0

معرفی چند ایده برای رونق و رشد کسب و کار

معرفی چند ایده برای رونق و رشد کسب و کار

رشد یک کسب و کار کوچک مستلزم آن است که خلاق باشید و تاکتیک‌های جدیدی را امتحان کنید. موفق‌ترین ایده‌های کسب و کارها برای رشد، آنهایی هستند که به شما امکان می‌دهند سریع‌تر و هوشمندانه‌تر کار کنید و مشتریان را راضی نگه دارید.

رشد کسب و کار

معرفی چند ایده برای رونق و رشد کسب و کار

ممکن است مقالاتی را دیده باشید که حاوی لیستی از ده ایده برتر کسب و کار کوچک یا مقالات مشابه است. اما ما 15 ایده طلایی برای تسریع رشد کسب و کار شما ارائه خواهیم کرد:

در CRM سرمایه گذاری کنید

کسب‌ و کارهای کوچک به یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای ساده کردن مدیریت تماس نیاز دارند. یک CRM حاوی داده‌های زیادی در مورد مشتریان است که به شما امکان می‌دهد بینش خود را نسبت به علایق، نیازها، اطلاعات شخصی و غیره حفظ کنید. رقابت در فضای تجاری امروز بدون وجود CRM دشوار است.

روی تجربه مشتری تمرکز کنید

تجربه مشتری قرار است به مهم‌ترین متغیر در تصمیم‌گیری‌های شما تبدیل شود و به‌زودی از قیمت و محصول به‌عنوان محرک اصلی انتخاب‌های خرید مشتریان پیشی خواهد گرفت. هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا یک تجربه مشتری در سطح جهانی ارائه دهید. خود را به‌جای مشتریان خود قرار دهید و از خود بپرسید که دوست دارید با شما چگونه رفتار شود. سپس سعی کنید با مشتریان به همان شیوه رفتار کنید.

استعدادهای برتر را استخدام کنید

ارزش سرمایه‌گذاری و پول اضافی را دارد که آن را برای استخدام استعدادهای برتر خرج کنید. این یک سرمایه‌گذاری برای آینده کسب‌ و کار شما است. استخدام بهترین کارمندان تضمین می‌کند که آنها بهترین نتایج را برای شرکت شما ایجاد می‌کنند. همچنین تأثیر مثبتی بر تجربه مشتری خواهد داشت.

بنابراین، سعی نکنید با استخدام افراد بدون تجربه سرمایه‌ای پس‌انداز کنید، فقط به این دلیل که باعث صرفه‌جویی در هزینه شما می‌شود. زیرا در درازمدت هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت.

پشتیبانی عالی از مشتری ارائه دهید

بسیار مهم است که مشتریان در صورت بروز مشکل و نیاز به پشتیبانی به‌راحتی با شما تماس بگیرند. اطمینان حاصل کنید که تیم پشتیبانی مشتری شما به‌اندازه کافی محصول شما را می‌شناسد تا در اولین تلاش مشکلات را حل کند. پاسخ‌دادن در سریع‌ترین زمان ممکن را در اولویت قرار دهید. ارائه پشتیبانی عالیبه مشتری یک ایده کسب‌ و کار کوچک بسیار مهم است.

با رسانه‌های اجتماعی کارکنید

شما باید یک صفحه یا پیج در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید. مهم‌ترین آنها برای بسیاری از مشاغل اینستاگرام، تلگرام و توییتر هستند. روزانه پست کنید و اخبار، محتوای جدید و سایر اطلاعات مفید را به اشتراک بگذارید که مخاطبان شما را درگیر کند. از میزان ترافیکی که حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی به وب‌سایت شما وارد می‌کند، شگفت‌زده خواهید شد.

 آموزش محصول را به کارمندان خود ارائه دهید

کارکنان شما وقتی با مشتری صحبت می‌کنند باید بتوانند با اطمینان به سؤالات مربوط به محصول پاسخ دهند. در غیر این صورت، مشتریان اعتماد خود را به توانایی شما در پشتیبانی از آنها و ارائه یک تجربه عالی برای مشتری از دست خواهند داد.

وبلاگ بنویسید

یکی دیگر از ایده‌های مهم کسب‌ و کار کوچک برای رشد، ایجاد یک وبلاگ است. در مورد موضوعاتی بنویسید که به مخاطبان شما آموزش می‌دهد. نکات و ترفندهایی را ارائه دهید که به آنها کمک می‌کند هوشمندتر کار کنند. به آنها در مورد روندهای صنعت آموزش دهید تا بتوانند رقابتی‌تر شوند. و همیشه وبلاگ‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

رضایت مشتری را در اولویت قرار دهید

مشتریان راضی، مدت بیشتری باقی می‌مانند و جریان درآمدی مکرری را ارائه می‌دهند که به رشد پایدار کسب‌ و کار شما کمک می‌کند. آنها همچنین در مورد برند شما با اطرافیان خود صحبت می‌کنند، که به معنای تبلیغات دهان به دهان است. همان‌طور که در بالا ذکر شد بر بهبود تجربه مشتری تمرکز کنید و سطح بالایی از رضایت مشتری را حفظ نمایید.

تاکتیک‌های مسئولیت اجتماعی را استفاده نمایید

بسیاری این ایده کسب و کار کوچک را از دست می‌دهند، در صورتی که کلید رشد است. مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) اهمیت فزاینده‌ای دارد. این به شما کمک می‌کند تا به‌عنوان یک شرکت که در جامعه به مردم خدمت می‌کند، اعتبار مثبتی کسب کنید. مردم به طور فزاینده‌ای این را در هنگام مقایسه فروشندگان در نظر می‌گیرند. بیرون بروید و داوطلب شوید، به خیریه‌ها کمک مالی کنید و در مورد آن به مخاطبان خود بگویید.

یک راهنمای سبک برند ایجاد کنید

برندسازی یکی از مهم‌ترین موارد برای رشد کسب و کار است. شما باید از برندسازی ثابت استفاده کنید تا مصرف‌کنندگان با دیدن برند شما، آن را بشناسند.

بیانیه چشم‌انداز ایجاد کنید

بیانیه چشم‌انداز شما جایی است که می‌خواهید در آینده باشید. مأموریت بیانیه شما این است که چگونه قصد دارید به آنجا برسید. این اسناد را ایجاد کنید و آنها را با همه کارمندان خود به اشتراک بگذارید تا همه متوجه شوند تا در جهت اهداف یکسانی کار کنند.

روی چیزی که شما را از رقابت متمایز می‌کند تمرکز کنید

ارزش پیشنهادی ایجاد کنید که ارزش منحصربه‌فردی را که محصول شما به بازار می‌آورد را برجسته کند. در مورد رقبای خود تحقیق و حوزه‌هایی را که در آنها برتری دارید، شناسایی کنید. سپس بر روی آن حوزه‌ها در ارتباط با بازاریابی ایمیلی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر تعاملات با مشتری تمرکز کنید.

با تأثیرگذاران صنعت ارتباط داشته باشید

اینفلوئنسرها افرادی هستند که دارای مشخصات بالایی در صنعت شما هستند که دیگران آنها را دنبال می کنند. آنها معمولاً دنبال‌کنندگان زیادی در رسانه‌های اجتماعی دارند. سعی کنید با آنها در ارتباط باشید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند یا در پست‌های خود از شما نام ببرند. نام تجاری شما را در مقابل تعداد زیادی از مشتریان بالقوه جدید قرار می‌دهد.

در مورد مزایا صحبت کنید تا ویژگی‌ها

این یک ایده بزرگ برای کسب‌ و کارهای کوچک است که بسیاری از آن ناتوان هستند. مردم می‌خواهند بشنوند که محصول شما چگونه به آنها سود می‌رساند و زندگی آنها را آسان‌تر می‌کند. آن‌ها نمی‌خواهند توضیح فنی درباره ویژگی‌هایی که این مزیت را ارائه می‌کند بشنوند. اطمینان حاصل کنید که کل تیم شما می‌داند که چگونه از نظر مزایا صحبت کند و بیش از حد روی ویژگی‌ها تمرکز نمی‌کند.

راهنمای کاربر و فیلم‌های آموزشی ارائه دهید

راهنمای کاربر و فیلم‌های آموزشی به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما می‌توانند از محصول به طور کامل استفاده کنند. که منجر به رضایت بیشتر مشتریان شده و به نوبه خود باعث افزایش آگاهی از برند می‌شود. این موارد برای رشد کسب‌ و کارهای کوچک ضروری است.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *