0

معرفی شغل اپتومتریست‌ و درآمد آن

معرفی شغل اپتومتریست‌ و درآمد آن

اپتومتریست‌ها نقش مهمی در زمینه چشم و بینایی دارند. تبدیل شدن به یک اپتومتریست شامل تکمیل آموزش‌های ویژه و تکمیل تجربه بالینی قبل از کسب مجوز برای عمل است. یادگیری بیشتر در مورد وظایف یک اپتومتریست می‌تواند به شما کمک کند jh تصمیم بگیرید آیا این شغل برای شما مناسب است یا خیر.

در این مقاله توضیح می‌دهیم که اپتومتریست‌ها چه می‌کنند، چگونه می‌توان یک اپتومتریست‌ شد و به چند سوال متداول در مورد این حرفه پاسخ خواهیم داد.

اپتومتریست چیست

اپتومتریست‌ها که به عنوان بینایی‌سنج شناخته می‌شود، آموزش دیده‌اند چشم‌ها را معاینه کنند تا نقایص بینایی، علائم آسیب، بیماری‌های چشمی یا ناهنجاری‌ها و مشکلات سلامت عمومی مانند فشار خون بالا یا دیابت را تشخیص دهند. آنها ارزیابی سلامتی و توصیه‌های بالینی ارائه می‌دهند، عینک یا لنزهای تماسی را تجویز می‌کنند و در صورت لزوم بیماران را برای درمان بیشتر ارجاع می‌دهند.

وظایف اپتومتریست

اپتومتریست‌ها چشم و بینایی بیماران را بررسی و درمان می‌کنند. آنها بیماری‌های مربوط به چشم را تشخیص می‌دهند، آسیب‌های چشم را درمان و لنزهای اصلاحی را تجویز می‌کنند. اپتومتریست‌ها معمولا در مطب‌های خصوصی در کنار پرستاران بینایی سنجی و کارکنان اداری کار می‌کنند.

در موارد جدی، آنها بیماران خود را برای انجام عملیات یا اقدامات پیشرفته به بیمارستان‌های محلی ارجاع می‌دهند. از دیگر وظایف اپتومتریست‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انجام معاینات دقیق چشم

انجام تست‌های بینایی و تفسیر نتایج

مشکلات بینایی و بیماری‌هایی مانند نزدیک‌بینی یا آب مروارید را تشخیص و درمان می‌کنند

لنزهای اصلاحی تجویز و به بیماران در خرید عینک و لنزهای تماسی کمک می‌کنند

ایجاد و حفظ روابط کاری با بیماران

به ‌فوریت‌های پزشکی مرتبط با چشم پاسخ داده و به آنها رسیدگی می‌کنند

به علائم غیر چشمی در بیماران توجه کرده و در صورت لزوم آنها را به پزشکان عمومی ارجاع می‌دهند

درآمد اپتومتریست‌

دستمزد اپتومتریست‌ها به عوامل مختلفی از جمله سطح تجربه، مدارک، سابقه تحصیلی و موقعیت جغرافیایی بستگی دارد. به طور میانگین درامد یک بینایی سنج یا اپتومتریست در ماه بین 10 تا 30 میلیون تومان متغیر است.

چگونه یک اپتومتریست شویم

معرفی شغل اپتومتریست‌ و درآمد آن

برای تبدیل شدن به یک اپتومتریست باید دوره کارشناسی اپتومتری را تکمیل کرده و مدرک کسب کنید. در اینجا مراحل اساسی وجود دارد که می‌توانید دنبال کنید:

تحصیلات را دنبال کنید

مهم‌ترین قدم برای تبدیل شدن به یک اپتومتریست، رعایت الزامات آموزشی است. به عنوان یک اپتومتریست مشتاق، تحصیلات شما مهمترین بخش تبدیل شدن به یک بینایی سنج است. اخذ مدرک لیسانس، به طور ایده آل در زمینه‌های زیست‌شناسی و اپتومتری. در اکثر مدارس، قبل از اینکه واجد شرایط فارغ‌التحصیلی شوید، سه یا چهار سال دوره آموزشی مرتبط ضروری است.

کسب تجربه

یک راه متداول برای کسب تجربه به عنوان اپتومتریست، کار یا داوطلب شدن در یک مطب بینایی‌سنجی است. اگر بتوانید فرصتی برای کار پاره‌وقت پیدا کنید، ممکن است بتوانید چگونگی مراقبت از بیمار را مشاهده کنید، به پزشکان در فعالیت‌های اداری کمک یا با تمرین کار کنید.

کار پاره‌وقت می‌تواند به شما نگاهی دقیق به وظایف یک اپتومتریست بدهد و به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا حرفه‌ای در بینایی سنجی برای شما مناسب است یا خیر.

برای مشاغل درخواست دهید

پس از اینکه تمام شرایط تحصیلی و مجوز را برآورده کردید، می‌توانید برای موقعیت‌های بینایی سنجی درخواست دهید. شما باید یک رزومه تهیه کنید که سوابق تحصیلی و مجموعه مهارت‌های فعلی شما را برجسته کند. در صورت امکان، ممکن است از اساتید یا سرپرستان قبلی نیز بخواهید که برای شما توصیه‌نامه بنویسند.

مهارت‌های موردنیاز اپتومتریست چیست؟

اپتومتریست‌ها تمام مهارت‌های فنی لازم را در حین کسب مدرک خود می‌آموزند، با این حال، تعدادی مهارت دیگر وجود دارد که می‌تواند برای یک اپتومتریست مفید باشد، از جمله:

مهارت‌های گوش‌دادن: اپتومتریست‌ها باید بتوانند به طور فعال و با دقت به صحبت‌های بیماران خود گوش دهند. اپتومتریست‌ها علاوه بر بررسی علائم فیزیکی که در چشم بیماران ظاهر می‌شود، باید از طریق پرسیدن سوالاتی از بیمار، مشاوره با پرستاران و صحبت با خانواده بیمار نیز اطلاعاتی را به دست آورند.

مهارت‌های گوش دادن و توجه به جزئیات به اپتومتریست‌ها کمک می‌کند تا مشکل بیماران خود را به طور دقیق و موثر تشخیص دهند و درمان کنند.

مهارت‌های ارتباطی: به عنوان یک اپتومتریست، باید برنامه‌های درمانی خود را به طور واضح و کارآمد برای بیماران توضیح دهید. شما احتمالا منبع اصلی آنها برای اطلاعات مربوط به بینایی خواهید بود، بنابراین باید مطمئن شوید که همه چیزهایی که می‌گویید دقیق و قابل درک است.

همچنین باید با تیم اداری و همکاران خود به طور منظم ارتباط برقرار کنید تا اطمینان حاصل کنید که بیماران شما از مراقبت با کیفیت برخوردار می‌شوند.

تفکر انتقادی و حل مسئله: بسیاری از بیماران به شما مراجعه می‌کنند؛ زیرا مشکلاتی دارند که باید حل شوند. شما باید بتوانید علائم آنها را بررسی کنید، به مشکل آنها گوش دهید و سپس در مورد بهترین اقدام تصمیم بگیرید. اگر بتوانید خلاقانه فکر کنید و یک برنامه را به طور روشمند دنبال کنید، به احتمال زیاد به یک اپتومتریست موفق تبدیل خواهید شد.

مهارت‌های بین فردی: علاوه بر مهارت‌های گوش دادن و ارتباط کلامی قوی، باید از مهارت‌های بین‌فردی خود برای تفسیر نشانه‌های غیرکلامی بیماران خود استفاده کنید و بتوانید آنها را متقاعد کنید که برنامه درمانی خود را دنبال کنند. اگر بتوانید اعتماد بیماران خود را با ایجاد روابط با آنها جلب کنید، آنها به احتمال زیاد به قضاوت شما اعتماد می‌کنند و توصیه‌های شما را در مورد داروها، روش‌ها یا جراحی‌ها انجام می‌دهند.

تفاوت رشته بینایی سنجی و چشم پزشکی

هم اپتومتریست‌ها و هم چشم پزشکان روی بینایی و چشم کار می‌کنند؛ اما چند تفاوت وجود دارد. در حالی که اپتومتریست‌ها برای اصلاح بینایی و تجویز لنز کار می‌کنند، چشم‌پزشکان پزشکانی هستند که می‌توانند اقدامات پزشکی یا جراحی را انجام دهند. اپتومتریست‌ها دانشکده بینایی سنجی را تکمیل می‌کنند و چشم‌پزشکان دوره پزشکی یا استئوپاتیک را می‌گذرانند، سپس یک دوره دستیاری چشم‌پزشکی را تکمیل می‌کنند.

آیا اپتومتریست دکتر است

اپتومتریست متخصص مراقبت‌های بهداشتی است که مراقبت‌های اولیه بینایی را ارائه می‌دهد. آنها دکتر پزشکی نیستند، اما مجوز اپتومتری را دارند که شامل معاینه چشم، نوشتن نسخه برای لنزها و عینک‌های طبی، یافتن ناهنجاری‌ها در چشم و درمان برخی بیماری‌های چشمی است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *