0

معرفی بهترین کتاب های هوش مصنوعی

معرفی بهترین کتاب های هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) دنیا را در برگرفته است. تقریباً هر صنعتی در سراسر جهان از هوش مصنوعی برای کاربردها و موارد مختلف استفاده می‌کند. طیف وسیعی از کاربردهای آن شامل اتوماسیون فرآیند، تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، بهبود تجربه مشتری و غیره است.

بهترین کتاب های هوش مصنوعی

معرفی بهترین کتاب های هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به عنوان آینده توسعه فناوری و اقتصادی پیش‌بینی می‌شود. در نتیجه، فرصت‌های شغلی برای مهندسان و برنامه‌نویسان هوش مصنوعی در چند سال آینده به شدت افزایش می‌یابد. اگر فردی هستید که هیچ دانش قبلی در مورد هوش مصنوعی ندارید اما علاقه زیادی به یادگیری و شروع حرفه‌ای در این زمینه دارید، ده کتاب زیر در زمینه هوش مصنوعی بسیار مفید خواهد بود:

هوش مصنوعی – رویکردی مدرن (ویرایش سوم) نوشته استوارت راسل و پیتر نورویگ

این کتاب، توسط بسیاری به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های هوش مصنوعی برای مبتدیان شناخته شده است. کمتر فنی است و یک نمای کلی از موضوعات مختلف پیرامون هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. نوشته ساده است و تمامی مفاهیم و توضیحات برای خواننده به راحتی قابل درک خواهد بود.
مفاهیم تحت پوشش شامل موضوعاتی مانند الگوریتم‌های جستجو، نظریه بازی، سیستم‌های چند عاملی، پردازش زبان آماری، روش‌های برنامه‌ریزی جستجوی محلی، و غیره است. این کتاب همچنین به موضوعات پیشرفته هوش مصنوعی بدون پرداختن به عمق می‌پردازد. به طور کلی، این یک کتاب برای هر فردی که دوست دارد در مورد هوش مصنوعی بیاموزد ضروری است.

یادگیری ماشین نوشته جان پل مولر و لوکا ماسارون

کتاب یادگیری ماشین یک نقطه ورود، برای هر کسی که به دنبال به دست آوردن جای پایی در یادگیری ماشین است فراهم می‌کند. تمام مفاهیم و تئوری‌های اساسی یادگیری ماشین و نحوه اعمال آنها در دنیای واقعی را پوشش می‌دهد. همچنین برای انجام تجزیه و تحلیل داده‌ها و وظایف الگو محور، کمی کدگذاری در پایتون را به ماشین‌های فناوری معرفی می‌کند.
این کتاب هوش مصنوعی که توسط دو متخصص علوم داده نوشته شده است، درک و پیاده‌سازی یکپارچه یادگیری ماشین را برای هر فرد به صورت غیرمستقیم آسان می‌کند.

شبکه عصبی خود را بسازید

یکی از کتاب‌های هوش مصنوعی است که سفری گام به گام در ریاضیات شبکه‌های عصبی را در اختیار خوانندگان خود قرار می‌دهد. با ایده‌های بسیار ساده شروع می‌شود و به تدریج درک درستی از نحوه کار شبکه‌های عصبی ایجاد می‌کند. با استفاده از زبان پایتون، خوانندگان خود را تشویق می‌کند تا شبکه‌های عصبی بسازند.
این کتاب به سه بخش تقسیم شده است: بخش اول به ایده‌های ریاضی مختلف زیر بنای شبکه‌های عصبی می‌پردازد. بخش دو جنبه عملی دارد که در آن به خوانندگان، پایتون آموزش داده می‌شود و تشویق می‌شوند تا شبکه‌های عصبی خود را ایجاد کنند. بخش سوم نگاهی به ذهن مرموز یک شبکه عصبی دارد. همچنین خواننده را راهنمایی می‌کند تا کدهای کار بر روی Raspberry Pi را دریافت کند.

یادگیری ماشینی: هوش مصنوعی جدید نوشته اتهم آلپایدین

کتاب “یادگیری ماشینی هوش مصنوعی جدید” یک نمای کلی مختصر از یادگیری ماشین ارائه می‌دهد. تکامل آن را شرح داده و الگوریتم‌های مهم یادگیری را توضیح و کاربردهای مثالی را ارائه می‌دهد. توضیح خواهد داد که چگونه فناوری دیجیتال از ماشین‌های اعداد خردکن به دستگاه‌های تلفن همراه پیشرفت کرده است و رونق یادگیری ماشینی امروزی را در چارچوب قرار می‌دهد.
کتاب شامل مثال‌هایی درباره نحوه استفاده از یادگیری ماشینی و نفوذ آن در زندگی روزمره ما است. همچنین در مورد آینده یادگیری ماشین و پیامدهای اخلاقی و قانونی برای حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها بحث می‌کند. برای هر خواننده‌ای که پیش‌زمینه‌ای غیر از علوم کامپیوتر داشته باشد، این کتاب جالب و قابل درک است.

مبانی یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل داده های پیش بینی شده

این کتاب هوش مصنوعی نوشته جان دی. کلهر، برایان مک نامی، آئویف دارسی است. تمام اصول یادگیری ماشین را به همراه کاربردهای عملی، نمونه‌های کاری و مطالعات موردی پوشش می‌دهد. همچنین توضیحات مفصلی از رویکردهای مهم یادگیری ماشین مورد استفاده در تجزیه و تحلیل در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.
چهار رویکرد اصلی به زبان بسیار ساده و بدون استفاده از اصطلاحات فنی زیاد توضیح داده شده است. هر رویکرد با استفاده از الگوریتم‌ها و مدل‌های ریاضی که با مثال‌های دقیق نشان داده شده‌اند، توصیف می‌شود. این کتاب برای کسانی مناسب است که دارای پیشینه اولیه در علوم کامپیوتر، مهندسی، ریاضیات یا آمار هستند.

کتاب یادگیری ماشین صد صفحه‌ای نوشته آندری بورکوف

کتاب یادگیری ماشین صد صفحه‌ای آندری بورکوف توسط بسیاری از کارشناسان صنعت به عنوان بهترین کتاب در زمینه یادگیری ماشینی شناخته می‌شود. برای تازه واردان، مقدمه‌ای کامل با اصول یادگیری ماشینی ارائه می‌دهد. برای متخصصان با تجربه، توصیه‌های عملی از تجربه غنی نویسنده در زمینه هوش مصنوعی ارائه خواهد داد.
این کتاب تمام رویکردهای اصلی یادگیری ماشین را پوشش می‌دهد. که مباحث آن شامل رگرسیون خطی و لجستیک کلاسیک تا ماشین‌های بردار پشتیبانی مدرن، تقویت و یادگیری عمیق است. این کتاب برای آن دسته از مبتدیانی که می‌خواهند توسط ریاضیات با الگوریتم‌های یادگیری ماشینی آشنا شوند عالی است.

هوش مصنوعی برای انسان نوشته جف هیتون

این کتاب به خوانندگان خود کمک می‌کند تا یک دید کلی و درک درستی از الگوریتم‌های هوش مصنوعی داشته باشند. برای آموزش هوش مصنوعی به کسانی است که پیشینه ریاضی گسترده‌ای ندارند. خوانندگان باید فقط دانش پایه‌ای از برنامه‌نویسی کامپیوتر و جبر دانشگاه داشته باشند.
الگوریتم‌های اساسی هوش مصنوعی مانند رگرسیون خطی، خوشه‌بندی، ابعاد و متریک‌های فاصله به طور عمیق پوشش داده شده‌اند. الگوریتم‌ها با استفاده از محاسبات عددی که خوانندگان می‌توانند خودشان انجام دهند و از طریق مثال‌های جالب و موارد استفاده توضیح داده شده‌ است.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *