0

معرفی شغل بازیگری و درآمد آن

معرفی شغل بازیگری و درآمد آن

اگر قصد پیوستن به صنعت سینما و تلویزیون را دارید، بازیگر شدن مستلزم ملاحظات زیادی است. صنعت فیلم، در حالی که رقابتی است، گزینه‌های متعددی را برای بازیگران مشتاق و دیگر متخصصان فراهم می‌کند تا به دنبال فرصت‌های سودآور و خلاق باشند.
بازیگر بودن مستلزم کار سخت، اراده، فداکاری و مهارت برای موفقیت در این صنعت است. در این مقاله، وظایف یک بازیگر را بررسی می‌کنیم، نشان می‌دهیم که چگونه یک بازیگر شوید و شرایط و مهارت‌هایی را ارائه می‌کنیم که می‌تواند به شما برای شروع کار در این صنعت کمک کند.

وظایف بازیگر چیست؟

بازیگر در نقش یک شخصیت در فیلم، یک برنامه تلویزیونی یا یک تئاتر بازی می‌کند. بازیگران وظایف و مسئولیت‌های زیادی دارند که فراتر از اجرای نمایشی است، که ما اغلب به‌عنوان یک مخاطب ممکن است نتوانیم آن را ببینیم. در اینجا برخی از مسئولیت‌های مختلفی که یک بازیگر ممکن است داشته باشد آورده شده است:

شرکت در تست بازیگری برای نقش‌های مختلف، چه در تئاتر، چه تلویزیون و چه در سینما

انجام تحقیق برای نقش و کار با فیلمنامه

یادگیری نحوه ارائه نقش خود برای انتقال مؤثر شخصیت‌ها

همکاری با گروه فیلم‌برداری برای لباس، نور و صدا در مواردی که الزامات فنی وجود دارد

آموزش فیزیکی برای نقش‌ها و اعمال خاص

تمرین با بازیگران دیگر در صحنه‌های قبل از فیلم‌برداری یا قبل از نمایش تئاتر

همکاری نزدیک با تهیه‌کنندگان و کارگردانان برای اجرای دقیق مطابق با چشم‌انداز و اهداف یک پروژه

ترویج پروژه‌های خود از طریق مصاحبه، کنفرانس مطبوعاتی، رسانه‌های اجتماعی و رویدادهای دیگر

ارائه صدا و یا گویندگی برای پروژه‌های انیمیشن و مستند

ایجاد و حفظ برند شخصی خود از طریق رسانه‌های آنلاین و آفلاین

چگونه بازیگر شویم

چگونه بازیگر شویم

بازیگر فردی خلاق است که پس از دریافت اطلاعات خاصی در مورد شخصیت و انگیزه‌های آن، تفسیری از آن نقش ارائه می‌دهد. صنعت فیلم می‌تواند بسیار رقابتی باشد، بنابراین موفق‌ترین بازیگران نه‌تنها دارای تحصیلات هستند، بلکه مهارت‌های جدیدی را نیز توسعه می‌دهند و می‌آموزند که می‌تواند به آنها مزیتی در این صنعت بدهد. در زیر برخی از مراحل حیاتی برای بازیگر شدن آورده شده است:

تحصیلات خود را دنبال کنید

الزاماً داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با بازیگری ملاک نیست. اما بااین‌حال، دریافت مدرک در زمینه هنرهای نمایشی می‌تواند استعداد و هنر شما را بیشتر توسعه دهد. بازیگرانی که می‌خواهند استعداد خود را شکوفا کنند معمولاً مدرک لیسانس یا فوق‌لیسانس هنرهای نمایشی می‌گیرند. آنها معمولاً در یک مدرسه هنرهای نمایشی یا هنرستان‌هایی که چنین مدرک‌هایی را ارائه می‌دهند، شرکت می‌کنند.

آموزش و تمرین کنید

بازیگران هم در طول تحصیل و هم در حین کار آموزش‌های خود را می‌بینند. هر فرصتی برای اجرا، آنها را با سبک‌ها و روش‌های مختلف بازیگری آشنا می‌کند. اساتید، دانشجویان و سایر همتایان شما در این صنعت بخش مهمی از آموزش شما را تشکیل می‌دهند، زیرا شما نه‌تنها از آنچه مطالعه می‌کنید، بلکه از اطرافیان خود نیز یاد می‌گیرید.

کارگردانان برای راهنمایی شما در حین کار بر روی یک پروژه۷ بازخورد ارائه می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا یاد بگیرید که چه چیزی برای فیلم‌برداری یک صحنه یا به‌تصویرکشیدن یک شخصیت مهم است.

توسعه مهارت‌ها

در حین تحصیل در یک مدرسه هنرهای نمایشی یا شرکت در یک تئاتر محلی، مهارت‌های مختلفی وجود دارد که بازیگران می‌توانند آن‌ها را توسعه دهند. در اینجا برخی از مهارت‌های مهم بازیگران آورده شده است:

خلاقیت: خلاق بودن به‌عنوان یک بازیگر یک نیاز اساسی است. داشتن مهارت‌های خلاقانه به شما این امکان را می‌دهد که یک شخصیت را به روش‌های مختلف تفسیر و به تصویر بکشید. خلاقیت همچنین به شما این امکان را می‌دهد که به‌عنوان یک بازیگر فراتر از نقش بروید و اجراهایی ارائه دهید که هم می‌تواند مخاطبان را سرگرم کند و هم تعهد شما را به این حرفه نشان دهد.

ارتباط: بازیگران با افراد زیادی در یک پروژه مانند بازیگران دیگر، کارگردان و گروه فیلم‌برداری ارتباط برقرار می‌کنند تا موفقیت یک پروژه را تضمین کنند. علاوه بر این، توانایی اداره مطبوعات و تبلیغات مستلزم مهارت‌های ارتباطی استثنایی است.

سخنرانی عمومی: وقتی بازیگران برای مخاطبان اجرا می‌کنند، چه به‌صورت حضوری یا از طریق رسانه‌های دیگر، می‌توانند دیالوگ‌ها یا مونولوگ‌های خود را از طریق کنترل مؤثر صدا، لحن، احساسات و زبان بدن ارائه کنند.

دانش فنی: دانستن جنبه‌های مهم فیلمسازی مانند لباس، گریم، نور، صدا و تجهیزات دوربین، می‌تواند برای یک بازیگر در حین کار روی یک پروژه مفید باشد.

مهارت‌های اجرا: در صورت نیاز، بازیگران متعهد می‌توانند راه‌های جدید اجرا مانند آواز خواندن و یادگیری زبان‌ها، لهجه‌ها یا آلات موسیقی را در پیش بگیرند.

به یک تئاتر بپیوندید یا نقش‌های کوچک را به‌عنوان نقش اضافی پیدا کنید

پیوستن به یک گروه تئاتر محلی می‌تواند ارزش زیادی برای زمانی که به‌عنوان یک بازیگر حرفه‌ای شروع می‌کنید، به همراه داشته باشد. آموزش‌هایی را ارائه می‌دهد که مفاهیم متفاوتی را از دوره‌های بازیگری دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید تمام جنبه‌های تولید مانند طراحی لباس، نورپردازی و گریم را یاد بگیرید و با آن آشنا شوید.

کار در یک تئاتر محلی همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا با بازیگران دیگر ارتباط برقرار کنید و احتمالاً با افرادی در این صنعت  برای فرصت‌های دیگر ارتباط برقرار کنید. همچنین، به دنبال نقش‌های کوچک به‌عنوان نقش‌های اضافی برای نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌ها باشید، که افزوده‌های ارزشمندی برای مجموعه شما هستند.

رزومه خود را توسعه دهید

همان‌طور که از فرصت‌های مختلف تجربه کسب می‌کنید، نمونه کارهای خود را آماده کنید تا بتواند به شما کمک کند برای نقش‌های بازیگری درخواست دهید. رزومه و نمونه کار شما می‌تواند شامل تمام دوره‌های تحصیلی و بازیگری، عکسی از خودتان و مهارت‌هایی باشد که برای تهیه‌کنندگانی که به دنبال استعدادهای خاص هستند مورد توجه قرار گیرد.
اگر تجربه‌ای در زمینه غیربازیگری مانند کارگردانی، نورپردازی، تولید صدا یا حتی نویسندگی دارید، آنها را بگنجانید. داشتن تجربه غیربازیگری می‌تواند سودمند باشد، زیرا داشتن تجربه عمیق می‌تواند به شما کمک کند تا در بین کارگردانان، بازیگر برجسته‌ای باشید.

درامد شغل بازیگری

عدد دقیقی برای میزان درامد شغل بازیگری نمی‌توان در نظر گرفت. زیرا این میزان درآمد به عواملی مانند تجربه کاری، شهرت و مهارت بازیگری شخص بستگی دارد. به طور معمول درآمد یک بازیگر می‌تواند از 1 میلیون تومان تا 700 میلیون تومان متغیر باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.