0

معرفی کسب و کار ساخت عود کله قندی در خانه

معرفی کسب و کار ساخت عود کله قندی در خانه

سوزاندن عود از زمان‌های قدیم به عنوان بخشی از اعمال معنوی وجود داشته است. این محصول برای رفع بوی بد با رایحه‌ای مطبوع، یا اخیراً در رایحه درمانی برای درمان مسائلی مانند اضطراب استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را با ساخت عود کله قندی یا مخروطی آشنا کنیم:

عود چیست

عود ماده‌ای است که برای تولید بوی معطر سوزانده می‌شود. در واقع کلمه عود از کلمه لاتین برای سوزاندن گرفته شده است.
عود از زمان‌های قدیم در آیین‌های مذهبی مصر باستان، بابل و یونان استفاده می‌شد. در طول قرن‌ها و تا به امروز، مردم در سراسر جهان به دلایل مختلفی از عود استفاده کرده‌اند.

مواد ساخت عود

عود معمولا از یک ماده معطر تشکیل شده است که عطر ایجاد می‌کند و یک ماده اتصال دهنده قابل احتراق که آن را به شکل خاصی در کنار هم نگه می‌دارد. مواد معطری که برای تهیه عود استفاده می‌شود معمولاً گیاهی هستند و می‌توانند شامل انواع رزین، پوست، دانه، ریشه و گل باشند.
اما مواد اتصال دهنده قابل احتراقی در عود استفاده شده است که مشتعل می‌شود و به عود اجازه می‌دهد بسوزد و دود تولید کند. مواد مورد استفاده متفاوت است، اما می‌تواند شامل مواردی مانند زغال چوب یا پودر چوب باشد.
بسته به منطقه و سازنده، مواد تشکیل دهنده خاص مورد استفاده در عود می‌تواند متفاوت باشد. چند نمونه خاص از مواد معطر که ممکن است بشناسید عبارتند از: دارچین، کندر، مشک، پاتچولی، چوب صندل

انواع عود

در زیر 3 مورد از معروف ترین انواع عودها آمده است:

چوب عود

عطرها و طول‌های مختلفی برای خوشبو کردن یک اتاق بزرگ یا برای استفاده مذهبی موجود است. زمان سوختن متناسب با طول چوب است. تنظیم زمان سوختن عود با بریدن آن امکان‌پذیر است.

عود مارپیچی

ویژگی خاص این نوع عود، مدت زمان سوختن طولانی آن است. عود مارپیچی برای معطر کردن یک منطقه بزرگ مانند لابی هتل یا فضایی با معابر زیاد مناسب است.

عود مخروطی

نقطه بالای مخروط را روشن کنید پس از گذشت زمان بخش روشن‌شده به قسمت وسیع‌تر مخروط یعنی پایین آن می‌رسد. برخلاف عود چوبی، عطر عودهای مخروطی قوی‌تر بوده این نوع بخور برای خوشبو کردن اتاق در زمان کوتاه مناسب است.

ساخت عود مخروطی در خانه

معرفی کسب و کار ساخت عود کله قندی در خانه

در این جا چند مرحله برای ساخت عود کله قندی یا مخروطی در خانه آورده‌ایم:

مرحله 1 | گیاهان خود را جمع آوری کنید

انواع زیادی از گیاهان وجود دارد که می‌توان برای عود استفاده کرد، مانند: گل مریم، علف شیرین، ریحان، رزماری، مرزنجوش، زوفا، کندر، اسطوخودوس، رز.

می‌توانید از گیاهانی که در فروشگاه خریداری کرده‌اید یا گیاهانی که خودتان رشد داده و خشک کرده‌اید، استفاده کنید، هر کدام که راحت‌تر در دسترستان است. اگر از گیاهان تازه رشد کرده استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که قبل از تهیه عود آنها را کاملا خشک کرده‌اید، در غیر این صورت ممکن است به درستی نسوزند.

مرحله 2 | گیاهان را به صورت پودر خرد کنید

با استفاده از هاون یا یک آسیاب قهوه تمیز، گیاهان خشک خود را به پودر ریز تبدیل کنید. همه گیاهان به راحتی خرد نمی‌شوند و بسیاری از آنها تکه‌های سفتی دارند، این اشکالی ندارد. فقط بدانید که هرچه پودر ریزتر باشد عود شما بهتر در کنار هم قرار می‌گیرد و تمیزتر می‌سوزد.

در حالت ایده‌آل، برای درست کردن هر عود به ۲ تا ۳ قاشق چای‌خوری گیاه خشک خرد شده نیاز دارید.

مرحله 3 | پودر ماکو را اضافه کنید

پودر ماکو که به عنوان پودر عود نیز شناخته می‌شود، از پوست درخت ماچیلوس تهیه می‌شود. این همان چیزی است که گیاهان را به هم متصل می‌کند و عود شما را می‌سوزاند. اگر پودر ماکو را پیدا نکردید، به جای آن از پودر چوب سدر، پودر چوب صندل یا پودر زغال چوب استفاده کنید.
به ازای هر 3 قاشق چای خوری گیاه آسیاب شده، تقریباً به 1 قاشق چایخوری پودر ماکو نیاز دارید.

مرحله 4 | یک خمیر تشکیل دهید

هنگامی که گیاهان خشک و پودر ماکو را با هم ترکیب کردید، باید چند قطره آب مقطر اضافه کنید تا خمیری درست شود. می‌توانید از پشت قاشق استفاده کنید تا همه چیز را با هم مخلوط کنید. هر بار چند قطره آب اضافه کنید. وقتی خمیر به راحتی جمع شد، به این معناست که به اندازه کافی آب اضافه کرده‌اید.

مرحله 5 | خمیر را به شکل مخروط در آورید

با استفاده از دست، خمیر را به شکل مخروط‌هایی به ابعاد مناسب در آورید. از یک خلال دندان برای تنظیم کردن سطح مخروط استفاده کنید و هرگونه نقص را با انگشتان خود صاف کنید. وقتی کارتان تمام شد، مخروط‌ها را روی سینی فر قرار دهید و بگذارید حداقل 12 ساعت خشک شوند. مخروط‌ها را تا نیمه برگردانید تا کناره‌ها به طور یکنواخت خشک شوند.

مرحله 6 | سوزاندن

یک مخروط را در مرکز یک کاسه مقاوم در برابر حرارت قرار دهید و نوک مخروط را روشن کنید. بعد از چند ثانیه شعله را خاموش کنید. مخروط باید به انتشار دود ادامه دهد تا جایی که چیزی جز خاکستر باقی نماند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *