0

کسب درآمد با شغل پرورش اردک، مزایا و معایب آن

کسب درآمد با شغل پرورش اردک، مزایا و معایب آن

اردک‌ها را می‌توان برای تولید گوشت و تخم‌مرغ پرورش داد. نژادهایی هستند که برای تولید گوشت مناسب‌تر هستند. در زمانی که قیمت مرغ افزایش می‌یابد پرورش اردک گوشتی جایگزین مناسبی می‌تواند باشد. در این مقاله سعی داریم شمار را بیشتر با شغل پرورش اردک آشنا کنیم:

پرورش اردک چیست؟

از آنجا که بسیاری از نژادهای مختلف اردک در سراسر جهان وجود دارد، پرورش اردک یک ایده تجاری بسیار محبوب و سودآور است. جمع‌آوری آنها برای گوشت و تخم مرغ ساده است. اردک‌ها را می‌توان بدون استفاده از آب، پرورش داد. بله، ممکن است هزاران اردک بدون دسترسی به آب فقط با نگه داشتن آنها در داخل خانه یا مزرعه، دقیقاً مانند مرغ یا سایر پرندگان طیور را پرورش داد.
با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر اردک‌ها را بدون آب نگهداری کنید، شما قادر به تولید تخم مرغ و جوجه اردک نخواهید بود، زیرا اردک‌ها برای تولید مثل و جفت گیری به آب احتیاج دارند.

به سادگی می‌توانید پرورش اردک تجاری خود را شروع کنید زیرا پرورش تجاری، بسیار سودآور و آسان است. اردک‌ها می‌توانند در مزارع کشاورزی، مناطق باتلاقی و حتی در مناطقی که هیچ محصول کشاورزی رشد نمی‌کنند، تغذیه و زنده بمانند.

پرورش اردک گوشتی پکنی

این اردک گوشتی یک نژاد با بالاترین عملکرد تولید را دارد که همچنین به نام انگلیسی هیبرید یا اردک پکینگ نامیده می‌شود. اردک پکنی به وزن بیش از 3 کیلوگرم در سن فقط 45 روز می‌رسد. جوجه اردک آن در 2 هفته به وزن بیش از 0.5 کیلوگرم خواهد رسید. هر اردک در طول دوره رشد حدود 10 کیلوگرم خوراک مصرف می‌کند.

چگونه تجارت پرورش اردک را شروع کنیم؟

برای ساختن یک مزرعه اردک اقدامات زیر را باید انجام دهید:

 اندازه مزرعه

برای شروع باید اندازه مزرعه را تعیین کرد که توسط تعداد پرندگان مشخص می‌شود. مزارع کوچک با 6000 اردک در هر دسته، پروژه پرورش عظیم با 50،000 تا 100،000 اردک در هر دسته متغیر است. فضای کافی در خانه اردک نیز یک شرط مهم برای نگه داشتن اردک در سلامتی و حفظ تولید زیاد است. شما می‌توانید حداکثر 4 اردک را در هر 1 متر مربع از فضای کف در خانه محصور نگه دارید.

انتخاب نژاد

مرحله دوم تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا شما می‌خواهید اردک برای تخم مرغ یا گوشت را پرورش دهید. سپس نژاد باید بر این اساس انتخاب شود.

سرمایه گذاری

هزینه‌های سرمایه‌گذاری و توسعه سرمایه را برای پرورش اردک محاسبه کنید. این هزینه شامل خانه، زمین، هزینه تغذیه، هزینه خرید جوجه اردک و هزینه داروها را در بر می‌گیرد.

مشاوره تخصصی

به یاد داشته باشید که در مورد مسائل حقوقی، مالی و تجاری مشاوره حرفه‌ای دریافت کنید. اگر شما یک مزرعه را تحت قرارداد با یک شرکت دیگر در حال اداره داشته باشید، این امر ضروری است.

تجهیزات پرورش اردک

کسب درآمد با شغل پرورش اردک، مزایا و معایب آن

به عنوان یک پرورش دهنده اردک، چندین مورد تجهیزات وجود دارد که شما باید داشته باشید. این موارد اطمینان حاصل می‌کند که شما بهترین مراقبت را برای اردک‌های خود ارائه می‌دهید:

فیدر یا محل تغذیه اردک

هنگامی که برای اردک‌های خود فیدر دارید، آنها زمان کمتری را صرف جستجوی غذا می‌کنند. فیدرها یک منبع غذایی منظم برای اردک‌های شما هستند و اردک‌ها قادر به صرفه‌جویی در مصرف انرژی خواهند بود. هر زمان که اردک به غذا احتیاج داشته باشد، می‌توانند به راحتی از فیدرها تغذیه کنند.

آبخوری

آب یک منبع مهم برای انواع اردک‌ها و یکی از اسرار سلامتی است. نگه داشتن اردک در آب به این معنی است که آنها می‌توانند علاوه بر مدیریت صحیح دمای بدن خود در هنگام گرمای زیاد، خود را تمیز نگه دارند. اردک‌ها به عنوان مصرف کننده آب زیاد، شناخته شده‌اند و تأمین آب کافی برای آنها ضروری است. یک منبع آب با ظرفیت عظیم توصیه می‌شود زیرا تعداد دفعاتی که برای پر کردن مجدد آن نیاز دارید، کاهش می‌یابد.

بخاری

هنگامی که آنها هنوز جوجه هستند، به گرمای کافی احتیاج دارند و این امر با استفاده از بخاری امکان‌پذیر است. بخاری همچنین برای ماه‌های سرد زمستان ازآنجاکه آنها را گرم‌تر نگه می‌دارد، مفید است. انتخاب بخاری معمولاً به تعداد اردک‌هایی که نگه می‌دارید و فضایی که قصد نصب آن را دارید بستگی دارد.

محل خواب

با رختخواب مناسب، اردک‌ها یک مکان دنج برای ماندن در آن دارند و پاهای آنها نیز محافظت می‌شود. گزینه‌های زیادی برای محل خواب اردک وجود دارد مانند: برگ‌های خرد شده، یونجه یا نی، تراشه‌های چوب

جعبه‌های لانه سازی

تخم‌گذاری تخم مرغ و جوجه‌ریزی آنها به ساختاری نیاز دارد تا اردک‌های شما بدون تداخل و اختلال در خارج بتوانند به راحتی زندگی کنند. جعبه لانه‌سازی ساختاری است که برای جوجه‌کشی آسان‌تر برای اردک‌های شما طراحی شده است.

اسباب بازی

در صورت نیاز به ایجاد انگیزه‌ای برای اردک خود، شما به اسباب بازی نیاز دارید. به عنوان مثال، تخم‌های پلاستیکی می‌توانند اردک‌ها را به تخم‌گذاری تشویق کنند.

انکوباتور یا دستگاه جوجه کشی

اگر نژاد اردک مورد نظر شما گاهی دوست ندارد روی تخم مرغ خود بنشینید، پس شما این چالش را دارید که از آن مراقبت کنید. انکوباتورها راهی ایده ‌آل برای تخم‌گذاری هستند. استفاده از دستگاه جوجه‌کشی تضمین می‌کند که در زمان مناسب جوجه اردک را آماده شده و تحت شرایط مناسب قرار گرفته است.

حصار

حصار یک نیاز اساسی برای اردک‌های شما است. هنگامی که آنها نوع مناسب فنس را دارند، راسوها و سایر شکارچیان قادر به حمله به اردک‌های شما نخواهند بود.

جعبه کمکهای اولیه

کیت کمکهای اولیه ممکن است در هنگام داشتن یک اردک مجروح مفید باشد. با استفاده از آن، به راحتی می‌توانید از صدمات مراقبت کرده و در زمان مناسب اردک را درمان کنید. کیت کمکهای اولیه باید صدمات و علائم بیماری را که ممکن است اردک شما نشان دهد، پوشش دهد.

دماسنج

دماسنج ممکن است در بعضی مواقع ضروری باشد. برای تنظیم دما محیطشان و بررسی سلامت اردک‌ها، ‌به دماسنج نیاز دارید.

مزایای پرورش اردک

لانه: اردک‌ها به لانه نیاز دارند که ارزان‌تر، اصولی و بزرگ باشد. در نتیجه هزینه‌های ایجاد یک مزرعه پرورش اردک تجاری کم است.

مراقبت کمتر: اردک‌ها نیاز به نگهداری کمتری دارند زیرا پرندگان سرسختی هستند. آنها بسیار سازگار هستند و می‌توانند با هر نوع شرایط محیطی سازگار شوند.

تخم مرغ تازه دریافت خواهید کرد: اردک‌ها صبح و شب تخم می‌گذارند. هر روز صبح می‌توانید تخم‌های تازه آنها را در حین انجام کارهای دیگر برای بقیه روز جمع کنید.

فضای کمتر: در مقایسه با سایر مشاغل مزرعه طیور، پرورش اردک‌ها به جای کمتری نیاز دارد. جوجه‌های اردک سریع بار می‌آیند که ممکن است فقط در 5 تا 7 روز گرمای مصنوعی رشد کنند.

تغذیه اردک: اردک‌ها برای تغذیه نسبتاً آسان هستند و ممکن است طیف گسترده‌ای از وعده‌های غذایی تغذیه شوند. ذرت، برنج، میوه و سایر موارد کم هزینه بخشی از رژیم غذایی روزانه آنها است. اردک‌ها همچنین از حبوبات سبز، جلبک‌ها، علف‌های هرز آبزی، قارچ‌ها، کرم‌های خاکی، مگس، حلزون و سایر حشرات تغذیه می‌کنند.

تقاضای زیاد در بازار: تخم و گوشت اردک در سطح محلی و بین‌المللی تقاضای زیادی دارند.

تجارت سودآور: پرورش اردک می‌تواند منبع پایدار درآمد را فراهم کند. بسیاری از افراد جوان و تحصیل‌کرده که بیکار هستند می‌توانند به این شغل بپیوندند و پول خوبی کسب کنند.

سود دهی پرورش اردک

پس از سالها، بسیاری از مزارع شرکتی میلیون‌ها اردک را برای گوشت و تخم مرغ خود پرورش می‌دهند. در واقع تصور آنچه در مزارع اردک در سراسر جهان رخ می‌دهد آسان است.

محصولات از جمله تخم و گوشت اردک، اصلی‌ترین دلایل ورود پرورش‌دهندگان در پرورش اردک است. آنها برای کسب سود سریع به این کار روی می‌آورند. بنابراین شکی نیست که پرورش اردک به عنوان یک شغل سودآور محسوب می‌شود.

درآمد پرورش اردک

ما می‌توانیم با سه راه در پرورش اردک درآمد کسب کنیم: فروش تخم مرغ، فروش گوشت و فروش جوجه اردک برای پرورش. قیمت متوسط گوشت اردک 150 هزار تومان در کیلوگرم است. به طور متوسط ، قیمت تخم اردک حدودا 8 هزار تومان است. بسته به تعداد اردک، درآمد پرورش اردک تعیین می‌شود.

معایب پرورش اردک

– برای استحمام به آب تمیز نیاز دارند.

– بسیار پر سروصدا هستند.

– اردک‌ها تخم‌های خود را در هر کجا که اتفاق بیفتد می‌گذارند.

– اردک‌ها بیشتر از مرغ می‌خورند.

– چاق‌تر هستند و احتمالاً گوشت کمتری نسبت به مرغ دارند.

– اردک‌ها به فضای بیشتری نسبت به مرغ احتیاج دارند.

– اندازه تخم اردک‌ها به طور متوسط بزرگ‌تر از تخم مرغ هستند، اما طعم تخم اردک خواهان کمتری دارد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *