0

توسعه دهنده جاوا اسکریپت کیست؟

توسعه دهنده جاوا اسکریپت کیست؟

یک توسعه دهنده جاوا اسکریپت، فردی حرفه‌ای است که نرم‌افزار و برنامه‌های کاربردی را با استفاده از جاوا اسکریپت طراحی می‌کند. برخی از وظایف اصلی این حرفه، شامل بهینه سازی برنامه‌های کاربردی برای مقیاس پذیری و ساخت کتابخانه‌های کد است.

درک آنچه که یک توسعه دهنده جاوا اسکریپت انجام می‌دهد می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این حرفه برای شما مناسب است یا خیر. در این مقاله، به این می‌پردازیم که یک توسعه دهنده جاوا اسکریپت چه کاری انجام می‌دهد و چگونه می‌توان به آن تبدیل شد.

جاوا اسکریپت چیست؟

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که به کاربران اجازه می‌دهد محتوای پویا را در یک وب سایت پیاده سازی کنند. یکی از مزایای مهم آن این است که هر گونه، به روز رسانی محتوای وب سایت را به موقع نمایش می‌دهد. همچنین به کاربران امکان می‌دهد عناصری مانند فیلم‌ها، گرافیک‌های سه بعدی و نقشه‌های تعاملی را در صفحات وب ترکیب کنند.

وظایف توسعه دهنده جاوا اسکریپت

وظایف توسعه دهنده جاوا اسکریپت

در اینجا برخی از وظایف اصلی توسعه دهنده جاوا اسکریپت آمده است:

برنامه‌ها را برای مقیاس پذیری و سرعت بهینه کنید

توسعه دهندگان جاوا اسکریپت برای بهینه سازی برنامه‌های کاربردی وب و موبایل کار می‌کنند. آنها سعی می‌کنند مقیاس پذیری خود را افزایش دهند تا توسعه دهندگان دیگر بتوانند به آنها اضافه کنند. آنها همچنین سعی می‌کنند سرعت عملکرد خود را بهبود بخشند تا کاربران بتوانند تجربه پاسخگویی بیشتری داشته باشند.

توسعه داده‌های UUF

توسعه‌دهندگان جاوا اسکریپت برای ایجاد ویژگی‌های مواجهه با کاربر برای بهبود تجربه کاربر تلاش می‌کنند. آنها ممکن است اطمینان حاصل کنند که اجزای فنی پشت ایده‌های طراحی UX و UI قابل اجرا هستند. و همچنین خطرات خاص اجرای ویژگی‌های جدید را ارزیابی کرده و برای به حداقل رساندن آنها تلاش کنند.

همکاری با دیگر توسعه دهندگان

توسعه دهندگان جاوا اسکریپت به ندرت به تنهایی کار می‌کنند. آنها اغلب با توسعه دهندگان فرانت‌اند که در زمینه‌هایی مانند طراحی ظاهری و نشانه گذاری تخصص دارند، همکاری می‌کنند. توسعه دهندگان جاوا اسکریپت همچنین با توسعه دهندگان Back-end کار می‌کنند تا ورودی‌های کاربر را قبل از ارسال آنها به خدمات back-end تأیید کنند.

ساخت کد و کتابخانه برای استفاده در آینده

توسعه دهندگان جاوا اسکریپت ممکن است برای پروژه‌های خاص، کد و کتابخانه بسازند. وقتی این کار را انجام می‌دهند، سعی می‌کنند کد و کتابخانه‌ها را قابل استفاده مجدد کنند. این به آن‌ها و سایر متخصصان تیم‌شان اجازه می‌دهد این خلاقیت‌ها را در پروژه‌های آینده پیاده‌سازی کنند و علاوه بر بازسازی کدها و کتابخانه‌های قبلی، زمان خود را به کارهای دیگر اختصاص دهند.

حقوق و چشم انداز شغلی برای یک توسعه دهنده جاوا اسکریپت

در حالی که هیچ اطلاعاتی درباره دستمزد و چشم انداز شغلی یک توسعه دهنده جاوا اسکریپت وجود ندارد، می‌توانید داده‌هایی را که برای توسعه دهندگان وب در دسترس است مطالعه کنید. توسعه دهندگان وب به طور متوسط 67000 دلار در سال درآمد دارند. این متخصصان با کسب تجربه کاری بیشتر فرصت‌هایی برای افزایش حقوق دارند.

به عنوان مثال، توسعه دهندگان وب با بیش از 10 سال سابقه کار به طور متوسط 85000 دلار در سال درآمد دارند. توسعه دهندگان وب که در مناطق شهری پرجمعیت زندگی می‌کنند نیز ممکن است فرصت کسب درآمد بیشتری داشته باشند.

با توجه به اداره آمار کار، چشم انداز شغلی برای توسعه دهندگان وب بین سال‌های 2023 تا 2030 حدود 13 درصد است. این رشد مشابه رشد 13 درصدی است که BLS برای سایر مشاغل مرتبط با رایانه پیش بینی می‌کند. چشم انداز شغلی برای توسعه دهندگان وب برای کسانی که وارد این صنعت می‌شوند مطلوب است، زیرا سریع‌تر از میانگین رشد 8 درصدی برای همه مشاغل دیگر است.

محیط کاری برای یک توسعه دهنده جاوا اسکریپت

توسعه دهندگان جاوا اسکریپت می‌توانند در محیط‌های مختلف کار کنند. برخی، مشاغل در شرکت‌های بزرگ و عملیات دولتی را می‌پذیرند. برخی دیگر برای شرکت‌های کوچک‌تر یا متوسط کار می‌کنند. توسعه دهندگان جاوا اسکریپت ممکن است در این نهادها به عنوان کارمندان دائمی و تمام وقت کار کنند.

توسعه دهندگان جاوا اسکریپت همچنین می‌توانند برای خودشان کار کنند و پروژه‌های فریلنسری را از شرکت‌های مختلف در طول سال بپذیرند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *