0

معرفی شغل تکنسین مراقبت از حیوانات

معرفی شغل تکنسین مراقبت از حیوانات

تکنسین‌های مراقبت از حیوانات، نقش کلیدی در حصول اطمینان از سلامت و ایمن بودن حیوانات خانگی دارند. دنبال کردن حرفه‌ای، به عنوان تکنسین مراقبت از حیوانات می‌تواند برای آن دسته از کارجوهایی که از گذراندن وقت با حیوانات و مراقبت از آنها لذت می‌برند بسیار مناسب باشد.

اگر شما علاقه‌مند به تبدیل شدن به یک تکنسین مراقبت از حیوانات هستید، ممکن است برای شما مفید باشد که در مورد این مسیر شغلی و الزامات آن بیشتر بدانید. در این مقاله، ما توضیح می‌دهیم که مراقب حیوانات چیست، چه وظایفی دارد، چگونه می‌توان یکی از آنها شد و چه حقوق و چشم‌انداز شغلی را می‌توان از این حرفه انتظار داشت.

تکنسین مراقبت از حیوانات چیست؟

تکنسین‌های مراقبت از حیوانات(animal care technician) حرفه‌ای است که خدمات مراقبتی ضروری را به کلینیک‌های دامپزشکی، پناهگاه‌های حیوانات و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی ارائه می‌دهند. این متخصصان ممکن است بسته به نقش خاص خود، مسئولیت انواع مختلفی از وظایف را بر عهده داشته باشند، اما اکثر آنها در راستای هدف اصلی اطمینان از سلامت، تمیز و ایمن بودن حیوانات کار می‌کنند. با این کار، در حالی که برخی از تکنسین‌ها در مراقبت از حیواناتی که بیمار یا مجروح هستند، تخصص دارند، دیگران ممکن است به سادگی از حیوانات سالم مراقبت و نظارت کنند، همه با هدف حفظ یا دستیابی به رفاه آنها.

وظایف تکنسین مراقبت از حیوانات

تکنسین‌های مراقبت از حیوانات اغلب در نقش‌های خود دامنه وسیعی از وظایف را بر عهده می‌گیرند و وظایف دقیق آنها بسته به محل کارشان ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، متخصصانی که در محیط‌های بالینی کار می‌کنند ممکن است در کنار پزشکان دامپزشکی خدمت کنند و به ارزیابی سلامت حیوانات و مراقبت از آنها کمک نمایند.

در حالی که بعضی‌ها ممکن است وظایف اساسی مربوط به نظارت بر حیوانات خانگی را در زمانی که صاحب آنها دور هستند انجام دهند. با در نظر گرفتن این سطح از تنوع، در اینجا چند کار وجود دارد که یک تکنسین مراقبت از حیوانات ممکن است به صورت روزانه انجام دهد:

پایش حیوانات و ارزیابی وضعیت سلامت آنها

غذا دادن به حیوانات و تأمین آب شیرین آنها

ورزش دادن به حیوانات با دویدن و راه رفتن آنها

تمیز کردن محوطه حیوانات، مانند قفس و لانه

نگهداری از تأسیسات و اطمینان از عاری بودن آنها از زباله‌های مضر

ضد عفونی کردن تجهیزات و امکانات در صورت نیاز

نگهداری سوابق مراقبت از حیوانات برای اطمینان از پوشش کامل

تجویز دارو به حیوانات تحت رژیم

کمک به پزشکان دامپزشکی و سایر متخصصان

انتقال حیوانات به محیط‌های امن

چگونه یک تکنسین مراقبت از حیوانات شویم

در اینجا یک راهنمای گام به گام وجود دارد که می‌توانید برای به دست آوردن شرایط لازم برای پیگیری این مسیر دنبال کنید:

دیپلم دبیرستان یا معادل آن را کسب کنید

اکثر کارفرمایان تکنسین‌های مراقبت از حیوانات، از داوطلبان می‌خواهند که حداقل مدرک دیپلم دبیرستان یا مدرک معادل آن را داشته باشند. تکمیل دبیرستان می‌تواند به آمادگی داوطلبان با پایه دانش مورد نیاز، برای انجام این نقش کمک کند. به عنوان مثال، داوطلبان ممکن است بتوانند اصول اولیه رشته‌هایی مانند ریاضیات، انگلیسی و علوم تجربی را که ممکن است به عنوان تکنسین‌های مراقبت از حیوانات نیاز داشته باشند، بیاموزند.

تجربه کار با حیوانات را به دست آورید

کسب تجربه کار با حیوانات قبل از درخواست برای نقش به عنوان تکنسین مراقبت از حیوانات می‌تواند مفید باشد. داوطلب شدن در پناهگاه یا لانه حیوانات را در نظر بگیرید تا مهارت‌های مراقبتی خود را تقویت کنید، رزومه خود را بسازید و علاقه خود را نشان دهید.

بسیاری از کارفرمایان تکنسین‌های مراقبت از حیوانات ترجیح می‌دهند افرادی را استخدام کنند که با حیوانات آشنا و راحت هستند.

گواهینامه حرفه‌ای را دنبال کنید

به عنوان یک کاندیدای سطح پایه، دریافت گواهینامه انجمن آمریکایی علوم حیوانات آزمایشگاهی (AALAS) یا پس از چند سال تجربه، مدرک دستیار تکنسین حیوانات آزمایشگاهی (ALAT) را در نظر بگیرید. علاوه بر این، ممکن است بتوانید گواهینامه‌های تخصصی را برای مشروعیت بخشیدن به مهارت‌های مراقبتی خود به منظور افزایش ارزش خود به عنوان یک کارمند دنبال کنید.

درآمد تکنسین نگهداری از حیوانات

حقوق متوسط برای یک تکنسین حیوانات، 35200 دلار در سال است. این رقم حقوق ممکن است بسته به تحصیلات، سطح تجربه و محل کار متفاوت باشد. علاوه بر این، تکنسین‌های مراقبت از حیوانات در صورت داشتن گواهینامه یا تحصیلات تخصصی در زمینه خود ممکن است بتوانند درآمد بیشتری کسب کنند.

چشم انداز شغل تکنسین مراقبت از حیوانات

با توجه به اداره آمار کار، استخدام تکنسین مراقبت از حیوانات و خدمات ممکن است بین سال‌های 2023 تا 2030 تا 33 درصد افزایش یابد. اداره آمار کار بیشتر رشد اشتغال در این دسته شغلی را به افزایش تقاضا برای خدمات مراقبت از حیوانات با کیفیت بالا نسبت می‌دهد.

از آنجایی که افراد بیشتری حیوانات خانگی را می‌پذیرند و مایل به پرداخت حق بیمه بالاتر برای چنین مراقبت‌هایی هستند، ممکن است نیاز بیشتری به متخصصانی وجود داشته باشد که بتوانند این خدمات را ارائه دهند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *