0

معرفی شغل جوشکاری و درآمد آن

معرفی شغل جوشکاری و درآمد آن

اگر از کار با دستان خود برای ساختن یا تعمیر برخی وسایل لذت می‌برید، ممکن است جوشکاری شغل ایده آلی برای شما باشد. از آنجایی که جوشکاری شامل استفاده از ابزارهای پیچیده و شعله‌های آتش است، برای موفقیت در این زمینه به تمرین و آموزش فراوان نیاز دارید.
هنگامی که این آموزش و تجربه به دست آمد، جوشکاران می‌توانند به گسترش مهارت‌های خود ادامه دهند تا در نهایت پیشرفت کنند و پروژه‌های بزرگ‌تری را تکمیل نمایند. در این مقاله، کارهایی که یک جوشکار انجام می‌دهد، میزان درآمد، نحوه تبدیل‌شدن به یک جوشکار و سؤالات متداول در مورد شغل آنها را بیان می‌کنیم.

جوشکار کیست

جوشکاری حرفه‌ای است که در استفاده از گرما، برای اتصال انواع مختلف فلزات به یکدیگر، ساخت یا تعمیر محصولات مختلف آموزش دیده است. از آنجایی‌ که مجموعه‌ای از محصولات را جوشکاران می‌سازند، انواع مختلفی از جوشکاری وجود دارد که می‌توانید دنبال کنید.

وظایف جوشکار

وظایف جوشکاری می‌تواند شامل ساخت و تعمیر مسکن یا سازه‌های تجاری، اتومبیل، پل، کشتی یا هواپیما باشد. مسئولیت‌های مشترک یک جوشکار شامل موارد زیر است:

اطمینان از اینکه هر پروژه تکمیل شده برای مصرف‌کنندگان بادوام و ایمن است

پیروی از مقررات ایمنی برای مدیریت ایمن و مسئولانه با استفاده از شعله

حفظ دمای مناسب شعله و فلزات در طول فرایند جوشکاری

تمیزکردن و نگهداری تجهیزات جوشکاری

مشاهده نقشه‌ها برای تعیین طول و ابعاد محصول در حال جوش

درامد شغل جوشکاری

جوشکاران اغلب تمام‌وقت، مستقل یا برای یک شرکت کار می‌کنند تا بر تعمیر یا ساخت انواع خاصی از سازه‌ها تمرکز کنند. آنها ممکن است ساعات طولانی یا نامنظم کار کنند که اغلب با میانگین برنامه کاری متفاوت است. دستمزدی که جوشکاران دریافت می‌کنند به نوع جوشکاری و همچنین تحصیلاتی که برای دریافت انتخاب می‌کنند بستگی دارد.
اگر یک جوشکار مدارک یا گواهینامه‌های بالاتری کسب کند، ممکن است موقعیت‌هایی با دستمزد بیشتر به دست آورد. حقوق جوشکار بسته به شهر یا کشوری که در آن کار می‌کند نیز ممکن است متفاوت باشد. درآمد جوشکاری ماهانه بین 10 تا 50 میلیون تومان متغیر است.

چگونه جوشکار شویم

معرفی شغل جوشکاری و درآمد آن

برای جوشکار شدن مراحل زیر را دنبال کنید:

در مورد انواع مختلف کارهای جوشکاری تحقیق کنید

قبل از تبدیل‌شدن به یک جوشکار، باید در مورد گزینه‌های مختلف جوشکاری موجود تحقیق کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید که کدام وظایف و مسئولیت‌های جوشکاری با نقاط قوت و توانایی‌های شما هماهنگ است. از آنجایی‌ که مسئولیت مشاغل جوشکاری می‌تواند متفاوت باشد، آموزش یا گواهینامه‌های مختلفی مورد نیاز است.
تحقیق در مورد وظایفی که هر شغل جوشکاری مستلزم آن است، می‌تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از نوع آموزشی که باید دنبال کنید به دست آورید. همچنین می‌توانید در مورد کارهای مختلف جوشکاری تحقیق کنید تا بدانید از انجام کدام وظایف ممکن است لذت ببرید.

دوره‌های جوشکاری را بگذرانید

هنگامی که نوع حرفه جوشکاری را که می‌خواهید دنبال کنید انتخاب کردید، در مورد الزامات آموزشی آن تخصص تحقیق کنید. بیشتر مشاغل جوشکاری نیاز به دیپلم دبیرستان دارند. اگر هنرستان شما دوره‌های جوشکاری را ارائه می‌دهد، این دوره‌ها را بگذرانید تا در مورد انواع مختلف جوشکاری بیشتر بدانید. همچنین بهتر است دروس ریاضی تکمیل‌کننده جوشکاری هندسه باشد، زیرا جوشکاری اغلب شامل اندازه‌گیری ابعاد است.

گواهی جوشکاری خود را به دست آورید

قبل از اینکه تمام‌وقت کار کنید، برای تکمیل نوع خاصی از جوشکاری که قصد انجام آن را دارید، باید گواهینامه دریافت کنید. بسته به مهارتی که کسب می‌کنید، گواهینامه‌های زیادی وجود دارد. گواهینامه اصلی که کارفرمایان به آن نیاز دارند، گواهینامه اولیه جوشکار معتبر AWS است.

تجربه عملی به دست آورید

پس از کسب اعتبار به عنوان یک جوشکار، می‌توانید آموزش عملی را از طریق یک کارآموزی برای نوع خاصی از جوشکاری که نسبت به آن امیدوارید، شروع کنید. با یک دوره کارآموزی، می‌توانید کارهای تحت نظارت را انجام دهید تا در مورد برنامه منظم و مسئولیت‌های یک جوشکار بیشتر بدانید.
هنگامی که دوره کارآموزی خود را کامل کردید، می‌توانید درصورت نیاز در شرکتی که دوره کارآموزی را انجام داده‌اید بمانید، یا می‌توانید از این تجربه استفاده کرده و آن را در یک موقعیت جوشکاری تمام‌وقت جدید اعمال کنید.

جستجوی شغل خود را آغاز کنید

هنگامی که آموزش و تجربه لازم را دریافت کردید، می‌توانید جستجوی موقعیت‌های جوشکاری را آغاز کنید. به دنبال آگهی‌های شغلی آنلاین باشید تا مشاغلی را پیدا کنید که با مهارت‌ها یا تجربه فعلی شما مطابقت دارد. می‌توانید این مهارت‌ها را در رزومه خود برجسته کنید. با استفاده از مثال‌های دقیق و خاص، هر مهارت را در تجربه شغلی خود فهرست کنید.
همچنین می‌توانید مهارت‌های خود را در بخش خاصی از رزومه بگنجانید. سعی کنید مهارت‌های ذکر شده در آگهی استخدام را در رزومه خود نشان دهید.

انواع جوشکاری

انواع مختلف جوشکاری برای اطلاع بیشتر شما در زیر آمده است:

جوش قوس الکتریکی: اغلب از این نوع جوش هنگام کار در ساخت‌وساز و تولید برای جوش دادن مواد بزرگ‌تر و ضخیم‌تر به یکدیگر استفاده می‌شود. از آن به عنوان “جوشکاری چوب” نیز یاد می‌شود و شامل روش‌های همجوشی اولیه است.

جوشکاری MIG: به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های جوشکاری شناخته می‌شود. جوشکاری MIG شامل ذوب فولاد ضدزنگ، فولاد نرم و آلومینیوم است. بسیاری این را ساده‌ترین نوع جوشکاری برای یادگیری می‌دانند. بسیاری از کارفرمایان از جوشکاران می‌خواهند که این نوع جوشکاری را بشناسند.

جوشکاری TIG: این یکی از پیچیده‌ترین انواع جوشکاری برای یادگیری است. از گاز خنثی تنگستن برای ایجاد همجوشی‌هایی استفاده می‌کند که باکیفیت‌تر از سایرین در نظر گرفته می‌شوند. این نوع جوش اغلب به آموزش یا گواهینامه‌های سطح بالاتر نیاز دارد.

هایپر باریک: جوشکاری هایپر باریک را می‌توان در محیط خشک انجام داد، اما در هنگام جوشکاری زیر آب نیز می‌توان از همین روش استفاده کرد. کارگرانی که این نوع جوشکاری خاص را یاد می‌گیرند می‌توانند روی کشتی‌ها، خطوط لوله و سکوهای نفت کار کنند.

جوشکاری اکسی استیلن: فولاد از این نوع جوشکاری با استفاده از گاز استیلن و اکسیژن ذوب می‌شود. می‌توان از آن برای نگهداری یا برش انواع فلزات استفاده کرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *