0

شغل تریدری چیست و درآمد آن

شغل تریدری ارز دیجیتال چیست و درآمد آن

مردم به دلایل زیادی مسیر شغلی معامله‌گر سهام را انتخاب می‌کنند. برخی، از کار در یک محیط پر سرعت که در آن کار دائماً در حال تغییر است، لذت می‌برند. در حالی که برخی دیگر از ریسک کردن و دیدن پرداخت آنها لذت می‌برند. اگر تا به حال در مورد تبدیل شدن به یک معامله‌گر سهام فکر کرده‌اید، می‌تواند یک مسیر شغلی پرسود باشد. این مقاله توضیح می‌دهد که یک تریدر سهام چه کاری انجام می‌دهد.

ترید چیست

اصطلاح “ترید” به سادگی به معنای “مبادله یک کالا در ازای کالای دیگری” است. ما معمولاً این را مبادله کالا برای پول یا به عبارت دیگر، صرفاً خرید چیزی می‌دانیم. وقتی در مورد تجارت در بازارهای مالی صحبت می‌کنیم، همین اصل است.

به کسی که سهام را معامله می‌کند فکر کنید. کاری که آنها در واقع انجام می‌دهند، خرید سهام (یا یک بخش کوچک) یک شرکت است. اگر ارزش آن سهام افزایش یابد، آنها با فروش مجدد آنها با قیمت بالاتر، درآمد کسب می‌کنند. این تجارت است. شما چیزی را با یک قیمت خریداری می‌کنید و دوباره آن را برای دیگری می‌فروشید.
اما چرا ارزش سهام بالا می‌رود؟ پاسخ ساده است: ارزش به دلیل عرضه و تقاضا تغییر می‌کند، هرچه تقاضای بیشتری برای چیزی وجود داشته باشد، تعداد بیشتری از مردم مایل به پرداخت هزینه آن هستند.

شغل تریدر

یک تریدر یا معامله‌گر کسی است که محصولات یا خدمات را خریداری و بفروشد، در این مورد ما فقط در مورد معامله‌گران مالی صحبت می‌کنیم. آنهایی که محصولات را در بازارهای مالی خریداری و می‌فروشند. این موارد شامل فارکس، بورس سهام، کالاها، ارزهای رمزنگاری شده و موارد دیگر است.

انواع ترید

شغل تریدری چیست و درآمد آن

انواع معاملات و ترید را می‌توان به دسته‌های مختلفی از جمله اسکلپ، معامله روزانه و معامله سووینگ یا نوسان گیری،  تقسیم کرد.

اسکلپ: اسکالپرها معاملات را برای مدت زمان بسیار کوتاهی برگزار می‌کنند، گاهی اوقات فقط چند ثانیه یا دقیقه است. آنها به طور کلی از فریم‌های کم زمان مانند نمودارهای یک تا پنج دقیقه کار می‌کنند.

معامله روزانه: بازرگانان روز معاملات را در همان روز انجام می‌دهند و تمام معاملات قبل از پایان روز بسته می‌شوند. آنها تمایل دارند بین تایم فریم پنج‌دقیقه‌ای تا تایم فریم ساعتی استفاده کنند.

نوسان‌گیری: معامله‌گران نوسان سعی می‌کنند نوسانات خود را در چهار ساعت یا چهار روز انجام دهند و در حال توسعه باشند و ممکن است روزها یا هفته‌ها در حال خرید و فروش باشند.

چگونه تریدر شویم

مراحل شروع شغل تریدری در زیر آمده است. این مراحل به‌گونه‌ای طراحی شده است که شما به عنوان معامله‌گر شروع کرده و اطمینان حاصل کنید که در مسیر موفقیت هستید:

مرحله 1: سرمایه‌گذاری در یک آموزش ترید

هنگام یادگیری چیز جدید بهتر است از کسانی که می‌دانند چه کاری انجام می‌دهند بیاموزید. همه معامله‌گران یک چیز مشترک دارند. آنها در یک تحصیلات با آموزش خوب سرمایه‌گذاری کردند و مربیانی داشتند که در طول سفر ترید خود به آنها کمک می‌کردند. سعی کنید خود را در دانش ترید غوطه‌ور کنید و در مورد بازار، استراتژی و اصطلاحات معاملات اطلاعات کسب کنید.

مرحله 2: یک برنامه معاملاتی داشته باشید و به آن بچسبید

معامله‌گران موفق از تجزیه و تحلیل فنی برای ترید آنچه می‌بینند استفاده می‌کنند و نه آنچه فکر می‌کنند در آینده اتفاق می‌افتد. آنچه یک معامله‌گر موفق را از یک تریدر ناموفق جدا می‌کند، برنامه معاملاتی آنها است. یک برنامه معاملاتی یک برنامه واضح برای اقدام است که آنچه را که باید انجام شود، نحوه اجرای آن، چه موقع و چرا است.
یکی از مهم‌ترین مواردی که در برنامه معاملاتی شما درج شده است، استراتژی مدیریت ریسک شماست. اگر تا به‌ حال معامله‌گران عنوان “شغلی” داشته باشند، “مدیر ریسک” خواهد بود. این یکی از مهم‌ترین بخش‌های ترید است.

مرحله 3: یک بازار و زمان برای ترید انتخاب کنید

بسته به خواسته‌های خود و کارگزار خود، می‌توانید تقریباً هر چیزی را ترید کنید! لیست عظیمی از بازارها وجود دارد، مانند ارز خارجی (فارکس)، سهام بورس، کالاها، اوراق قرضه، گزینه‌ها و موارد دیگر! شما می‌خواهید در بازارهایی که نوسانات خوبی دارند و کارمزد‌های کم دارند، تجارت کنید. خود را با این بازارها و نام‌ها آشنا کنید.

مرحله 4: یک استراتژی را انتخاب کنید

تفاوت بین یک تاجر تازه کار و یک تحلیلگر فنی در این است که دومی از آمار بازار استفاده می‌کند و داده‌های تاریخی را برای آگاهی از تجارت خود تجزیه‌وتحلیل می‌کند. آنها استراتژی را بر اساس اهداف تجاری و نوع معامله انتخاب می‌کنند.

مرحله 5: خود را به ابزارهای مناسب تجهیز کنید

سرانجام، هیچ معامله‌گری بدون ابزار معاملاتی کامل نیست. تنها چیزی که شما نیاز دارید یک اتصال اینترنتی خوب، برخی سرمایه و چیزی برای ترید است. بله، همه ما عاشق دیدن چندین صفحه با نمودارهایی هستیم که در همه‌جا نمایش داده می‌شود. جالب به نظر می‌آید! اما تنظیم چندین صفحه و خرید گران‌ترین رایانه در بازار برای شروع به عنوان یک معامله‌گر ضروری نیست.

ایا تریدری شغل خوبی است

هر شغلی مزایا و معایب خود را دارد. اگر با آگاهی و دانش کافی شغلی انتخاب شود می‌توان بازده مناسبی داشت. مزایای شغل تریدری در زیر آمده است.

سودآوری بالقوه نامحدود: می‌توانید پول زیادی را در یک معامله بدست آورید. اطمینان حاصل کنید که مدیریت ریسک انجام می‌دهید.

انعطاف‌پذیری: بازارهای مالی تقریباً در هر ساعت از هر روز باز است. این بدان معنی است که شما می‌توانید هر زمان که دوست دارید ترید کنید.

سرمایه کم: شما قادر هستید با کمترین سرمایه نیز وارد بازار مالی شده و ترید کنید.

امکان دورکاری: در شغل تریدری فقط به موبایل یا کامپیوتر نیاز دارید و می‌توانید دورکاری انجام دهید.

شغل مستقل: آقای خودتان هستید. ساعت کاری، استراتژی، مکان و … همه چیز در اختیار خودتان است.

درامد تریدر

این همان چیزی است که بازرگانان و معامله‌گران بالقوه می‌خواهند بدانند، “چقدر می‌توانم به عنوان یک تریدر پول بدست آورم؟” بدیهی است که طیف گسترده‌ای از درآمد وجود دارد. کاملاً ممکن است که برخی از افراد هنوز هم نیاز به کار دیگری داشته باشند، اما موفق می‌شوند هر ماه از طریق معاملات کمی سود از بازار بگیرند.
میزان درآمد تریدر ارتباط مستقیم با میزان سرمایه، زمان و تجربه تریدر دارد. هرچقدر سرمایه زیادی وارد بازار کنید، زمان زیادی ترید کرده و تجربه بیشتری داشته باشید، درآمد زیادی خواهید داشت. درآمد یک تریدر را از ماهی 1 تا 100 میلیون می‌توان متصور شد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *