0

معرفی شغل متخصص امنیت اطلاعات و درآمد آن

معرفی شغل متخصص امنیت اطلاعات و درآمد آن

ویژگی بارز یک شغل خوب این است که واضح و مختصر باشد. همچنین تلاش کند تا قبل از اینکه کسی نیاز به پرسیدن داشته باشد، به مهم‌ترین سؤالات مربوط به موقعیت شغلی پاسخ دهد. به همین دلیل است که ما این نمونه شرح شغل متخصص امنیت اطلاعات را در اختیارتان قرار داده‌ایم. در این مقاله قصد داریم شما را با این شغل آشنا کنیم:

رشته امنیت اطلاعات

این رشته یکی از رشته‌های زیرمجموعه علوم انسانی است. برای ورود به این رشته ابتدا باید در دوره متوسطه، رشته علوم انسانی را انتخاب نموده و در نهایت در کنکور علوم انسانی شرکت کنید. رشته امنیت اطلاعات جز رشته‌هایی است که بوسیله دانشکده اطلاعات ارائه می‌گردد. این دانشکده وابسته به وزارت اطلاعات است. دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی در صورت قبولی در گزینش می‌توانند در وزارت اطلاعات استخدام شوند.

متخصص امنیت اطلاعات

متخصصان امنیت فناوری اطلاعات از سیستم‌های اطلاعاتی سازمان دفاع می‌کنند. در عصر افزایش سریع تهدیدات و جنگ سایبری پیچیده امروزی، سازمان‌ها باید در مبارزه با مهاجمان و حفاظت از دارایی‌های اطلاعاتی هوشیار باشند. متخصصان امنیت فناوری اطلاعات درک عمیقی از تهدیدات امنیت سایبری، فناوری‌ها و اقدامات متقابل برای اطمینان از امنیت سیستم‌های رایانه‌ای دارند.
این اغلب شامل وظایفی مانند نصب و پیکربندی نرم‌افزار امنیتی برای جلوگیری از حملات، آموزش کارکنان در مورد امنیت داده‌ها، نظارت و محافظت در برابر نفوذ شبکه و پاسخ به حملات سایبری با اقدامات متقابل مناسب است. تقاضای نیروی کار برای متخصصان امنیت رایانه در همه بخش‌ها، از جمله شرکت‌ها، مدارس، مراکز پزشکی و سازمان‌های دولتی بالا است.

الزامات آموزشی متخصص امنیت فناوری اطلاعات

استخدام مدیران برای موقعیت‌های تخصصی امنیت فناوری اطلاعات به طور کلی حداقل به مدرک لیسانس در امنیت اطلاعات، سیستم‌های اطلاعات کامپیوتری، علوم کامپیوتر یا رشته‌های تحصیلی مرتبط نیاز دارد. دوره‌های آموزشی خاص و مجموعه‌های مهارتی مورد نیاز در یک برنامه آموزشی تخصصی امنیت فناوری اطلاعات شامل امنیت شبکه و شبکه، مدیریت سیستم عامل، تداوم کسب‌ و کار و بازیابی فاجعه، تشخیص نفوذ، پیکربندی سخت‌افزار و نرم‌افزار، مدیریت ریسک و پزشکی قانونی دیجیتال است. متخصصان امنیت فناوری اطلاعات به مهارت‌های ارتباطی قوی نیاز دارند.

وظایف متخصص امنیت فناوری اطلاعات

وظایف معمولی روزانه و مجموعه مهارت‌های قابل ارائه برای متخصصان امنیت اطلاعات شامل موارد زیر است:

برنامه‌هایی برای محافظت از فایل‌های رایانه‌ای در برابر تغییر، تخریب یا افشای غیرمجاز ایجاد می‌کنند.

سیستم‌های حفاظت از آنتی ویروس و بدافزار رایانه را انتخاب، پیاده‌سازی، نظارت و ارتقا می‌دهند.

انتقال داده‌ها را رمزگذاری کرده و فایروال‌ها را برای پنهان کردن اطلاعات محرمانه در حین انتقال ایجاد می‌کنند.

برای جلوگیری از دسترسی کاربران غیرمجاز به فایل‌های داده حساس، احراز هویت و رمز عبور را اجرا می‌کنند.

فایل‌های امنیتی را برای ترکیب نرم‌افزار جدید، تصحیح خطاها و تغییر وضعیت دسترسی کاربر تغییر می‌دهند.

ارزیابی‌ها و آزمایش‌های ریسک در اجرای فعالیت‌های پردازش داده‌ها و اقدامات امنیتی را انجام می‌دهند.

کارکنان را در مورد امنیت کامپیوتر و ارتقای آگاهی امنیتی و پروتکل‌های امنیتی آموزش می‌دهند.

آینده شغلی متخصص امنیت اطلاعات

هر رایانه‌ای که به اینترنت متصل باشد در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر است. امنیت سایبری یا امنیت فناوری اطلاعات، تکنیکی است که برای محافظت از رایانه‌ها و شبکه‌ها در برابر نفوذ مجرمانه استفاده می‌شود. متخصصان امنیت سایبری از جمله حرفه‌های مورد تقاضا در بخش فناوری هستند زیرا کسب‌ و کارها و دولت‌ها به دنبال مبارزه با گروهی جسورانه و بی‌رحمانه از مجرمان و هکرهای سایبری جهانی هستند.

متخصصان امنیتی ماهر و متعهد در این زمینه کار می‌کنند که ترکیبی از هنر و تخصص فنی را می‌طلبد. آنها باید دائماً یک قدم جلوتر از هکرها و جنایتکاران سازمان یافته در پشت موج جدید جنایت باشند. پتانسیل بیشتری برای پیشرفت شغلی، به ویژه در سازمان‌های بزرگ‌تر و ارائه دهندگان خدمات مالی وجود دارد. همچنین زمینه برای متخصصان امنیتی با تجربه وجود دارد که به عنوان مشاور وارد این تجارت شوند.

درآمد رشته امنیت اطلاعات

معرفی شغل متخصص امنیت اطلاعات و درآمد آن

متخصصان امنیت سایبری باید حل‌کننده‌های خلاقانه مشکلات باشند و با چالش‌های جدید و قدیمی امنیت سایبری در انواع فناوری‌ها مقابله کنند. یک متخصص امنیت سایبری موفق باید بداند که چگونه مشکلات را عیب یابی کند، نظارت مستمر شبکه را پیاده سازی کند و راه حل‌های امنیتی بلادرنگ را برای تیم خود ارائه دهد. آنها همچنین باید بتوانند در موقعیت‌های پر استرس تصمیم بگیرند و با سایر اعضای تیم ارتباط موثر برقرار کنند.
همان‌طور که در بالا اشاره شد یک متخصص امنیت اطلاعات می‌تواند در وزارت اطلاعات استخدام شود. متوسط حقوق متخصص امنیت اطلاعات از 15 تا 40 میلیون تومان در ماه تخمین زده می‌شود.

یک متخصص امنیت سایبری با چه کسانی کار می‌کند؟

متخصصان امنیت سایبری وظیفه دارند شبکه‌ها، داده‌ها و سیستم‌ها را ایمن نگه دارند. آنها مسئول یکپارچگی و امنیت شبکه سازمان هستند و باید همه داده‌ها را ایمن نگه دارند. برای انجام این کار، آنها معمولاً با تیمی از دیگر متخصصان امنیت سایبری کار می‌کنند و معمولاً به طور مستقیم با سایر کارمندان و رهبران بخش برای مسائل امنیتی در ارتباط هستند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *