0

معرفی رشته فلسفه و شغل‌های مرتبط با آن

معرفی رشته فلسفه و شغل‌های مرتبط با آن

فلسفه مطالعه نظام‌مند ایده‌ها و مسائل، تعقیب مستدل حقایق اساسی، جست و جو برای درک جامع جهان، مطالعه اصول رفتار و بسیاری موارد دیگر است. هر حوزه از تجربیات بشری سوالاتی را مطرح می‌کند که تکنیک‌ها و نظریه‌های آن به کار می‌رود و روش‌های آن ممکن است در مطالعه هر موضوعی یا پیگیری هر شغلی مورد استفاده قرار گیرد.
در این مقاله ما در مورد آنچه در دوره فلسفه خواهید آموخت، چه چیزهایی را باید مطالعه کنید تا جایگاه خود را در یک مدرک دریافت کنید، و چه مشاغلی را می‌توانید پس از فارغ‌التحصیلی به دست آورید شرح خواهیم داد:

رشته فلسفه چیست

فلسفه مطالعه ماهیت هستی، معرفت، حقیقت و اخلاق است. این شامل بررسی اساسی‌ترین سؤالات در مورد اینکه ما کی هستیم، و همچنین تفکر فلسفی را در وسعت تاریخ تا به امروز بررسی می‌کند.
این توانایی شما را در استدلال موثر و ایجاد استدلال‌های منسجم، نوشتن متقاعد کننده تقویت می‌کند و تفکر منطقی و انتقادی شما را بهبود می‌بخشد. درک و فرضیات شما از مفاهیمی مانند طبیعت، انسان و وجود خدا را به چالش می‌کشد. بخش‌های فرعی متنوع فلسفه به پرسش‌هایی می‌پردازد مانند این که چرا رویا می‌بینیم تا اینکه آیا اراده آزاد وجود دارد یا خیر.

شغل‌های رشته فلسفه

معرفی رشته فلسفه و شغل‌های مرتبط با آن

فارغ‌التحصیلان فلسفه به سوالات بزرگ زندگی فکر می‌کنند و توانایی تجزیه و تحلیل و انتقال هوشمندانه ایده‌های پیچیده را دارند. اینها مهارت‌هایی است که کارفرمایان برای آنها ارزش قائل هستند و می‌توانند به چندین مسیر شغلی منجر شوند.
برخی از مشاغل رایج برای فارغ‌التحصیلان فلسفه عبارتند از:

وکیل

میزان پذیرش رشته‌های فلسفه در دانشکده‌های حقوق بسیار بالاست. این افراد به دلیل توانایی در تفکر و نوشتن واضح و سریع و همچنین به دلیل مهارت در تجزیه و تحلیل و ارائه استدلال در این زمینه ارزش ویژه‌ای دارند. برای تبدیل شدن به یک وکیل باید مدرک حقوقی را دریافت کنید و میانگین حقوق آن تقریباً 60 میلیون تومان در ماه است.

استاد

اساتید فلسفه یک انتخاب شغلی محبوب برای رشته‌های فلسفه است. این شامل ارائه سخنرانی‌ها و موضوعات تخصصی برای دانشجویان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، و همچنین نوشتن مجلات علمی است. برای تبدیل شدن به یک استاد فلسفه، باید دکترای خود را دریافت کنید و میانگین حقوق ماهانه آن 15 میلیون تومان است.

بازرگانی

رشته‌های فلسفه به خوبی به دنیای تجارت عادت دارند. آنها معمولاً به کارگزاران سهام، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، متخصصان بازاریابی، مدیران، سردبیران، مدیران صنعت انتشارات و کارگزاران املاک تبدیل می‌شوند. متوسط حقوق ماهانه آنها 50 میلیون تومان در ماه است.

سیاست عمومی

کار در خط مشی عمومی مستلزم برقراری ارتباط با دیگران، ایجاد استدلال و بازگشایی استدلال‌های دیگران است، مهارت‌هایی که رشته‌های فلسفه به خوبی به آن مجهز هستند. متخصصان سیاست عمومی اغلب در سطح دولت برای تجزیه و تحلیل و حل مشکلاتی که بر توده‌های مردم تأثیر می‌گذارد، کار می‌کنند.
این حرفه همچنین مستلزم توانایی خلاق بودن، تمایز بین استدلال‌های خوب و بد، نوشتن و تحقیق است. متوسط حقوق ماهانه یک متخصص سیاست عمومی تقریباً ماهانه 30 میلیون تومان است.

بازاریابی

از آنجایی که رشته‌های فلسفه در فرهنگ، جامعه و تفسیر انسانی بسیار آموزش دیده‌اند، در زمینه‌هایی مانند تبلیغات، برندسازی و تبلیغات فروش، متخصصان بازاریابی بسیار ارزشمندی هستند. متوسط حقوق ماهانه یک متخصص بازاریابی با مدرک فلسفه تقریباً 25 میلیون تومان است.

متخصص بهداشت و درمان

رشته‌های فلسفه معمولاً در محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی در زمینه‌هایی مانند سیاست بیمارستان، مدیریت، ارتباطات یا بودجه‌بندی کار می‌کنند. متوسط حقوق یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی با مدرک فلسفه تقریباً 10 میلیون تومان در ماه است.

روزنامه نگار

از آنجایی که مطالعه فلسفه تأکید زیادی بر مهارت‌های نوشتاری و ارتباطی دارد، دانشجویانی که در رشته فلسفه تحصیل می‌کنند معمولاً به عنوان نویسنده در زمینه‌ای مانند روزنامه‌نگاری کار می‌کنند. مهارت‌های آنها در تحقیق و ترکیب به ویژه در این زمینه شغلی ارزشمند است. متوسط حقوق ماهانه یک روزنامه‌نگار با مدرک فلسفه تقریباً 15 میلیون تومان است

بهترین دانشگاه های جهان در رشته فلسفه

در این جا چند نمونه از بهترین دانشگاه‌های دنیا را در زمینه رشته فلسفه باهم بررسی می‌کنیم:

دانشگاه نیویورک (NYU)

مدارک ارائه شده: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری
دپارتمان فلسفه در دانشگاه نیویورک موضوعات مختلف جالب و مهمی را برای هر کسی که مایل است نه تنها تحصیل کند و مدرکی در فلسفه بگیرد، بلکه به دانش عمیق در زمینه‌های مختلف علمی مرتبط با فلسفه نیز دست یابد، ارائه می‌دهد.
این دپارتمان دانشجویان خود را تشویق می‌کند که تا حد امکان در بحث‌های کلاسی شرکت کنند تا مهارت‌های خود را کامل و به روش منحصر به فرد خود فکر و صحبت کنند و روشی تحلیلی برای تفکر و پردازش اطلاعات ایجاد نمایند.

دانشگاه راتگرز-نیوبرانزویک

مدارک ارائه شده: لیسانس، دکترا
اگرچه دانشگاه راتگرز دارای طیف گسترده‌ای از دانشکده‌ها و مدارس زیر شاخه خود است، یکی از بخش‌هایی که شایان ذکر است، دانشکده هنر و علوم آن بوده که گروه فلسفه آن را می‌توان یافت. دپارتمان فلسفه راتگرز یکی از بهترین مکاتب فلسفی در جهان محسوب می‌شود و سال‌هاست که شهرت آن را دنبال می‌کند.

دانشگاه پیتسبورگ

مدارک ارائه شده: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری
اگرچه دانشگاه پیتسبورگ عمدتاً به عنوان یک مؤسسه تحقیقاتی عمومی شناخته می‌شود اما یکی از مؤسسات مهم آن دانشکده هنر و علوم Kenneth P. Dietrich است.
برخی می‌گویند که این بخش نسبتاً کوچکی در مقایسه با بزرگی کل دانشگاه است، اما آن “بخش کوچک” دانش ارزشمندی را در جنبه‌های مختلف فلسفه ارائه می‌دهد، تعدادی از رشته‌ها و رشته‌های فرعی برای انتخاب و مدرک کارشناسی ارشد و هم دکترا وجود دارد.

دانشگاه آکسفورد

مدارک ارائه شده: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری
دانشگاه آکسفورد جدا از داشتن عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه در دنیای انگلیسی زبان، دارای تعداد زیادی مؤسسه معتبر دانشگاهی است. این شامل دانشکده فلسفه دانشگاه آکسفورد است که یکی از بهترین دانشکده‌های فلسفه در جهان محسوب می‌شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *