد شخصیتی برای مطابقت دارند.

آموزش الکترونیکی

آموزش الکترونیکی عالی است زیرا شما در حال آموزش دیگران در مورد موضوعاتی هستید که برای آنها مهم است. آموختن موضوعی که خودتان با آن آشنایی ندارید می‌تواند یک چالش باشد. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، با یادگیری الکترونیکی راحت‌تر خواهید بود. بازیگری شخصیت معمولاً در پروژه‌های آموزش الکترونیکی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

کتاب‌های صوتی

از آنجایی‌ که تولید کتاب‌های صوتی معمولاً هفته‌ها طول می‌کشد، منبع خوبی برای کار و درآمد طولانی مدت هستند. سبک صداگذاری به موضوع بستگی دارد. کتاب‌های صوتی رایج عبارت‌اند از عاشقانه و داستانی. یکی از موضوعات رایج در کتاب‌های صوتی این است که صداپیشه باید یک داستان‌سرای عالی باشد.

درخواست‌های تلفن

کسب‌ و کارهای بزرگ و کوچک از پیام‌های تلفن برای کمک به تماس‌گیرندگان در یافتن فرد مناسب برای صحبت کردن استفاده می‌کنند. اعلان‌های تلفن همچنین باعث می‌شود مشتریان در زمان تعلیق خسته نشوند. این اعلانات موقت اغلب خدمات ارائه شده توسط شرکت را تبلیغ می‌کنند. هنگام تماس با مشاغل متوسط و بزرگ(مانند یک شرکت کارت اعتباری) اعلان‌های تلفن شنیده می‌شود و سبک آوازی معمولاً یک صدای مکالمه دوستانه است.

وسایل استودیو خانگی

نحوه کسب درآمد از گویندگی در منزل و انواع آن

برای ایجاد تست‌های صوتی خود و بهبود مهارت‌های خود در خانه، باید یک استودیوی خانگی عالی ایجاد کنید. شما در واقع فقط به چند چیز نیاز دارید، اما آنها می‌توانند بسیار گران باشند. در اینجا چند مورد اصلی که شما باید استودیوی خانگی خود را تنظیم کنید آمده است:

یک کامپیوتر و نرم افزار

یکی از گران‌ترین الزامات کامپیوتر است که امیدوارم در حال حاضر آن را داشته باشید. رایانه شما قرار است واحد ذخیره‌سازی اولیه برای همه ضبط‌های شما باشد، به علاوه ابزار شما برای ارسال آنها به مشتری است.
برخی از نرم افزارهای مناسب را اضافه کنید. اکنون می‌توان از آن برای ضبط، ویرایش و مرتب‌سازی کلیپ‌های صوتی خود نیز استفاده کنید. برای مبتدیان، Audacity را توصیه می‌کنیم زیرا رایگان بوده و استفاده از آن بسیار آسان است.

میکروفون

میکروفون کندانسور برای صداگذاری ایده آل است. آنها سیگنال صوتی‌قوی تری دارند، به این معنی که آنها طیف وسیعی از صدا را انتخاب می‌کنند. شما همچنین به یک پایه میکروفون احتیاج خواهید داشت.

 یک رابط صوتی

رابط صوتی به عنوان واسطه بین رایانه و میکروفون عمل خواهد کرد. به سادگی میکروفون را با استفاده از کابل XLR به رابط وصل کنید و امواج صوتی میکروفون به یک قالب دیجیتالی در رایانه شما تبدیل می‌شوند.

یک جفت هدفون

هدفون مناسب و راحت. هدفون که می‌توانید به راحتی و بدون اذیت ساعت‌ها و ساعت‌ها استفاده کنید. هدفون‌های سیمی هنوز هم تا حد زیادی بهترین کیفیت را نسبت به قیمتشان ارائه می‌دهند.

یک سپر پاپ

سپر پاپ به قسمت جلوی میکروفون شما وصل می‌شود تا صداهای “نویز” را کاهش دهد، مانند نوع دیگری که ممکن است هنگام ضبط در تلفن خود شنیده باشید. این وسیله به وضوح صدای شما می‌افزاید.

یک محیط ضبط خوب

محیط شما باید راحت باشد، باید در جایی باشد که شما خوشحال می‌شوید ساعت‌ها از روز خود را سپری کنید و از همه مهم‌تر، باید ساکت باشد. یک سپر پاپ نمی‌تواند صداهای ماشین و اطراف خانه را بگیرد.

سایر ملزومات

گزینه‌های ضد صدا اما گران قیمت زیادی وجود دارد که در اینجا باید در نظر بگیرید. گوشه‌ای خالی از یک اتاق به راحتی می‌تواند توسط صداگیرها به یک استودیو تبدیل شود. اینها می‌توانند هزینه زیادی داشته باشند، اما برای یک هنرمند که درآمد منظم از طریق کار دارد، ممکن است هزینه برای این ضد صدا ارزش داشته باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. لیلیا نظریانس گفت:

    توضیحات عالی بود من می‌خوام یک گوینده موفق باشم.