0

مهم ترین نکات برای راه اندازی فروشگاه‌های مجازی

مهم ترین نکات برای راه اندازی فروشگاه‌های مجازی

چه صنایع دست ساز منحصر به فرد داشته باشید که می‌خواهید بفروشید یا می‌خواهید یک تجارت عمده‌فروشی یا دراپ شیپینگ راه‌اندازی کنید، برای موفقیت آنلاین به یک وب سایت عالی، با قابلیت تجارت الکترونیک نیاز دارید. با هزینه‌های اولیه نسبتاً پایین و بسیاری از سایت‌های طراحی سایت، راه‌اندازی یک فروشگاه‌ مجازی آسان‌تر از همیشه است.

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که مهمترین نکات برای راه اندازی فروشگاه‌های مجازی چیست و اینکه چگونه یک فروشگاه اینترنتی را تنها در هشت مرحله آسان، راه اندازی کنید!

صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی

دلیلی وجود دارد که نسل کنونی را معمولاً نسل اینترنت می‌نامند، دنیای ما بیشتر از همیشه به هم متصل است و به راحتی قابل دسترسی است. با چند کلیک و دکمه، مردم از سراسر جهان می‌توانند محصولات و خدمات شما را به صورت 24 ساعته، 365 روز در سال خریداری کنند، مشروط بر اینکه شما یک وب سایت آنلاین داشته باشید.

گاهی اوقات از این فروشگاه به عنوان فروشگاه تجارت الکترونیکی یاد می‌شود. ظاهر کلی، سرعت و کیفیت سایت شما می‌تواند باعث فروش یا شکست شود. در زیر نکاتی در مورد راه اندازی یک فروشگاه مجازی آمده است:

یک موقعیت شغلی قابل اجرا انتخاب کنید و مخاطب هدف خود را مشخص کنید

اولین قدم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود، تعیین بازاری است که می‌خواهید به آن خدمات ارائه دهید. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که صاحبان کسب‌وکار جدید مرتکب می‌شوند، تمرکز نکردن بر سه مولفه انتخاب موقعیت است:

سودآوری: شما می‌خواهید جایگاهی سودآور داشته باشید تا بتوانید بازگشت سرمایه خود را مشاهده کنید و یک فروشگاه اینترنتی سودآور بسازید. اگر محصولی برای تولید یا خرید عمده، گران قیمت باشد، پتانسیل پایینی برای سودآوری دارد. به طور مشابه، ممکن است یک محصول برای ارسال بسیار گران باشد و ممکن است برای فروش حضوری مناسب‌تر باشد.

قابلیت جستجو: بهترین فروشگاه‌های مجازی، محصولات مورد تقاضایی را که مردم جستجو می‌کنند، ذخیره می‌کنند. اگر به دنبال راه‌اندازی فروشگاه آنلاینی هستید که به عنوان مثال، بند سگ‌ها را می‌فروشد، مطمئن شوید که «قسمت سگ» کلمه کلیدی مورد نظر شما است. از ابزارهای سئو برای تعیین محصولاتی که افراد جستجو می‌کنند استفاده کنید.

اشتیاق: علایق خود را در نظر بگیرید. وقتی به چیزی که می‌فروشید علاقه‌مند هستید، در زمان سختی به احتمال زیاد به آن پایبند خواهید بود. نه تنها این، بلکه شما می‌خواهید مشتریان بقیه را به فروشگاه شما هدایت کنند، زیرا در زمینه، محصول یا خدمات خاصی متخصص هستید.

خط تولید خود را انتخاب کنید

پس از تعیین جایگاه و مخاطب هدف خود، زمان تصمیم‌گیری در مورد خط محصول یا خدمات است. این می‌تواند سخت‌ترین بخش راه اندازی فروشگاه آنلاین شما باشد. مطمئنا شما نمی‌خواهید که محصولی را بفروشید که تولید آن خیلی گران است یا کسی به دنبال آن نیست.

همچنین به مسائل پیش رو باید بیندیشید؛ مانند اینکه اگر محصولی را انتخاب کنید که از قبل محبوب بوده است، چگونه محصول خود را از بهترین‌ها متمایز خواهید کرد؟ آیا می‌توانید محصول موجود را بهبود ببخشید؟ چگونه مطمئن خواهید شد که فروشگاه آنلاین شما منبع اصلی این محصول است؟

نام تجاری و برند خود را ایجاد کنید

هنگامی که می‌دانید چه چیزی را می‌خواهید بفروشید، قدم بعدی این است که نام تجاری یا نام برند خود را انتخاب کنید و لوگوی خود را ایجاد کنید. برای برخی، این مرحله ممکن است بسیار آسان باشد و برای برخی دیگر، این می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. یکی از راه‌هایی که اغلب کسب‌وکارها استفاده می‌کنند مراجعه به یک سایت ثبت‌کننده نام دامنه، مانند GoDaddy و جستجوی دامنه‌های موجود است. دلیل آن این است که در حالت ایده آل، می‌خواهید نام دامنه شما با نام تجاری مطابقت داشته باشد.

کسب و کار خود را ثبت کنید

برای بهره‌بری از مزایای قانونی حتما سایت و کسب و کار خود را ثبت نمایید. چند مورد از مجوزهایی که برای ثبت فروشگاه مجازی نیاز دارید در زیر آمده است:

ای نماد: نماد الکترونیکی یا ای نماد مجوزی است که از طرف وزارت صنعت و معدن و تجارت باید اقدام به دریافت آن نمایید.

پروانه کسب فروشگاه اینترنتی: یکی دیگر از مجوزهایی که باید دریافت کنید  جواز صنفی کسب و کار است که به آن پروانه کسب فروشگاه اینترنتی نیز می‌گویند. این مجوز را باید از صنف حوزه کسب و کار خود دریافت کنید.

نماد ساماندهی: این مجوز که تایید کننده محتوای سایت شما است را باید از وزارت فرهنگ و ارشاد دریافت کنید.

مجوز رسانه‌های دیجیتال: به جهت سامان دهی به فعالیت‌های رسانه‌های دیجیتال کشور، مجوزی که باید دریافت کنید مجوز رسانه‌های دیجیتال است

وب سایت تجارت الکترونیک خود را بسازید

مهم ترین نکات برای راه اندازی فروشگاه‌های مجازی

گام بعدی این است که ساخت فروشگاه آنلاین خود را شروع کنید. مراحل راه اندازی سایت معمولاً شامل موارد زیر است:

نام دامنه را انتخاب کنید

یک قالب یا تم را انتخاب کنید.

نام و لوگوی کسب و کار خود را اضافه کنید.

صفحه اصلی خود و همچنین سایر صفحات وب را سفارشی کنید.

محصولات خود را اضافه کنید و لیست محصولات ایجاد کنید.

یک درگاه پرداخت راه اندازی کنید.

تنظیمات را پیکربندی کنید

سایت خود را بهینه کنید

هنگامی که فروشگاه آنلاین شما راه‌اندازی شد، آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید تا بتوان آن را به صورت آنلاین و در موتورهای جستجو مانند گوگل پیدا کرد. این به وب‌سایت شما کمک می‌کند میزان دیده شدن را افزایش دهد، بازدیدکنندگان وب‌سایت بیشتری به دست آورد و فروش بیشتری ایجاد کند – همه به صورت رایگان.

تبلیغ کنید

هنگامی که فروشگاه آنلاین شما راه اندازی شد، باید آن را بازاریابی کنید. دلیل این امر این است که ساختن یک کسب و کار از طریق سئو یک جزء کلیدی در استراتژی بلند مدت شما است. بازاریابی محصولات و خدمات شما به افزایش ترافیک در حال حاضر کمک می‌کند.

تبلیغاتی مانند ایمیل مارکتینگ، بازاریابی پیامکی، تبلیغات آنلاین نمونه‌هایی از روش‌های تبلیغ فروشگاه مجازی برای کسب و کار شما است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *