0

بهترین ایده ها برای تدریس مجازی

بهترین ایده ها برای تدریس مجازی

با شروع هر سال تحصیلی جدید بهتر است اهداف آموزشی خود را مرور کنید. یکی از اهدافی که باید در فهرست آرزوهای هر معلمی قرار گیرد، افزایش مشارکت دانش‌آموز است. این یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های یادگیری آنلاین است. خوشبختانه، با پیروی از چند روش برتر و القای جلسات خود با فعالیت‌های سرگرم‌کننده و ایده‌های مختلف، به‌راحتی می‌توانید بر آن غلبه کنید. در این مقاله، بهترین ایده‌ها برای تدریس مجازی را به اشتراک می‌گذاریم.

ایده برای تدریس مجازی

مزایای بسیاری که یادگیری آنلاین نسبت به تدریس سنتی و حضوری دارد به‌خوبی مستند شده است. یادگیری آنلاین از بسیاری جهات انعطاف‌پذیرتر، فراگیرتر و موثرتر است. خودآموزی را تقویت می‌کند و هزینه کمتری نسبت به یادگیری سنتی دارد.
اما معایب آن نیز به سرعت در طول همه‌گیری 2020 آشکار شد. یادگیری از صفحه نمایش باعث می‌شود بسیاری از دانش آموزان احساس انزوا، بی‌انگیزگی و جدا شدن از محیط کلاس را داشته باشند. عوامل حواس پرتی در محیط خانه دانش‌آموز، تمرکز را دشوار می‌کند.
این امر باعث شد که بسیاری از معلمان در مورد چگونگی جذاب‌تر کردن یادگیری آنلاین برای دانش آموزان تحقیق کنند. کارشناسان آموزش‌ و پرورش تحقیق و دستورالعمل‌هایی را تدوین کردند، در حالی که معلمان از سراسر جهان ایده‌های کلاس مجازی خود را برای فعالیت‌های سرگرم‌کننده که تعامل را افزایش می‌دهند به اشتراک گذاشتند.

ایده های خلاقانه در کلاس مجازی

بهترین ایده ها برای تدریس مجازی

13 ایده زیر به شما کمک می‌کند یک تجربه یادگیری آنلاین جذاب ایجاد کنید تا دانش آموزان شما بتوانند در آن به طور بهینه تمرکز کنند، ارتباط برقرار و مشارکت داشته باشند.

جامعه بسازید

در یک کلاس آنلاین، دانش‌آموزان به سرعت احساس انزوا و قطع ارتباط می‌کنند. آنها ممکن است فکر کنند اگر یک کلاس را از دست بدهند هیچ کس متوجه نمی‌شود. به همین دلیل است که ساختن جامعه بخش ضروری یک کلاس درس آنلاین است. دانش آموزان باید احساس کنند که بخشی از یک گروه بزرگتر هستند.

راه‌های زیادی برای ایجاد جامعه وجود دارد. با یادگیری و استفاده از نام دانش آموزان خود شروع کنید. در مورد علایق آنها اطلاعات کسب کنید و مطمئن شوید که در صورت امکان آنها را در نظر می‌گیرید. صفحاتی در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید که دانش آموزان بتوانند در خارج از ساعات کلاس درس فعال باشند (سؤال بپرسند، تبادل نظر و پیوندهای جالب، تابلوهای پیام، …).

در مورد نحوه برقراری ارتباط توافق کنید

این نکتهٔ مهمی است. به دانش‌آموزان اطلاع دهید که از کدام کانال‌های ارتباطی برای چه هدفی و در چه زمانی استفاده می‌کنید. این را تا حد امکان ساده کنید. شما باید کانال‌های ارتباطی برای ساعات اداری، موارد اضطراری خارج از ساعات اداری، مطالب آموزشی، ارسال تکالیف، بحث‌های کلاسی، و تبادل دانش‌آموزان در «حیاط مدرسه» داشته باشید.
می‌توانید از نرم‌افزار کلاس مجازی خود برای میزبانی ساعات اداری، واتس‌اپ برای پیام‌های اضطراری، ایمیل برای برنامه هفتگی و دیگر موارد استفاده کنید. مطمئن شوید که دانش‌آموزان در مورد همه کانال‌ها و اینکه برای چه کاری باید از آنها استفاده کنند، می‌دانند.

قوانینی را برای کلاس مجازی خود تنظیم کنید

دانستن انتظارات و نحوه رفتار در طول جلسات به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا روی درس حاضر تمرکز کنند. همچنین به ایجاد یک محیط کاری دلپذیر کمک می‌کند که در آن همه دانش‌آموزان احساس پذیرش و امنیت دارند. قبل از دوره آنلاین خود مجموعه‌ای از قوانین کلاس مجازی ایجاد کنید. زمانی را برای بحث در مورد این قوانین در ابتدای دوره اختصاص دهید و در صورت لزوم آنها را تکرار کنید.

جلسات کلاس خود را برنامه‌ریزی کنید

این برای معلمان چیز جدیدی نیست. تفاوت بین یک درس آماده و یک درس بداهه، چه آنلاین و چه در زندگی واقعی قابل لمس است. برنامه‌ریزی از ایجاد وقفه در جریان درس شما جلوگیری می‌کند. برنامه‌ریزی به شما این امکان را می‌دهد که برنامه‌ها را از قبل به اشتراک بگذارید و دانش‌آموزان را برای درس آینده آماده کنید. همچنین برنامه‌ریزی برای فعال کردن بسیاری از استراتژی‌های دیگر در این لیست ضروری است.

برنامه‌های یادگیری فردی ایجاد کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش تعامل این است که دانش‌آموز احساس کند دیده می‌شود. برنامه‌های یادگیری فردی به دانش‌آموزان نشان می‌دهد که دوره شما برای آنها طراحی شده است. این باعث می‌شود آنها احساس حمایت کنند، به آنها ارزش می‌دهد، و مهم‌تر از همه، میزان موفقیت آنها را افزایش می‌دهد.

از ابزارهای تعاملی استفاده کنید

مانند کلاس‌های حضوری، دوره‌های آنلاین می‌توانند دانش‌آموزان را در موقعیتی غیرفعال قرار دهند که در آن به یک سخنرانی گوش می‌دهند و گاهی یادداشت‌برداری می‌کنند. یکی از مزیت‌های اصلی کلاس مجازی دسترسی به فناوری و ابزارهای تعاملی برای درگیر نگه داشتن دانش آموزان است.

جلسات خود را به صورت بازی و امتیاز برگزار کنید

این می‌تواند به سادگی برگزاری یک مسابقه با امتیاز یا رتبه‌بندی و به عنوان یک سیستم نشان و پاداش پیچیده باشد که در طول دوره اجرا می‌شود و شامل اقدامات و فعالیت‌های درون درس، تکالیف خانگی و پروژه‌های گروهی می‌شود.

از نرم‌افزار مناسب کلاس مجازی استفاده کنید

از پلتفرم‌هایی که برای آموزش ساخته شده‌اند و به دوره آموزشی شما احساس بسیار «ابتکاری» می‌دهند استفاده نمایید.

پخش موسیقی

موسیقی همیشه یخ شکن و شروع کننده مکالمه خوبی است. در حالی که منتظر پیوستن همه دانش آموزان هستید، آهنگ مورد علاقه خود را پخش کنید. وقتی همه حضور دارند، به آنها بگویید چرا این آهنگ را خیلی دوست دارید. شاید داستانی را به اشتراک بگذارید که به آن آهنگ مرتبط است.
سپس از دانش‌آموزان بخواهید نام آهنگ مورد علاقه خود را برای شما ارسال کنند. هر جلسه جدید را با آهنگی متفاوت شروع کنید و از دانش آموزان بخواهید انتخاب خود را توضیح دهند. این یک راه عالی برای این است که هر دانش‌آموزی چیزهای شخصی خود را به اشتراک بگذارد و برای صحبت با گروه روی صحنه بیاید.

نظرسنجی و آزمون

نظرسنجی‌ها و آزمون‌ها راه بسیار خوبی برای تشویق دانش‌آموزان به مشارکت فعال هستند. نرم‌افزار کلاس مجازی این ویژگی‌ها را در خود دارد. برای ایجاد آزمون‌ها می‌توانید یک مسابقه چندگزینه‌ای کلاسیک ایجاد کنید، اما می‌توانید آن را با هم مخلوط کنید و عبارات درست یا نادرست و غیره ایجاد کنید.

تکالیف در فضای باز (عکس/فیلم/صوت)

تکالیف خانه همیشه نباید پشت میز انجام شوند. دانش‌آموزان را در خارج از منزل قرار دهید تا عکس‌ها، فیلم‌ها یا فایل‌های صوتی را در مورد یک موضوع خاص با گوشی‌های هوشمند خود جمع‌آوری کنند. این می‌تواند به‌سادگی عکسی باشد که موضوع را نشان می‌دهد، و به‌اندازه یک مستند کوتاه یا مصاحبه مفصل. سپس دانش‌آموزان تکالیف خود را در کلاس آپلود و ارائه می‌کنند.

اتاق‌های فرار دیجیتال

این یکی از ایده‌های کلاس مجازی مورد علاقه ما است. آیا تا به حال اتاق فرار انجام داده‌اید؟ آنها اتاق‌هایی هستند که شما در آنها گیر افتاده‌اید و برای باز کردن قفل در باید یک معما حل کنید. می‌توانید این فعالیت را کاملاً در یک محیط مجازی اجرا کنید.

سفرهای مجازی

اینترنت مکانی عالی برای سفر است! بدون نیاز به برگه‌های مجوز یا سواری طولانی با اتوبوس. یک ویدئو تماشا کنید یا تورهای تعاملی را به عنوان یک فعالیت کلاسی دنبال کنید. مطمئن شوید که دانش‌آموزان را با سؤالات، آزمون‌ها، یا نظرات آنها در مورد آنچه می‌بینند، فعال نگه دارید و در ارتباط باشند. این باید یک تجربه مشترک باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *