0

معرفی بهترین ماهی آکواریومی برای تکثیر در منزل

معرفی بهترین ماهی آکواریومی برای تکثیر در منزل

در اینجا ما برخی از بهترین گونه‌های ماهی که برای پرورش در آکواریوم‌ها استفاده می‌شوند را تجزیه و تحلیل و بررسی خواهیم کرد. همچنین به ویژگی‌های مربوط به هر گونه نگاهی خواهیم انداخت و خواهیم دید که آیا آنها برای شما مناسب هستند یا خیر. نه

بهترین ماهی آکواریومی

پرورش ماهی در خانه خیلی سخت نیست، به خصوص اگر این گونه برای پرورش در خانه مناسب‌تر باشد. اما برای این کار باید بدانید کدام ماهی برای پرورش بهتر است و همچنین باید برخی از ویژگی‌های پرورش هر ماهی را بدانید.
به همین دلیل ما به شما کمک خواهیم کرد. اگر مبتدی هستید ممکن است کمی سخت باشد. پیچیده نیست، اما هر ماهی نیازهای خاص خود را دارد که باید به آنها احترام بگذارید. برخی از ماهی‌ها برای پرورش مناسب‌تر از بقیه هستند. به‌عنوان‌ مثال، گوپی یکی از بهترین ماهی‌ها برای پرورش در خانه است، در حالی که برخی از ماهیان دیگر چندان مورد توجه نیستند.
اینکه چه کاری با ماهی بعد از تولید مثل انجام می‌دهید به شما بستگی دارد. برخی از مردم از آن برای مصرف خود استفاده می‌کنند، برخی دیگر از آنها برای کسب سود استفاده می‌کنند. دلیل شما هر چه که باشد، مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

کدام ماهی برای پرورش بهتر است

معرفی بهترین ماهی آکواریومی برای تکثیر در منزل

برای پرورش ماهی احتمالا به آکواریومی دیگر و همچنین به ابزارهایی برای آن نیاز خواهید داشت. ما نگاهی خواهیم داشت به آنچه که دقیقاً برای پرورش نیاز دارید، نحوه پرورش هر گونه و مواردی دیگر. در اینجا چند نمونه ماهی ساده برای پرورش در آکواریوم آورده شده است.

ماهی گوپی

گوپی‌ها به عنوان پرورش‌دهندگان بزرگ شناخته می‌شوند. به همین دلیل بهتر است یک آکواریوم پرورشی تهیه و خریداری کنید که در آن قادر به پرورش گوپی باشید. آنها با سرعت زیادی در برخی مواقع رشد می‌کنند. زمانی که بالغ شدند شروع به تولیدمثل می‌کنند.

اندلر

ماهی اندلر نوع خاصی از گوپی‌ها است، به این معنی که آنها نیز پرورش‌دهندگان خوبی هستند. آنها به راحتی در شرایط مناسب تولیدمثل می‌کنند. برای اندلر نیز ممکن است لازم باشد یک مخزن جداگانه برای پرورش تهیه کنید.
ضروری است که فقط گوپی‌های endler را در آن قرار دهید زیرا می‌توانند با انواع دیگر گوپی‌ها مخلوط شوند. آنها یک گونه نسبتا کمیاب هستند و به همین دلیل بهتر است تنها اندلرها را در مخزن قرار دهید.

مولی فیش

مانند گوپی‌ها و اندلرها، مولی ماهی‌ها زنده هستند. این بدان معنی است که آنها تخم‌ها را در داخل بدن خود حمل می‌کنند. و مانند گوپی‌ها، آنها پرورش‌دهندگان فوق‌العاده‌ای هستند و انجام این کار به خصوص سخت نخواهد بود. هنگامی که می‌خواهید مولی‌ها را پرورش دهید، باید در نظر داشته باشید که شرایط برای پرورش باید عالی باشد. تنها در این صورت مولی‌ها رشد می‌کنند.

30-45 روز پس از لقاح طول می‌کشد تا بچه‌ها رها شوند. این همان نقطه‌ای است که باید وارد کار شوید. شما باید ماهی‌های تازه متولد شده را در یک مخزن جداگانه بگذارید در غیر این صورت خورده می‌شوند. اگرچه یک ماده می‌تواند تا 100 نوزاد را رها کند، ضروری است که تعدادی از آنها را در یک مخزن جداگانه قرار دهید.

ماهی پلاتی

نفر بعدی در لیست، ماهی پلاتی است. آن‌ها به عنوان پرورش‌دهندگان بسیار پرکار شناخته می‌شوند. از این نظر تفاوت چندانی با گوپی‌ها و مولی‌ها ندارند. کاری که شما باید انجام دهید این است که تعدادی نر و ماده را یک مخزن قرار دهید و شرایط عالی را برای پرورش فراهم کنید، این بدان معنی است که دمای آب و تمیزی مناسب باید حفظ شود.

آنها زمانی که بالغ شوند در حدود سن 4 ماهگی، شروع به تولیدمثل می‌کنند. ماهی‌های پلاتی ماده وقتی بالغ می‌شوند بزرگتر از نرها هستند.

ماهی دم شمشیری

ماهی دم شمشیری ماهی بسیار زیبایی برای نگهداری در آکواریوم شماست. آنها به زمان زیادی نیاز ندارند، همچنین پرورش دهندگان بسیار فعالی هستند. درست مانند ماهی‌های قبلی در این لیست، ماهی دم شمشیری به طور فعال و بدون هیچ‌گونه مداخله بزرگی از طرف مالک پرورش می‌یابد. آنها تمایل به خوردن بچه ماهی‌های خود دارند، بنابراین مطمئن شوید که بچه‌ها را در یک مخزن پرورش جداگانه قرار دهید.

فرشته ماهی

ماهی فرشته به عنوان یکی از منحصر به فردترین، زیباترین و برازنده‌ترین ماهی‌ها برای مخازن آب شیرین شناخته می‌شود. آنها در نحوه شنا و رفتارشان و ظاهر خیره کننده‌شان که هر آکواریومی را زنده می‌کند مورد احترام هستند. بنابراین دلایل زیادی برای پرورش فرشته ماهی شما وجود دارد.

زبرا دانیوس

زبرا دانیوس به عنوان یک گونه پرورش‌دهنده عالی برای مبتدیان در نظر گرفته می‌شود. در طبیعت، این ماهی‌ها خود به خود تکثیر می‌شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک مخزن پرورش حدود 10 گالن و با دمای حدود 71 درجه فارنهایت تهیه کنید تا به ماهی اجازه رشد دهید.
باید ماهی‌ها (نر و ماده) را با هم در یک مخزن جداگانه با شرایط مناسب نگهداری کنید. شما باید آنها را با غذاهای باکیفیت تغذیه کنید و بعد از دو هفته، شما می‌بینید که ماده‌ها گردتر می‌شوند، به این معنی که آنها در داخل خود تخم دارند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *