0

معرفی شغل پاره وقت برای نوجوانان

معرفی شغل پاره وقت برای نوجوانان

به عنوان یک نوجوان، ممکن است به دنبال راه‌هایی برای کسب درآمد، بدون عقب افتادن از تکالیف مدرسه و فعالیت‌های بعد از مدرسه باشید. خوشبختانه، موقعیت‌های پاره وقتی برای نوجوانان وجود دارد تا در حین کسب درآمد، مهارت‌ها و تجربه کاری ارزشمندی را به دست آورند. بسیاری از سرپرستان با نوجوانان کار می کنند تا آنها را آموزش دهند تا برای وظایف یک نقش پاره وقت آماده کنند.

در این مقاله، برخی از بهترین مشاغل برای نوجوانان را برجسته می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چرا این نقش‌ها می‌توانند اولین شغل‌های خوبی باشند.

چه نوع شغلی برای نوجوانان مناسب است؟

از آنجایی که نوجوانان معمولاً در اکثر اوقات هفته تکالیف مدرسه دارند، مشاغل پاره وقت با شیفت‌های آخر هفته و عصر ایده آل هستند. این موقعیت‌های نیمه‌وقت می‌توانند مشاغل آغازین خوبی برای نوجوانان باشند، زیرا بسیاری از آنها در آینده به تجربه نیاز دارند. همچنین کارهای پاره وقت می‌تواند به نوجوانان اجازه دهد تا برنامه منعطف‌تری داشته باشند که با تکالیف مدرسه و فعالیت‌های فوق برنامه آنها همسو باشد.

دنبال کردن این مشاغل در دوران نوجوانی می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌ها لازم را در حالی که برای موقعیت‌های دانشگاهی یا تمام وقت، در آینده آماده می‌شوید، توسعه دهید. همچنین ممکن است تجربه کاری مرتبط را برای فهرست کردن در یک رزومه یا درخواست به دست آورید.

15 مورد از بهترین مشاغل برای نوجوانان

طیف وسیعی از موقعیت ها وجود دارد که نوجوانان می توانند بر اساس برنامه، علایق و مجموعه مهارت‌های خود دنبال کنند. به عنوان مثال، یک موقعیت حضوری می‌تواند به نوجوانان کمک کند تا مهارت‌های خدمات مشتری را کسب کنند، در حالی که یک موقعیت آنلاین می‌تواند به آنها در توسعه مهارت‌های فنی یا نوشتاری کمک کند.

در اینجا چند مورد از بهترین شغل‌ها برای نوجوانان آورده شده است:

مهماندار فست فود

متصدیان فست فود برای تهیه و سرو غذا یا نوشیدنی به مشتریان، کار می‌کنند. آنها ممکن است پشت پیشخوان کار کنند و از مشتریان در فروشگاه سفارش بگیرند. مهمانداران فست فود برای پاسخ به سؤالات مشتریان در مورد غذا باید از مواد تشکیل دهنده مختلف برخی از اقلام منو مطلع باشند. آنها همچنین ممکن است قسمت‌های لابی از جمله میزها، کف، درها و پنجره‌ها را تمیز کنند.

صندوقدار فروشگاه مواد غذایی

صندوق‌داران فروشگاه‌های مواد غذایی پشت صندوق‌ کار می‌کنند تا اقلام مشتریان را اسکن کنند، محصولات آن‌ها را بسته‌بندی کنند، پرداخت‌ها را دریافت نمایند و یا پول خرد را برگردانند. صندوق‌داران فروشگاه‌های مواد غذایی نیز ممکن است مواد غذایی جدید را در قفسه‌ها بچینند و به مشتریان در یافتن محصولات کمک کنند.

متصدی کارواش

متصدیان کارواش ماشین‌ها را می‌شویند. آنها هر دو قسمت داخلی و خارجی خودروها را تمیز می‌کنند. از دیگر مسئولیت‌ها می‌توان به جاروبرقی داخل خودرو، دور ریختن زباله‌ها، شست و شوی بیرونی خودروها با کف و همچنین پولیش و خشک کردن خودروها اشاره کرد.

مهماندار رستوران

مهمانداران رستوران با ورود به رستوران از مشتریان استقبال و آنها را به سمت میزهایشان هدایت می‌کنند. آنها اغلب مسئول نشستن مهمانان در میز مورد علاقه خود هستند و همچنین اطمینان حاصل می‌کنند که گارسون‌ها در هر یک از بخش‌های خود به تعداد مناسبی از مشتریان خدمت رسانی می‌کنند.

باریستا

معرفی شغل پاره وقت برای نوجوانان

 

یک باریستا در یک کافی‌شاپ کار می‌کند تا برای مشتریان نوشیدنی‌های مرتبط با قهوه درست نماید. آنها دستور العمل‌های خاصی را برای ایجاد نوشیدنی‌های خوشمزه دنبال می‌کنند. از دیگر مسئولیت‌های باریستاها می‌توان به خوش‌آمدگویی به مشتریان، پاسخ دادن به هر سؤالی در مورد منو، فهرست‌بندی موجودی و حفظ یک منطقه لابی تمیز برای مشتریان اشاره کرد.

 نجات غریق

نجات غریق در استخرها، سواحل یا مراکز آبی کار می‌کنند تا از ایمنی افرادی که در آب شنا می‌کنند اطمینان حاصل نمایند. سایر مسئولیت‌ها شامل بررسی منطقه آبی برای اطمینان از رعایت دستورالعمل های ایمنی توسط شناگران است. آنها در روش‌های ایمنی مناسب، CPR و کمک های اولیه آموزش دیده‌اند.

دستیار کتابخانه

دستیاران کتابخانه‌ها برای کمک به یافتن کتاب‌ها و بررسی آنها کار خواهند کرد. آنها همچنین به کتابداران در تهیه موجودی، قفسه‌بندی کتاب‌ها و دیجیتالی کردن فایل‌های چاپی یا اسناد قدیمی کمک می‌کنند.

سرور رستوران

سرورهای رستوران سفارش‌های مشتریان را یادداشت و سپس غذای آن‌ها را سرو می‌کنند. آنها همچنین برای مشتریان غذا، نوشیدنی، چاشنی یا سایر درخواست‌ها را می آورند. اگر میزبان در دسترس نباشد، سرورها ممکن است مهمانان را تا صندلی خود همراهی کنند.

داگ واکر

سگ واکرها در زمانی که صاحب سگ‌ها نیستند از سگ‌ها مراقبت می‌کنند. آنها اطمینان حاصل می‌کنند که سگ‌ها به اندازه کافی ورزش می‌کنند و غذا و آب دریافت می‌کنند.

 پرستار بچه

پرستاران کودک در زمانی که والدین کودک دور هستند از کودکان مراقبت می‌کنند. آنها ممکن است مسئول وظایفی مانند غذا دادن، حمل و نقل و حمام کردن کودکان باشند. پرستاران کودک ممکن است در دوره‌هایی شرکت کنند تا گواهینامه CPR یا اقدامات کمک‌های اولیه را برای ارائه مراقبت‌های پیشرفته به کودکان در مواقع اضطراری دریافت کنند.

معلم خصوصی

معلمان مستقیماً با دانش آموزان کار می‌کنند تا به آنها کمک کنند دانش خود را در موضوعات خاص افزایش دهند. آنها اغلب با دانش آموزانی که در یک کلاس خاص برای توضیح بهتر موضوعات پیچیده به زبان ساده تر تلاش می‌کنند، کار می‌کنند. آموزگاران همچنین با مطالعه با آنها و ساده کردن دروس، به دانش آموزان کمک می‌کنند تا روش‌های یادگیری بهتری را توسعه دهند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *