0

سخت ترین شغل های دنیا

سخت ترین شغل های دنیا

اگر از بیشتر افراد جامعه بپرسید که به نظر شما سخت ترین شغل های دنیا کدام است حتما در جواب می‌گویند کار در معدن. هر شغلی سختی‌های خاص خود را دارد، اما برخی از مشاغل به دلیل خطرات، فشار روانی یا نیاز به مهارت‌های خاص، از سایر مشاغل سخت‌تر هستند. در این مقاله به بررسی سخت‌ترین شغل‌های دنیا می‌پردازیم.

مشاغل سخت و زیان آور چیست؟

مشاغل سخت و زیان آور، مشاغلی هستند که به دلیل وجود عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی، تنش‌های خارج از ظرفیت به کارگر وارد می‌کند و سلامتی و ایمنی وی را به خطر می‌اندازد.

عواملی که باعث سختی و زیان آور بودن یک شغل می‌شوند، عبارتند از:

  • عوامل فیزیکی: کار در محیط‌های گرم، سرد، مرطوب، پر سر و صدا، پر لرزش، پر گرد و غبار، و پر تشعشعات.
  • عوامل شیمیایی: کار با مواد شیمیایی خطرناک، مانند مواد سمی، انفجاری، آتش زا، و سرطان زا.
  • عوامل مکانیکی: کار با ماشین آلات سنگین و خطرناک، مانند جرثقیل، اره برقی، و دستگاه پرس.
  • عوامل بیولوژیکی: کار با مواد آلوده به میکروب‌ها، ویروس‌ها، و انگل‌ها.

لیست سخت ترین شغل های دنیا

دلیل اینکه بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند این نقش‌های فیزیکی و مسیرهای شغلی پرهیجان را دنبال کنند، پاداشی است که پس از اتمام کار خود به دست می‌آورند و تأثیر مثبتی که بر جامعه خواهند گذاشت.

بیایید به سخت‌ترین مشاغل جهان نگاهی بیندازیم.

کار در معدن

کارگران معدن اغلب در شرایط سخت و خطرناک کار می‌کنند. آنها ممکن است در معرض گرد و غبار، گازهای سمی و مواد رادیواکتیو قرار بگیرند. همچنین کارگران معدن در معرض خطر سقوط سنگ، انفجار، و آتش سوزی هستند. به همین دلیل، آن‌ها باید آموزش‌های ویژه‌ای در زمینه ایمنی و بهداشت کار ببینند و از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنند. کار در معدن یک شغل مهم و ضروری است که به اقتصاد بسیاری از کشورها کمک می‌کند. با این حال، یک شغل سخت و خطرناک است که به مهارت، تجربه، و آموزش‌های ویژه نیاز دارد.

آتش نشان

نقش یک آتش نشان از سخت‌ترین شغل‌هایی است که می‌توانید انجام دهید. آتش نشانان 24 ساعته در حال آماده باش هستند و از اولین پاسخ دهندگان در مواقع اضطراری مانند آتش سوزی، تصادف خودرو، امداد و نجات آب و نشت مواد شیمیایی می‌باشند.

کار آتش نشانان علاوه بر اینکه از نظر فیزیکی سخت و خطرناک است، با استرس روحی زیادی نیز روبرو است. البته، آتش نشان‌ها با سطحی از رضایت شغلی که در بسیاری از مشاغل ارائه نمی‌شود، پاداش می‌گیرند.

افسر پلیس

مانند آتش نشان‌ها، افسران پلیس یکی از خطرناک‌ترین مشاغل ممکن را دارند. افسران پلیس از اولین پاسخ دهندگان در مواقع اضطراری هستند. آن‌ها زندگی خود را به خطر می‌اندازند و با خطرات فیزیکی زیادی روبرو می‌باشند و فشار زیادی بر سلامت روان‌شان وارد می‌شود.

امدادگر

امدادگران هر روز با موقعیت‌های زیادی برخورد می‌کنند و به حوادث و فوریت‌های پزشکی پاسخ می‌دهند و با خطرات و فشار روانی زیادی روبرو هستند. اگر قلب مهربان و استعداد زیادی دارید، این مسیر شغلی چالش برانگیز می‌تواند برای شما مناسب باشد.

خلبان هواپیما

خلبانان خطوط هوایی قبل از اینکه بتوانند در کابین بنشینند، باید سالها تجربه و آموزش دیده باشند، معمولاً باید 1000 ساعت قبل از دریافت گواهینامه کار کنند. خلبانان در مواجهه با تاخیرها، ساعات طولانی، مسافران سرکش و حتی شرایط اضطراری، پاداش زیادی برای کار خود در یکی از پر استرس‌ترین مشاغل جهان دریافت می‌کنند.

فضانورد

فضانوردان تحت شرایط شدید آمادگی جسمانی هستند و باید بتوانند با انزوای ذهنی و شرایط بحرانی مقابله کنند. با این حال، به نظر می‌رسد تجربیات منحصر به فردی که فضانوردان از آن لذت می‌برند، این فشارها را ارزش آن را دارد!

جستجو و نجات

تیم‌های جستجو و نجات باید با انواع شرایط زندگی یا مرگ مقابله کنند و مردم را از مکان‌های خطرناک نجات دهند. چه روی آب کار کنید و چه در کوه، محدودیت‌های جسمی و ذهنی شما هر روز به چالش کشیده می‌شود. اگر به طبیعت، ورزش و کمک به دیگران علاقه دارید، شغل در جستجو و نجات می‌تواند بسیار مفید باشد.

معلم

معلمان معمولا ساعت‌های طولانی کار می‌کنند، محتوای کلاس را تهیه، تدریس و نمره گذاری می‌کنند. معلمان از برخورد با دانش‌آموزان بداخلاق گرفته تا والدین بداخلاق‌تر، تحت فشار روانی زیادی هستند. با این حال، فرصتی برای کمک به شکوفایی دانش‌آموزان باعث می‌شود که آموزش و معلمی یک مسیر شغلی بسیار لذت‌بخش و با وجود چالش‌های آن باشد.

راننده کامیون

رانندگان کامیون که گاهی اوقات بعنوان افرادی با مشاغل سخت نادیده گرفته می‌شوند، اغلب ساعت‌های طولانی کار می‌کنند. با توجه به خستگی و انزوا، رانندگان کامیون شغل سختی دارند که اغلب آنها را هفته‌ها در یک زمان از خانواده خود دور نگه می‌دارد.

کشاورز

کشاورزی یک شغل سخت است و اغلب یک تلاش کاملاً انفرادی نیز هست. با استرس مضاعفی که به دلیل شرایط فعلی خشکسالی بر کشاورزان وارد می‌شود، مطمئناً شغل آن‌ها قابل تحسین است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *