0

معرفی شغل مدیر مالی، وظایف و حقوق آن

معرفی شغل مدیر مالی، وظایف و حقوق آن

اگر متعهد به حرفه‌ای در امور مالی هستید، ممکن است به کار در عنوان یک مدیر مالی علاقه‌مند باشید. با ترکیب مناسبی از تحصیلات، تجربه و مهارت‌ها می‌توانید در این حرفه به موفقیت و به رضایت شغلی دست یابید. مراحل خاصی برای تبدیل شدن به یک مدیر مالی برای یک سازمان وجود دارد، و مهم است که اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بتوانید در مورد نحوه ایجاد شغل در این نقش برنامه‌ریزی کنید.
در این مقاله توضیح می‌دهیم که یک مدیر مالی چیست و چه می‌کند، مهارت‌های مهم مدیران مالی را به اشتراک می‌گذاریم، میانگین حقوق و چشم‌انداز شغلی را برای این نقش ارائه می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توان یک مدیر مالی شد.

مدیر مالی چیست

یک مدیر مالی مسئول نظارت بر وضعیت مالی یک سازمان است. آنها با صاحبان و مدیران شرکت کار می‌کنند تا از طریق ارائه‌ها، گزارش‌ها و بودجه، در مورد سلامت مالی شرکت اطلاع رسانی کنند. مدیران مالی معمولاً در ساعات کاری عادی در یک محیط اداری کار می‌کنند، اگرچه ممکن است نیاز داشته باشند ساعات بیشتری کار کنند، به خصوص در زمان‌های شلوغ سال، مانند فصل مالیات.

شرح وظایف مدیر مالی

معرفی شغل مدیر مالی، وظایف و حقوق آن

یک مدیر مالی چندین مسئولیت دارد، از جمله:

تهیه گزارش‌ها و صورت‌های مالی برای مدیریت ارشد، مدیران اجرایی و صاحبان شرکت

به ‌اشتراک‌گذاری سلامت مالی سازمان براساس روندها و داده‌ها

پیش‌بینی نیازهای مالی و درآمد کسب و کار

کشف فرصت‌هایی برای کسب و کار جهت کاهش هزینه‌ها، کسب درآمد بیشتر و رسیدن به اهداف بلندمدت مالی

بررسی روندهای بازار برای درک بیشتر در مورد صنعت و شناسایی راه‌های گسترش شرکت

استفاده از گزارش‌ها و داده‌های مالی برای مشاوره مدیریت در مورد تصمیمات مالی کلیدی

نظارت بر عملکرد سایر کارکنانی که در حسابداری یا امور مالی سازمان کار می‌کنند

حفظ سازمان در انطباق مالی

مهارت‌های اساسی برای یک مدیر مالی

حقوق مدیر مالی

میانگین حقوق برای مدیران مالی ماهانه از 10 تا 50 میلیون در ماه متغیر است. اگرچه بسته به محل زندگی شما، ممکن است درآمد سالانه متفاوت باشد. سطح تجربه و تحصیلات شما نیز ممکن است بر میزان درآمد در این نقش تأثیر بگذارد.

درآمد مدیر مالی در کانادا

فردی که به عنوان مدیر مالی در کانادا کار می‌کند معمولاً سالانه حدود 241000 دلار کانادا درآمد دارد. دستمزدها از 116000 دلار کانادا (کمترین) تا 379000 دلار کانادا (بالاترین) متغیر است.
این میانگین حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق مدیر مالی بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است.

چگونه یک مدیر مالی شویم

برای تبدیل شدن به یک مدیر مالی، مراحل زیر را در نظر بگیرید:

دیپلم دبیرستان بگیرید

دیپلم دبیرستان یا معادل آن اولین قدم برای تبدیل شدن به یک مدیر مالی است. از آنجا که اکثر کارفرمایان به حداقل مدرک لیسانس در یک رشته مرتبط نیاز دارند، دوره‌های بازرگانی و اقتصاد و همچنین کلاس‌های ریاضی متفاوت را در نظر بگیرید تا بتوانید دانش خود را از این صنعت قبل از ورود به دانشگاه شروع کنید.

مدرک لیسانس یا بالاتر کسب کنید

گزینه‌های مدرک خود را در دانشگاه انتخابی کاوش کنید و به انتخاب رشته مالی، حسابداری، مدیریت بازرگانی، اقتصاد یا رشته تحصیلی مرتبط فکر کنید. به احتمال زیاد کارفرمایان برای استخدام به عنوان مدیر مالی به یکی از این مدارک نیاز دارند. هنگامی که تحصیلات را در رزومه خود به اشتراک می‌گذارید، برخی از مرتبط‌ترین دوره‌ها را برای این نقش در نظر بگیرید که ممکن است شامل اوراق بهادار، برنامه‌ریزی مالی، اقتصاد خرد و تجارت عمومی باشد.
همچنین می‌توانید مدرک کارشناسی ارشد خود را در یکی از این رشته‌ها دریافت کنید، که می‌تواند به شما احساس آمادگی بیشتری برای حرفه انتخابی خود بدهد و با مراجعه به مدیران استخدام، شما را از سایر نامزدها متمایز کند. با کسب مدرک کارشناسی ارشد، دانش و مهارت پیشرفته خود را در موضوعات مهم برای صنعت به نمایش می‌گذارید.
دوره‌های رایج برای برنامه‌های کارشناسی ارشد در یک زمینه مرتبط با امور مالی شامل مدل‌سازی مالی، بازارهای جهانی، تئوری مالی و اصول مالی است.

کسب تجربه در این زمینه

یکی دیگر از مراحل مهم برای تبدیل شدن به یک مدیر مالی، کسب تجربه کاری مرتبط است. در حالی که برای تبدیل شدن به یک مدیر مالی کار می‌کنید، می‌توانید با کار در امور مالی در یک تجارت شروع کنید، چه به عنوان تنخواه گردان کار کنید و چه بخشی از تیم حساب‌های دریافتنی شرکت خود باشید. شما حتی می‌توانید در امور بیمه یا در موقعیت مسئول وام، تحلیلگر بودجه یا مشاور مالی شخصی کار کنید.
تجربه مرتبط نه تنها شما را برای نقشی که می‌خواهید در آن کار کنید آماده می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا شرایط لازم برای صدور گواهینامه را برآورده کنید. تجربه همچنین شما را در معرض متخصصان این صنعت قرار می‌دهد که می‌توانند به عنوان راهنمای شما خدمت کنند، به سؤالات پاسخ دهند و مشاوره ارائه دهند، و ممکن است بتوانند بینشی در مورد صنعت به شما بدهند و توصیه ‌نامه‌های شما را بنویسند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *