0

کسب و کارهای خارجی که در ایران نیست

کسب و کارهای خارجی که در ایران نیست

ایران یکی از بزرگ‌ترین و توسعه ‌یافته‌ترین اقتصادها در خاورمیانه و شمال آفریقا است و از نظر پتانسیل پس از عربستان سعودی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. اما مشاغلی هستند که در ایران ناشناخته‌اند. در این مقاله سعی داریم درباره مشاغل خارجی که در ایران وجود ندارد، صحبت کنیم:

کسب و کارهایی که در ایران وجود ندارد

با توجه به پتانسیل بالای کشور ایران هنوز مشاغلی هستند که در سراسر جهان اجرا شده اما هنوز در این کشور ناشناخته هستند که عبارتند از:

کسب و کارهای خارجی که در ایران نیست

جراحی از راه دور

در مراقبت‌های جراحی، از فناوری‌های پزشکی از راه دور برای ارائه مشاوره و نظارت بر جراحی قبل و بعد از عمل و همچنین کنفرانس از راه دور جراحی و آموزش در سراسر مرزها استفادهمی‌شود. در سال 1998 رابی و همکارانش دریافتند که پزشکی از راه دور، تشخیص دقیقی را برای مشاوره‌های جراحی نوزادان ارائه می‌دهد. همچنین اعلام کردند که تصاویر سی تی اسکن از طریق تلفن همراه برای جراحان مغز و اعصاب برای تصمیم‌گیری در مورد بیماران خود کافی به نظر می‌رسد و نیاز به انتقال بیماران از بیمارستان‌های ارجاع کننده را 30 تا 50 درصد کاهش می‌دهد. مطالعه دیگری نشان داد که استفاده از تله مدیسین برای پیگیری پس از عمل، باعث صرفه جویی قابل توجهی در زمان و مسافت سفر می‌شود و امکان دسترسی به خدمات تخصصی را در شعاع بزرگ‌تری نسبت به ملاقات بالینی ممکن می‌سازد.

گوش دادن به صحبت‌های شخصی سالمندان

بله گوش دادن به صحبت‌های سالمندان شغل محسوب می‌شود. یک مکالمه عالی می‌تواند به یکباره نیروبخش، هیجان‌انگیز، آرامش بخش و آموزنده باشد. برای برخی از افراد مسن، صحبت در مورد مسائل شخصی ممکن است آسان نباشد. آنها ممکن است هرگز واقعاً در مورد احساس خود صحبت نکرده باشند. دیگران نگران این هستند که در نتیجه به اشتراک گذاشتن تجربیاتشان چه اتفاقی خواهد افتاد. افراد مسن نمی‌خواهند با آنها متفاوت رفتار شود. برخی نیز نگران هستند که درخواست کمک ممکن است به عنوان یک ضعف تلقی شود. اگر نگران هستید که یک فرد مسن اضطراب، افسردگی، افکار خودکشی را تجربه کند یا فقط با آن کنار بیاید، مهم است که اولین قدم را بردارید. شروع مکالمه؛ حمایت و ممکن است همه چیز را تغییر دهد.

مهندس و مدرس تغییرات ژنتیکی

در این علم، دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که چگونه مهندسان، دانش خود از DNA را برای دست‌کاری ژن‌های خاص برای تولید صفات مورد نظر به کار می‌گیرند. و چگونه مهندسان از این روش برای رسیدگی به مشکلات فعلی پیش روی بشریت استفاده کرده‌اند. آنها با معنای مهندسی ژنتیک و نمونه‌هایی از کاربردهای آن آشنا می‌شوند.
متخصص نوستالژی
یک متخصص نوستالژی می‌گوید یادآوری خاطرات می‌تواند باعث شادی شود. نوستالژی به ما کمک می‌کند تا یادآوری کنیم که در زمانه‌ای سختی چگونه شرایط را کنترل کردیم. اگرچه نمی‌توانیم خیلی از اتفاقات رخ داده را کنترل کنیم، اما می‌توانیم به یاد بیاوریم که چگونه با بحران‌ها روبرو شدیم و از آن‌ها جان سالم به در بردیم. خاطرات نوستالژیک به ما یادآور کسانی می‌شود که دوستشان داریم و دوستمان داشته‌اند، که حس ما را تقویت می‌کند.

دستیار هوش مصنوعی

از دستیار مجازی به عنوان دستیار هوش مصنوعی یاد می‌شود. این یک برنامه مهم و ضروری است که دستورات صوتی زبان طبیعی را درک می‌کند و آن دستورات را برای کاربر خود انجام می‌دهد. چنین کارهایی که در طول تاریخ توسط دستیار یا منشی شخصی انجام می‌شده است شامل دیکته کردن، خواندن متن یا ایمیل، جستجوی شماره تلفن، برنامه ریزی، برقراری تماس تلفنی و یادآوری قرار ملاقات‌ها به کاربر نهایی است. به طور مثال سیری در سیستم عامل اپل، یک دستیار هوش مصنوعی است.

متخصص مکانیک خودروهای بدون راننده

بسیاری از کارشناسان، آینده حمل و نقل را در وسایل نقلیه خودران می‌بینند. به نظر می‌رسد یک رقابت واقعی در جریان است تا ببینیم چه کسی اولین ماشین واقعاً بدون راننده را در جاده‌ها قرار می‌دهد. باید در نظر داشته باشید که مطمئناً در آینده نزدیک یک خودروی تمام اتوماتیک در دسترس نخواهد بود. با این وجود، انتظار می‌رود اولین خودروهایی با عملکرد نیمه اتوماتیک در سال‌های آینده تولید شوند.

مشاور ایمنی مزرعه

با این تجربه ما می‌توانیم خدمات بهداشتی و ایمنی حرفه‌ای و شایسته را به شما ارائه دهیم تا به شما در انجام وظایف و مسئولیت‌های خود تحت طیف وسیعی از قوانین ایمنی و بهداشتی که در مزرعه شما اعمال می‌شود، کمک کنیم. بیانیه و خط مشی بهداشت و ایمنی مزرعه خود را توسعه دهید.

مزارع را می‌توان به عنوان مشاغل کوچک تا متوسط در نظر گرفت که معمولاً به عنوان یک تاجر انحصاری با کارمندان یا قراردادهای فرعی با دیگران فعالیت می‌کنند. کشاورزی یک روش زندگی است و مستلزم تعهد به زمین و حیوانات برای تضمین یک تجارت پایدار است. کشاورزی همان‌طور که اخیراً دیده می‌شود می‌تواند شغل خطرناکی برای کارگران مزرعه و بازدیدکنندگان مزرعه از جمله خانواده و فرزندانشان باشد. با این حال بسیاری از خطرات مرتبط با صنعت ساخت و ساز را می‌توان در مزارع یافت و اقدامات مورد استفاده می‌تواند به بهبود سلامت و ایمنی در مزارع کمک کند.

طراح لبخند

دیجیتالی شدن به دندانپزشکی نیز راه پیدا کرده است. طراحی لبخند دیجیتال، به عنوان یک روش نرم افزاری، امکان برنامه‌ریزی دیجیتالی و شبیه‌سازی بهینه سازی‌های زیبایی شناختی برای یک لبخند درخشان را فراهم می‌کند. به این ترتیب بیماران می‌توانند نتیجه مورد انتظار را از قبل مشاهده کنند و همچنین فرصت مشارکت در برنامه‌ریزی را داشته باشند.

مدیر ارشد اعتماد

یک مدیر ارشد اعتماد و ایمنی مسئولیت جمع آوری تیم اعتماد و ایمنی است. وظیفه این تیم ارائه خدمات استثنایی به مشتریان خود، همراه با گزارش نقض شرایط خدمات است. این نقش دارای دامنه قابل توجهی برای ایجاد بخش بزرگی از تیم است و بنابراین برای افرادی که قبلاً در یک سازمان با سرعت بالا تجربه انجام این کار را داشته باشد، بهترین گزینه است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *