0

معرفی شغل میکروبیولوژیست و درآمد آن

معرفی شغل میکروبیولوژیست و درآمد آن

میکروبیولوژیست‌ها در زمینه‌های مختلفی مانند مراقبت‌های بهداشتی و کشاورزی کار می‌کنند. آنها از تکنیک‌های تحلیلی و علمی برای نظارت و مطالعه میکروب‌هایی مانند جلبک‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها استفاده می‌کنند.

میکروبیولوژی چیست

میکروبیولوژی شاخه‌ای از علوم تجربی است. میکروبیولوژیست‌ها تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی و نظارت بر کشت‌های میکروبی و نمونه‌ها و داروهای جدید را با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری تخصصی و طیف وسیعی از روش‌های شناسایی و آزمایش‌های بالینی انجام می‌دهند.
میکروبیولوژیست‌ها معمولاً برای سازمان‌های غیرانتفاعی، سازمان‌های دولتی یا مراکز تحقیقاتی کار می‌کنند تا بینش‌های مفیدی در مورد چگونگی تأثیر میکروارگانیسم‌ها بر محیط‌های مختلف، حیوانات و انسان‌ها ارائه کنند.

آنها از نزدیک با تکنسین‌های آزمایشگاهی و سایر متخصصان علمی برای تکمیل آزمایش‌ها و یافتن درمان برای بیماری‌های مختلف یا مشکلات زیست محیطی همکاری می‌کنند. وظیفه آنها نظارت بر چندین آزمایش در یک زمان است. همچنین آزمایش‌ها را برای ثبت تغییرات یا تعیین مدت زمان لازم برای تعامل یک میکروارگانیسم با نمونه نظارت می‌کنند. میکروبیولوژیست ممکن است مسئول سفر به مکان‌های مختلف برای جمع آوری نمونه جهت تجزیه و تحلیل و آزمایش باشد.

چگونه می‌توان میکروبیولوژیست شد

رشته میکروبیولوژی جز رشته‌های علوم تجربی است. برای ورود به این رشته ابتدا باید در دوره متوسطه رشته علوم تجربی را انتخاب نمایید. سپس در کنکور تجربی شرکت کرده و رشته میکروبیولوژی را انتخاب کنید. دوره کارشناسی میکروبیولوژی 4 سال به طول می‌انجامد.

الزامات تجربه میکروبیولوژیست

داوطلبان میکروبیولوژیست باید قبل از استخدام در این موقعیت، تجربه آزمایشگاهی قبلی داشته باشند. اکثر برنامه‌های کارشناسی دارای الزامات آزمایشگاهی اجباری هستند، اما به شدت توصیه می‌شود که تجربه بیشتری را دنبال کنید.

به عنوان مثال، با گذراندن دوره کارآموزی با یک کارفرما، داوطلب می‌تواند تجربه اضافی مورد نیاز خود را کسب کند. در صورت ورود به حوزه‌ای که با داروها، ایمنی مواد غذایی یا دستگاه‌های پزشکی سروکار دارد، ممکن است گواهینامه‌ها مورد نیاز باشد.

کارفرمایان میکروبیولوژیست ها

– آژانس استاندارد مواد غذایی

– شرکت‌های مدیریت آب و پسماند

– سازمان‌های بخش دولتی و خصوصی

– موسسات تحقیقاتی

– بیمارستان‌ها

– بهداشت عمومی و آزمایشگاه‌های خصوصی

– شرکت‌های دارویی، بیوشیمیایی و بیوتکنولوژی

– دانشگاه‌ها

– تولیدکنندگان مواد غذایی و نوشیدنی

تفاوت بین میکروبیولوژیست و بیوشیمیست چیست؟

هدف بیوشیمیست‌ها و میکروبیولوژیست‌ها این است که از طریق تحقیق و آزمایش به درک بهتری از موجودات بپردازند. با این حال، آنها در زمینه‌های تمرکز شغلی متفاوت هستند. به عنوان مثال، میکروبیولوژیست‌ها معمولاً به کل میکروارگانیسم و نحوه تعامل ویروس‌ها، باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها با سایر موجودات زنده نگاه می‌کنند.
در مقابل، بیوشیمی‌دانان ساختار داخلی میکروارگانیسم‌ها و نحوه عملکرد آنها را مطالعه می‌کنند. آنها ترکیبات شیمیایی و سایر خصوصیاتشان را مطالعه می‌کنند تا انواع محلول‌هایی را که باعث کاهش یا تکثیر ارگانیسم می‌شود، تعیین کنند.

راه دیگر برای تمایز بین این دو نقش این است که میکروبیولوژیست‌ها بر نحوه تعامل میکروارگانیسم‌ها با میزبان یا محیط خود تمرکز می‌کنند. در مقابل، بیوشیمی‌دانان بر ویژگی‌های درونی که یک میکروارگانیسم را می‌سازند و آن را دست‌کاری می‌کنند، تمرکز می‌کنند.

وظایف روزانه یک میکروبیولوژیست چیست؟

در یک روز معمولی، میکروبیولوژیست با بررسی پیشرفت آزمایش‌های در حال انجام روز خود را شروع می‌کند. آنها تغییرات موجودات زنده را در پاسخ به میکروارگانیسم‌ها ثبت می‌کنند و از تجهیزات آزمایشگاهی برای بررسی عمیق این تغییرات استفاده خواهند کرد.

در طول روز، میکروبیولوژیست‌ها زمان خود را بین شروع آزمایش‌های جدید، ثبت تغییرات در آزمایش‌های موجود و جمع‌آوری نتایج در مقالات یا گزارش‌های علمی تقسیم می‌کنند. آنها همچنین بر وظایف روزانه تکنسین‌های آزمایشگاهی نظارت و وظایف را بین تیم خود محول می‌کنند. میکروبیولوژیست‌ها از زمان استراحت در طول روز کاری خود برای صحبت با تیم خود، ایجاد فرضیه‌ها یا بحث در مورد نتایج یک پروژه خاص استفاده می‌کنند.

یک میکروبیولوژیست خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک میکروبیولوژیست خوب دارای ذهنیت تحقیقی است که به آنها الهام می‌دهد تا فرضیه‌های منحصربه‌فردی را برای هدایت تحقیقات خود ایجاد کنند. آنها از کار به عنوان بخشی از یک تیم لذت می‌برند و برای نظرات همکاران خود ارزش قائل هستند.

این امر به ویژه زمانی مهم است که میکروبیولوژیست‌ها به محدودیت‌های حرفه‌ای خود برسند، زیرا آنها را قادر می‌سازد تا برای اکتشافات اساسی به دیگران تکیه کنند. علاوه بر این، یک میکروبیولوژیست خوب ارتباط نوشتاری و شفاهی بسیار عالی دارد. این ویژگی‌ها به آنها کمک می‌کند تا مقالات علمی و گزارش‌هایی در مورد یافته‌های خود بنویسند یا یافته‌های خود را در برابر گروهی از متخصصان ارائه دهند.

درآمد رشته میکروبیولوژی

بسته به مدرک، میزان تجربه و ارگانی که فعالیت می‌کنید درآمد شما نیز متغیر خواهد بود. اما حقوقی بین 10 تا 25 میلیون در ماه برای یک میکروبیولوژیست متصور است.

درامد رشته میکروبیولوژی در امریکا

فردی که به عنوان میکروبیولوژیست در ایالات متحده کار می‌کند معمولاً حدود 206000 دلار در سال درآمد دارد. دستمزدها از 107000 دلار (کمترین) تا 315000 دلار (بالاترین) متغیر است.
این میانگین حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق میکروبیولوژیست‌ها بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است.

درامد رشته میکروبیولوژی در کانادا

فردی که به عنوان میکروبیولوژیست در کانادا کار می‌کند معمولاً حدود 253000 دلار کانادا در سال درآمد دارد. دستمزدها از 124000 دلار کانادا (کمترین) تا 395000 دلار کانادا (بالاترین) قابل تغییر است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *