0

معرفی بهترین کتاب های علمی

معرفی بهترین کتاب های علمی

چه آسمان و چه سقف خانه بالای سرمان باشد، علم در اطراف ما است. آنچه در مدرسه یاد می‌گیرید تنها کسری از اطلاعات علمی موجود است و تا به امروز هزاران کتاب علمی در مورد میلیون‌ها موضوع نوشته شده است.

معرفی کتاب علمی برای جوانان

معرفی بهترین کتاب های علمی

ما برای شما، فهرستی از بهترین کتاب‌های علمی که مجموعه‌ای از موضوعات مختلف را پوشش می‌دهند، گردآوری کرده‌ایم. چه سیاه‌چاله‌ها، چه فعالیت‌های ماوراءالطبیعه یا ریاضیات، یک کتاب علمی متناسب با نیازهای شما در لیست زیر وجود دارد.

کتاب تاریخچه تقریباً همه چیز

«تاریخچه تقریباً همه چیز» نوشته بیل برایسون نگاهی به بزرگترین رویدادهای علمی در طول تاریخ دارد. برایسون همه چیز را از بیگ بنگ تا مراحل ابتدایی تمدن را در قالبی خوانا ارائه کرده است. بر خلاف کتاب‌های درسی که تمایل دارند از متن‌های خشک و خسته‌کننده استفاده کنند، برایسون شوخ‌طبعی و طنز را در تمام موضوعاتی که پوشش می‌دهد وارد می‌کند.

کتاب علوم: هر آنچه باید در مورد جهان و نحوه عملکرد آن بدانید

سال‌هاست که مجموعه مجلات «نشنال جئوگرافیک» نگاهی به جهان و فرهنگ اطراف ما انداخته است. «کتاب علمی: هر چیزی که باید درباره جهان و نحوه عملکرد آن بدانید» توسط نشنال جئوگرافیک هدفی مشابه دارد، اما به جای فرهنگ، به علم می‌پردازد. از شیمی و فیزیک گرفته تا ریاضیات، این خلاصه هر آنچه که می‌خواهید در مورد علم بدانید را پوشش می‌دهد.

چه می‌شود: پاسخ‌های علمی جدی به پرسش‌های فرضی پوچ

اگر تا به حال از خود سوالاتی پرسیده‌اید مانند «با چه سرعتی می‌توانم در حین رانندگی و زندگی به سرعت‌گیر برخورد کنم؟»، کتاب «چه می‌شود؟: پاسخ های علمی جدی به سؤالات فرضی پوچ» برای شما مناسب است. این کتاب که توسط رندال مونرو، خالق XKCD نوشته شده است، به دنبال پاسخ به سوالات فرضی با استفاده از علم واقعی است.

مرگ توسط سیاه چاله: و دیگر مشکلات کیهانی

نویسنده مشهور نیل دگراس تایسون راهنمای شما به سوی ستاره‌ها و فراتر از آن در «مرگ توسط سیاه چاله: و دیگر مشکلات کیهانی» است. نیل دگراس تایسون به ناهنجاری‌هایی مانند سیاه‌چاله‌ها، اسطوره‌های مدرن مانند رنگ خورشید و موضوعات پیشرفته مانند فیزیک ذرات نگاه می‌کند. با بیش از 42 مقاله جمع‌آوری‌شده در یک کتاب، “مرگ توسط سیاه چاله: و دیگر مشکلات کیهانی” کتابی است که شما را ساعت‌ها مشغول خواهد کرد.

معادله خوب: جست و جو برای نظریه همه چیز

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که نمی‌توان هم به خدا و هم به علم اعتقاد داشت. نویسنده میچیو کاکو کتاب معادله خوب: جست‌وجوی نظریه همه چیز را به‌عنوان راهی برای بحث در مورد این موضوع نوشت. کاکو با قانون گرانش نیوتن شروع می‌شود، که به سادگی بیان می‌کند که ذرات به ذرات دیگر در جهان جذب می‌شوند.
او سپس به بررسی نظریه نسبیت و ایده‌های پشت نظریه کوانتومی می‌پردازد. این کتاب به سوالاتی از جمله اینکه جهان قبل از انفجار بزرگ چگونه بوده و اینکه آیا مردم می‌توانند در زمان سفر کنند، می‌پردازد.

عناصر: اکتشاف بصری هر اتم شناخته شده در جهان

اگر بیشتر یک یادگیرنده بصری هستید، پس «عناصر: کاوش بصری هر اتم شناخته شده در جهان» را دوست خواهید داشت. این کتاب نه تنها تمام عناصر جدول تناوبی را بررسی می‌کند، بلکه به شما نشان می‌دهد که چگونه هر یک در دنیای واقعی خود را نشان می‌دهند.

کتاب علوم (ایده های بزرگ به سادگی توضیح داده شده است)

هنگام تلاش برای درک علم، گم شدن آسان است، به خصوص زمانی که کلمات بزرگ به طور منظم شروع به پرتاب می‌کنند. این کتاب بزرگ‌ترین ایده‌های علم را می‌گیرد و آنها را با استفاده از کلمات رایج و ساختار جمله ساده توضیح می‌دهد. اگر هرگز در زندگی خود کتاب علمی باز نکرده‌اید، “کتاب علوم (ایده‌های بزرگ به سادگی توضیح داده می‌شود)” یک کتاب علمی برای شماست.

دایره المعارف علم: خرد کردن اتم، شیمی غذا، حیوانات، فضا و موارد دیگر!

دایره المعارف علم: خرد کردن اتم، شیمی غذا، حیوانات، فضا، و موارد دیگر! توسط National Geographic Kids برخی از پیچیده‌ترین موضوعات علمی را در نظر می‌گیرد و درک آنها را برای کودکان آسان می‌کند. این کتاب علاوه بر مقالات مکتوب شامل عکس‌های رنگی، آمار و آزمایش نیز می‌باشد.

دختران به همه چیز فکر می‌کنند: داستان‌های اختراعات مبتکرانه زنان

سال‌هاست که زنان یکی از محرک‌های عرصه علم بوده‌اند و کتاب «دختران به همه چیز فکر می‌کنند: داستان‌هایی از اختراعات مبتکرانه زنان» تجلیل از دانشمندان زن است. این کتاب مجموعه‌ای از برجسته‌ترین زنان دانشمند و همچنین زنانی است که در آستانه تغییر جهان هستند.

جادوی واقعیت: چگونه می‌دانیم چه چیزی واقعاً درست است

زیست‌شناس ریچارد داوکینز به ما نشان می‌دهد که جهان واقعاً چگونه کار می‌کند در «جادوی واقعیت: چگونه می‌دانیم چه چیزی واقعاً درست است». داوکینز رایج‌ترین افسانه‌های پشت سونامی، تکامل و جهان را به ما نشان می‌دهد و به دنبال آن، حقیقت واقعی را بازگو می‌کند.

101 آزمایش بزرگ علمی

علم در مورد آزمایش کردن است و “101 آزمایش علمی بزرگ” ایده‌های زیادی را به شما می‌دهد. خواه در مورد مقداری گرما باشد یا اندازه‌گیری باد، می‌توانید هر آزمایش این کتاب را فقط با استفاده از وسایل روزمره خانگی تکمیل کنید. با تصاویر بزرگ و دستورالعمل‌های آسان برای دنبال‌کردن، هم کودکان و هم بزرگسالان مشکلی در تنظیم آزمایش‌های خود نخواهند داشت.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *