0

معرفی شغل مجری و درآمد مجری گری

معرفی شغل مجری و درآمد مجری گری

اگر عاشق انجام مصاحبه، گفتگو و اجرا جلوی مخاطب هستید، ممکن است علاقه‌مند به شغل مجری‌گری باشید. مجری یک متخصص رسانه‌ای است که با میهمانان مصاحبه می‌کند و اطلاعات را به مخاطبان ارائه می‌دهد. کسب اطلاعات بیشتر در مورد این حرفه، از جمله وظایف روزانه، مهارت‌های مهم و حقوق می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این مسیر برای شما مناسب است یا خیر.

در این مقاله ما اطلاعات شغلی مهم و مراحلی را که می‌توانید برای تبدیل‌شدن به یک مجری انجام دهید، نشان می‌دهیم.

مجری چیست؟

به میزبان برنامه گفتگوی تلویزیونی یا رادیویی مجری گفته می‌شود، شخصی است که یک برنامه تلویزیونی را ارائه می‌دهد. آنها ممکن است نمایش گفتگوی خود را در استدیو هدایت کنند و میهمانان را به بحث در مورد موضوعات مختلف دعوت نمایند، یا می‌توانند با سایر مجریان در یک نمایش شبکه کار کنند. آنها غالباً در مورد رویدادهای جاری، ورزش، تجارت یا بهداشت بحث می‌کنند.

وظایف مجری

مجری گفتگوی یک برنامه مبتنی بر بحث را بر عهده دارد. مسئولیت‌های روزانه آنها بسته به نوع نمایش، اندازه شبکه و منطقه تمرکز متفاوت است. وظایف مشترک می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

ارائه سرگرمی و اطلاعات به مخاطب

مصاحبه با میهمانان و بحث‌های پیش رو

همکاری با یک تیم تولید و نوشتن برای تولید ایده‌های موضوع

برنامه‌ریزی قسمت‌ها با نوشتن سؤال و انتخاب مهمانان

نظارت بر تولید و عملکرد نمایش

چگونه می توان مجری شد

معرفی شغل مجری و درآمد مجری گری

بسیاری از مسیرها وجود دارد که شخصیت‌های تلویزیون برای شروع شغل خود در نظر می‌گیرند. برخی از مجریان از خبرنگاران مشهور یا افراد مشهور هستند، در حالی که برخی دیگر راه خود را از موقعیت‌های دستیار تلویزیون پیش می‌برند. اگر علاقه‌مند به مجری‌گری هستید، این مراحل را دنبال کنید:

شروع به توسعه مهارت‌ها در دبیرستان

بسیاری از دبیرستان‌ها مقالات دانشجویی یا برنامه‌های خبری دانش‌آموزان را ارائه می‌دهند. اینها می‌توانند روش‌های خوبی برای توسعه مهارت‌های مصاحبه و ارائه باشند. برخی از مدارس همچنین دوره‌های ارتباطی یا رسانه‌ای را ارائه می‌دهند که دانش‌آموزان می‌توانند نحوه استفاده از تجهیزات تلویزیونی را یاد بگیرند.

مدرک لیسانس کسب کنید

مدرک لیسانس در یک زمینه مربوطه می‌تواند به مجری در توسعه مهارت‌های خود کمک کند. در یکی از زمینه‌های زیر تحصیل را دنبال کنید:

ارتباطات

صدا و سیما

روزنامه‌نگاری

رادیو و تلویزیون

تئاتر

زبان انگلیسی

مطالعات رسانه ای

تجربه حرفه‌ای کسب کنید و مهارت‌های خود را توسعه دهید

مجری می‌تواند مهارت‌های مرتبط را به‌عنوان کارآموز در صنعت تلویزیون کسب کند. آنها ممکن است به‌عنوان دستیار تولید، نویسندگان یا اپراتورهای دوربین کار کنند. این می‌تواند یک روش عالی برای تحقق ارتباطات حرفه‌ای و توسعه دانش و مهارت‌های فنی باشد.

فعالیت در رسانه محلی را شروع کنید

یک شبکه تلویزیونی کوچک و استانی را در نظر بگیرید زیرا در آن ممکن است فرصت‌های ورودی بیشتری وجود داشته باشد. بسیاری از مجری‌ها کار خود را به‌عنوان خبرنگاران تلویزیونی برای شبکه‌های محلی آغاز می‌کنند. در حین گزارش، متخصصان می‌توانند تجربه نوشتن، ویرایش و مصاحبه را تجربه کنند.

برخی از مجری‌ها هنگام کار در یک شبکه محلی، موقعیت خود را پیش می‌برند. به‌عنوان‌مثال، آنها ممکن است از گزارشگری به‌عنوان شروع کار خود استفاده کنند. این می‌تواند به آنها در توسعه مهارت‌های ارائه جلوی دوربین کمک کند.

ایجاد شبکه ارتباطی

ساختن یک شبکه حرفه‌ای بخش مهمی از تبدیل‌شدن به یک مجری است. مجری ممکن است از طریق تولیدکنندگان تلویزیون یا مدیران پخش فرصت شغلی پیدا کند. با شرکت در کنفرانس‌های صنعت رسانه، پیوستن به سازمان‌های محلی یا معاشرت در رویدادهای کاری، شبکه ارتباطی خود را در گسترش دهید.

یک تخصص را انتخاب کنید

مجریان به طور معمول روی موضوعات یا زمینه‌های خاص تمرکز می‌کنند. آنها ممکن است مخاطبان خاص یا گسترده‌ای را هدف قرار دهند. هنگام انتخاب تخصص، علایق و پیشینه شخصی خود را در نظر بگیرید. مباحث مشترک می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

ورزش‌ها

اخبار

فرهنگ

سلامتی

موقعیت شغلی خود را توسعه دهید

با کسب مهارت‌های ارائه و توسعه مخاطب، می‌توانید شروع به پیشرفت حرفه خود کنید. برخی از متخصصان در یک سازمان فعالیت دارند. به‌عنوان‌مثال، درحالی‌که به‌عنوان خبرنگار کار می‌کنند، ممکن است ایده جدیدی را برای تهیه‌کننده استودیویی مطرح کنند.

سایر مجری‌ها برای موقعیت‌های دیگر در یک شبکه متفاوت درخواست می‌کنند. این می‌تواند شامل یک برنامه زنده باشد. از طرف دیگر، برخی از متخصصان با استفاده از شبکه ارتباطی خود، برنامه‌های گفتگوی خود را راه‌اندازی می‌کنند و هم‌زمان مخاطبان را افزایش می‌دهند.

مهارت‌های مورد نیاز مجری

شما به عنوان یک مجری به مهارت‌های زیر نیاز دارید:

اعتماد به‌ نفس: یک مجری اغلب در مقابل مخاطبان زنده اجرا می‌کند. آنها باید اعتماد به نفس کافی برای حضور جلوی دوربین و حاضرین را داشته باشند.

ارتباطات: ارتباطات بخش مهمی از شغل مجری‌گری است. مجریان مصاحبه‌های زنده را انجام می‌دهند، سرگرمی ارائه و در مورد رویدادهای جاری بحث می‌کنند. آنها باید بتوانند در مورد موضوعات مختلف به‌وضوح ارتباط برقرار کنند.

سخنرانی عمومی: علاوه بر مهارت‌های اساسی ارتباطی، یک مجری نیز باید سخنرانان عمومی عالی باشد. او باید به روشی کاریزماتیک و سرگرم‌کننده صحبت کند.

گوش‌دادن فعال: گوش‌دادن فعال توانایی تمرکز روی یک بلندگو و پاسخگویی به آن است. در طول مصاحبه، مجری می‌تواند از مهارت‌های گوش‌دادن فعال برای مکالمه با میهمانان استفاده کند.

انعطاف‌پذیری: مجری به طور معمول سؤالات و مکالمات مصاحبه را از قبل برنامه‌ریزی می‌کند، اما برای بداهه سازی در طول نمایش به انعطاف‌پذیری نیاز دارند. یک مجری ممکن است یک نکته جدید را مطرح کند یا موضوع مکالمه را تغییر دهد. انعطاف‌پذیری می‌تواند به مجری کمک کند تا با تغییر مکالمات به‌سرعت فکر کنند.

مهارت‌های تحقیق و نوشتن: بسیاری از مجریان برنامه‌های خود را برنامه‌ریزی و می‌نویسند. آنها ممکن است قبل از این قسمت نیاز به تحقیق در مورد موضوعات خاص یا میهمانان داشته باشند. مهارت‌های تحقیق قوی می‌تواند به آنها در یافتن سریع اطلاعات دقیق کمک کند.

مهارت‌های فنی: پیش‌زمینه در رسانه‌ها و ارتباطات می‌تواند به بحث و گفتگو مجری کمک کند تا حرفه خود را پیش ببرد و وظایفش را انجام دهد. این ممکن است شامل یادگیری در مورد تجهیزات بصری و صوتی، ابزارهای پخش و تجهیزات ویرایش باشد.

درآمد مجری گری

میزان درآمد یک مجری بسته به‌ اندازه رسانه مورد نظر، معروفیت و تجربه کاری آن می‌تواند متفاوت باشد. اغلب مجریان به‌صورت استخدامی در سازمان صدا و سیما فعالیت دارند. متوسط حقوق ماهیانه در این صورت حدوداً 8 تا 20 میلیون تومان متغیر خواهد بود.

اما مجری‌های باتجربه که توانایی ایجاد برنامه خود را داشته و همچنین نقش تهیه‌کنندگی برنامه را برعهده دارند، بسته به موفقیت و بزرگی برنامه از 10 میلیون تا 1 میلیارد درآمد دارند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *