0

معرفی کسب و کار متخصص قلب

معرفی کسب و کار متخصص قلب

همه گیر بودن بیماری قلبی در تمامی کشورها، متخصص قلب را به یک حرفه بهداشتی و پزشکی بسیار مهم تبدیل کرده است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد حرفه متخصص قلب و عروق صحبت کنیم. با ما همراه باشید:

متخصص قلب و عروق کیست؟

Cardiologist یا متخصص قلب و عروق پزشکانی هستند که در درمان سیستم قلبی عروقی، که شامل قلب و عروق خونی است تخصص دارند. متخصصان قلب همچنین عادت‌هایی را آموزش می‌دهند که سلامت قلب را ارتقا خواهد داد.

ویژگی و وظایف متخصص قلب و عروق چیست؟

متخصصین قلب وظیفه درمان حملات قلبی، نارسایی قلبی، بیماری دریچه قلب، آریتمی و فشار خون بالا را دارند. متخصصان قلب در بیمارستان‌ها و همچنین مطب‌های خصوصی کار می‌کنند. برای تشخیص، متخصصان قلب ممکن است معاینات فیزیکی انجام دهند، آزمایش‌هایی مانند الکتروکاردیوگرام (EKG)، آزمایش‌های خون، تست‌های استرس ورزش.
آنها همچنین ممکن است دارو تجویز کنند و یا تغییرات سبک زندگی مانند رژیم غذایی، ورزش، کاهش سطح استرس و مدیریت وزن را توصیه نمایند.

متخصصان قلب می‌توانند روش‌هایی مانند کاشت ضربان ساز یا قرار دادن کاتتر قلبی را انجام دهند. متخصصان قلب ممکن است در دانشگاه‌ها تدریس کنند و در آزمایشگاه‌ها برای توسعه درمان‌های جدید تحقیق کنند.

طول مدت تحصیل متخصص قلب و عروق

این پزشکان به طور خاص در زمینه قلب و عروق آموزش دیده‌اند. متخصصان قلب معمولاً قبل از تمرکز بر تخصص‌های مربوط به قلب، دانشکده پزشکی را می‌گذرانند. برای این کار ابتدا باید در رشته تجربی کنکور دهید و در صورت قبول در رشته پزشکی وارد دانشگاه می‌شوید.

یک متخصص قلب معمولی حداقل 10 سال آموزش پزشکی را پشت سر می‌گذارد. این شامل چهار سال تحصیل در دانشکده پزشکی و سه سال آموزش پزشکی داخلی است. در نهایت، یک متخصص قلب باید سه سال دیگر آموزش پزشکی مخصوص تخصص قلب و عروق را بگذراند. سپس آنها باید در آزمون بیماری قلبی عروقی که توسط هیئت پزشکی ارائه شده است، شرکت کنند.

دلایل مراجعه و نیاز به متخصص قلب

علائم زیادی در ارتباط با قلب وجود دارد که ممکن است شما را به مراجعه به متخصص قلب و عروق سوق دهد. اگر موارد زیر را دارید باید به متخصص قلب مراجعه کنید:

تنگی نفس

ناتوانی در نفس کشیدن می‌تواند علامت هشدار دهنده مشکل قلبی باشد و باید فوراً به پزشک مراجعه شود. اگر تنگی نفس شدید دارید با 115 تماس بگیرید.

سرگیجه

یک احساس بی ثباتی است و می‌تواند به عنوان یک احساس چرخش در سر توصیف شود. سرگیجه می‌تواند به بسیاری از شرایط مختلف از جمله بیماری قلبی یا فشار خون ناپایدار اشاره کند.

غش

غش را می‌توان به عنوان از دست دادن ناگهانی هوشیاری توصیف کرد. این به دلیل جریان کم خون رسانی به مغز است. سبکی سر و سرگیجه اغلب نشانه‌هایی هستند که ممکن است فردی بیهوش شود.

غش می‌تواند به دلایل مختلفی مانند قند خون پایین، حملات پانیک، کم خونی یا بیماری قلبی ایجاد شود. شما باید به پزشک خود برای رفع غش کردن مراجعه کنید، به خصوص اگر آنها را به طور مرتب تجربه می‌کنید.

درد قفسه سینه

این درد، که به عنوان آنژین نیز شناخته می‌شود اغلب زمانی رخ می‌دهد که قلب اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند. درد گاهی اوقات می‌تواند به شانه، بازو و فک منحرف شود. در اصطلاح عامیانه می‌گوییم: “دردش به شونم می زنه”. در حالی که همه دردهای قفسه سینه آنژین نیستند، همیشه باید با پزشک خود مشورت کنید.

زمانی که هر کدام از علائم زیر همراه با درد قفسه سینه داشتید با 115 تماس بگیرید:

  • حالت تهوع، سرگیجه، ضربان قلب تند یا تنفس سریع، گیجی، رنگ خاکستری، یا تعریق زیاد از حد
  • احساس سفتی یا فشار زیر سینه
  • درد ناگهانی قفسه سینه به همراه تنگی نفس، مخصوصاً پس از یک دوره عدم تحرک
  • فشار خون بسیار پایین یا ضربان قلب بسیار پایین
  • احساس نبض زدن در قفسه سینه
  • دردی که به فک، بازوی چپ یا پشت شما می‌زند

تست‌هایی که متخصص قلب می‌گیرد؟
معرفی کسب و کار متخصص قلب

هنگامی که به متخصص قلب و عروق مراجعه می‌کنید، آنها با شما صحبت خواهند کرد تا در مورد علائم و عادات شما بیشتر بدانند. آنها همچنین ممکن است یک سری آزمایش برای شناسایی شرایط خاص قلبی عروقی انجام دهند. آزمایش بر روی بیماران متخصص قلب ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تست ورزش
  • نوار قلب
  • بیوپسی قلب
  • کاتتریزاسیون قلبی
  • سونوگرافی
  • تست اضطراب

این آزمایشات سلامت کلی قلب شما را ارزیابی می‌کند. هنگامی که متخصص قلب نتایج آزمایش شما را تجزیه و تحلیل کرد، وضعیت شما را تشخیص داده و یک برنامه درمانی را توصیه می‌کند. بیماری‌های شایع قلب شامل بیماری مادرزادی قلب، بیماری عروق کرونر و بیماری عروقی است.
برنامه‌های درمانی متخصص قلب ممکن است شامل نسخه‌ها یا توصیه‌هایی در مورد تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی باشد. شرایط جدی‌تر ممکن است به جراحی قلب در درجات مختلف نیاز داشته باشد.

درآمد متخصص قلب در ایران

همان‌طور که می‌دانید در هر حرفه و تخصصی، هیچ کس به یک اندازه درآمد ندارد. این تفاوت به میزان تخصص و سواد، دستگاه و تجهیزات مطب، تعداد بیماران و علی‌الخصوص شهرت آن متخصص رابطه مستقیم دارد. هرچه این شرایط مهیاتر باشد طبیعتاً درآمد نیز بالاتر خواهد رفت. متوسط درآمد متخصص قلب در ایران، حداقل 20 میلیون تومان و حداکثر 80 میلیون تومان در ماه است.

درآمد متخصص قلب در آمریکا

طبق تحقیقات انجام شده پزشک متخصص قلب، اولین شغل پر درآمد در کشور آمریکا است که سالانه حدود 351,827 دلار در سال معادل 9.126.000.000 تومان درآمد دارد.

تفاوت متخصص قلب و جراح قلب

جراحی قلب یکی از شاخه‌های پزشکی است. پس از فارغ‌التحصیلی از پزشکی عمومی، جراحان قلب تخصص جراحی را انتخاب می‌کنند که 5 تا 7 سال طول می‌کشد. جراح قلب عمل‌هایی همچون جراحی نواقص مادرزادی قلب، جراحی بای پس، جراحی بیماری‌های تومرال قلب، جراحی پیوند دریچه‌های قلب و عمل پیوند قلب را انجام می‌دهد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *