0

معرفی شغل فیلم بردار و درآمد آن

معرفی شغل فیلم بردار و درآمد آن

یک فیلم‌بردار مسئول برنامه‌ریزی، فیلم‌برداری و ویرایش فیلم‌هایی است که می‌تواند برای انواع پروژه‌ها مانند فیلم، تبلیغات یا برنامه‌های تلویزیونی استفاده شود. در این مقاله قصد داریم شما را با شغل فیلم‌بردار آشنا کنیم:

یک فیلم‌بردار چه کاری انجام می‌دهد؟

فیلم‌برداران در هنگام کار مستقل یا با یک گروه کوچک، رویدادها را ضبط و فیلم‌ها را ویرایش می‌کنند. آنها ممکن است نیاز به مصاحبه با افراد و همکاری با سایر فیلم‌برداران داشته باشند تا تمام فیلم‌های مورد نیاز برای ضبط را به دست آورند. آنها همچنین مسئول انتخاب، تمیز کردن و انجام تعمیر و نگهداری از تجهیزات ضبط هستند.
فیلم‌برداران می‌توانند تمام وقت را در یک شرکت یا به صورت مستقل، مشتری‌ها و ساعت‌های خود را انتخاب و کار کنند. فیلم‌برداران شرکتی به طور کلی بر تهیه محتوایی برای تبلیغات، محصولات یا خدمات کارفرمای خود متمرکز هستند. فیلم‌بردارانی که به طور مستقل فعالیت دارند ممکن است رویدادهایی مانند عروسی، بازی‌های ورزشی، مراسمات مدرسه و مهمانی‌ها را فیلم‌برداری کنند.

وظایف و مسئولیت‌های فیلم ‌بردار

معرفی شغل فیلم بردار و درآمد آن

یک فیلمبردار، کارگردان بخشی از صدا و ویرایشگر فیلم است. شما مسئول تصاویری را که عموم مردم در تلویزیون، DVDها و صفحه نمایش سینما مشاهده می‌کنند، خواهید بود. همچنین در استودیو یا از راه دور و به عنوان بخشی از تیم پس از تولید که فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و سایر تولیدات ویدئویی را ویرایش و آماده می‌کند، کار خواهید کرد. بسته به دامنه شغلی خود، ممکن است کلیپ‌های موسیقی یا عروسی نیز تولید کنید، رویدادهای ورزشی را ضبط یا مستندها را ویرایش نمایید.

ویرایش دیجیتال

فیلم‌بردار به عنوان بخشی از تیم تولید کار خواهد کرد که محصولات ویدئویی ایجاد می‌کند. او همچنین تجهیزات، چند دوربین و سوئیچینگ ویدئو را هدایت می‌کند. او با استفاده از دوربین‌ها، تجهیزات تعویض و ویرایش دیجیتال فیلم را ویرایش می‌کند
ویرایش به صورت دیجیتالی انجام می‌شود، زیرا این روزها تمام فیلم‌ها به صورت دیجیتالی تهیه می‌گردد. این شامل پخش ویدیو برای انواع کاربردها و قالب‌های اینترنتی است.

میکس صدا

فیلم‌برداران از تجهیزات میکس صوتی استفاده می‌کنند تا روشنایی و صدای استودیو را کنترل می‌کنند. آنها باید بتوانند فیلم‌های ثانویه را برای استفاده در نمایش‌های زنده تهیه کنند، مانند فیلم‌های پس‌زمینه که از طریق گزارش‌های خبری زنده ضبط شده است.

فیلمبرداری در مکان

کار یک فیلمبردار اغلب به قدرت بدنی و استقامت نیاز دارد. فیلمبردار تجهیزات روشنایی و صوتی سنگین را برای کار در مکان فیلمبرداری، حمل و تنظیم می‌کند. وی تجهیزات قابل حمل را اداره می‌کند و در برنامه‌ریزی و تولید قبل از آن با سایر کارمندان کار می‌کند.

ویرایش پس از تولید

بازگشت به استودیو، بخشی از کار پس از تولید است. او فیلم‌هایی را که او و دیگران ضبط کرده‌اند، مرور می‌کند. فیلمبردار بخش‌ها و صحنه‌هایی را که با استفاده از نرم‌افزار ویرایش اشتباه شده است، از بین می‌برد. او گرافیک رایانه و جلوه‌های ویژه را در صورت لزوم درج می‌کند و با استفاده از خدمات کپی‌برداری داخلی و خارجی در دسترس شرکت تولید، محصول نهایی را ارائه می‌دهد.

مهارت‌ها و صلاحیت‌های فیلمبرداری

فیلمبردار ایده آل مهارت‌ها و صلاحیت‌هایی باید داشته باشد از جمله:

امکان کار در محیط‌هایی که صحنه یا سوژه تصویربرداری به سرعت تغییر پیدا می‌کند

مهارت‌های چند وظیفه‌ای برای کار با بسیاری از اعضای گروه به طور هم‌زمان

تفکر خلاق با چشم عالی برای دیدن جزئیات

مهارت‌های ارتباطی کلامی و کتبی قوی برای همکاری با مشتریان و اعضای تیم تولید

آگاهی از تکنیک‌های پس از تولید

توانایی فیزیکی برای حرکت و نگه داشتن تجهیزات ضبط برای مدت طولانی

درک نرم افزار رایانه‌ای که برای برنامه‌ریزی، ویرایش و اسکریپت استفاده می‌شود

الزامات تجربه فیلمبرداری

برای مشاغل فیلمبرداری، شرکت‌ها معمولاً دوست دارند شخصی را استخدام کنند که تجربه ضبط فیلم در سطح حرفه‌ای را داشته باشد. کارفرمایان همچنین ممکن است به دنبال شخصی با سابقه فیلم‌برداری، جلوه‌های ویژه یا جهت هنری باشند. در حالت ایده آل، فیلمبرداران باید با نمونه‌هایی از کار و سبک خلاقانه، یک حلقه نسخهٔ نمایشی داشته باشند تا به کارفرما در تصمیم‌گیری در مورد مناسب بودن شغل کمک کنند.

الزامات آموزش فیلمبرداری

الزامات آموزشی برای فیلمبرداران توسط شرکت و شغل متفاوت است. بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند افراد را با مدرک لیسانس در پخش، فیلم یا ارتباطات استخدام کنند. کلاس‌های دانشگاهی در ویرایش ویدئو، فیلمنامه‌نویسی، اخلاق رسانه‌ای و فیلم‌برداری نیز می‌تواند مفید باشد. برخی از فیلم‌برداران مبتدی مهارت‌ها را از طریق برنامه‌های آموزشی در محل کار، مانند کارآموزی می‌آموزند.

درآمد شغل فیلمبرداری

حقوق فیلمبردار بسته به مهارت، تجربه و نوع پروژه می‌تواند متفاوت باشد. همچنین میزان درامد یک فیلمبردار به نوع قرارداد و استخدام آن بستگی دارد. فیلمبرداری که به صورت استخدامی در سازمان صدا و سیما مشغول به کار است، درآمدی بین 8 تا 20 میلیون در ماه خواهد داشت.
فیلمبردارانی که به صورت پروژه‌ای و مستقل فعالیت دارند بسته به تجربه و نوع کار، درآمدی بین 15 تا 200 میلیون در هر پروژه دریافت می‌کنند.

یک فیلمبردار خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

فیلمبرداران ممکن است بیشتر وقت خود را در پشت دوربین بگذرانند، اما کار با افراد دیگر، بخش بزرگی از کار است. بهترین فیلمبرداران گرم و دوستانه با دیگران صحبت می‌کنند همچنین علاقه‌مند برای کمک به مردم و قادر به ارتباط با آنها در سطح شخصی هستند. انعطاف‌پذیری یکی دیگر از خصوصیات مهم است که یک فیلمبردار باید داشته باشد.
فیلمبرداران غالباً در حال حرکت هستند و می‌توانند به سمت مجموعه‌های مختلف و مکان‌های فیلمبرداری سفر کنند، بنابراین نامزدها باید بتوانند با تغییرات در پرواز سازگار شوند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *