0

کسب درآمد از طریق ضبط صدا

کسب درآمد از طریق ضبط صدا

آیا می‌دانستید که می‌توانید با صدای خود درآمد کسب کنید؟ ممکن است کمی دور از تصور به نظر برسد، اما در این عصر با دسترسی نامحدود به تکنولوژی هر چیزی ممکن است و کسب درآمد از طریق ضبط صدا نیز یکی از این موارد است.

کسب درآمد از ضبط صدا

با افزایش تقاضا برای صداپیشگی، توانایی کسب درآمد از این طریق به شدت افزایش یافته است. صداپیشگی اساساً یک اجراست و صنایع مختلف به چنین اجراهایی نیاز دارند و حاضرند برای آن هزینه گزافی بپردازند!

اگر به فکر ورود به عرصه صداپیشگی هستید و می‌خواهید با ضبط صدای خود به صورت آنلاین درآمد کسب کنید، با ما همراه باشید:

انواع شغل صداپیشگی

کسب درآمد از طریق ضبط صدا

در ظاهر ممکن است به نظر برسد که صداپیشگی اساساً در صنعت سرگرمی و پخش مورد نیاز است، اما زمینه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از طریق صدای خود پول دریافت کنید. اگر آماده انجام صداپیشگی هستید، موارد زیر تنها برخی از انواع مشاغل صداپیشگی هستند که می‌توانید به دنبال آنها باشید:

نریتور

راوی، داستان‌ها را تعریف می‌کند یا چیزهایی را که در حال رخ دادن هستند توصیف و توضیح می‌دهد.این می‌تواند برای کتاب‌های صوتی، فیلم‌های مستند، ویدئوهای بازاریابی، فیلم‌های آموزشی و راهنمای تورهای صوتی مناسب باشد.

آنونسر

یک گوینده صدا معمولاً برای ایجاد اعلان، جهت اهداف مختلف کار می‌کند. این موارد می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

-تبلیغات

-گزارش‌های صوتی

-اعلانات در برنامه‌های گفتگو

دوبلور

دوبلوری یکی از جالب‌ترین انواع مشاغل صداپیشگی است. صداپیشه بودن به فرد این امکان را می‌دهد تا استعدادهای صوتی خود را متنوع کند. به این دلیل است که یک صداپیشه می‌تواند از صدای خود در طیف وسیعی از نقش‌های مختلف مانند کارتون، بازی‌های ویدئویی و دوبله تلویزیون یا فیلم به زبان خارجی استفاده کند.

مهم‌تر از آن، صداپیشه بودن به احتمال زیاد به شما میزان قابل توجهی فضای دیده شدن می‌دهد، تا شانس شما را برای شناخته شدن به عنوان یک استعداد صدای معتبر در دنیای صداپیشگان افزایش دهد!

پادکستر

پادکست‌ها در حال حاضر همه‌گیر هستند. از آنجایی که مردم دائماً در حال حرکت هستند، ترجیح می‌دهند اطلاعات خود را از طریق صدا دریافت کنند. کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید از طریق پادکست انجام دهید. به طور مثال:

-حوزه‌ای را آموزش دهید که در آن به خوبی مسلط هستید

-قصه‌های کودکانه بگویید

-مصاحبه انجام دهید

-داستان‌ها را روایت کند

-نکات انگیزشی بدهید

همان‌طور که می‌بینید، اگر در جستجوی چگونگی کسب درآمد با صدای خود هستید، احتمالات بی‌پایان است و فرصت‌های شغلی بسیار امیدوارکننده است.

فریلنسری در Upwork

Upwork یک سایت محبوب برای فریلنسرهایی است که در طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها تخصص دارند. در حالی که این مکان عالی برای مشاغل نویسندگی یا طراحی آزاد است، فرصت‌های کمی برای خوانندگان نیز وجود دارد.

فقط برای سایت آواز بخوانید و کنسرت‌هایی را که ممکن است به آنها علاقه‌مند باشید جستجو کنید. کنسرت‌هایی برای ویژگی‌های آهنگ، تهیه‌کنندگان، آموزش صدا و بسیاری از انواع کارهای دیگر که شامل آواز خواندن و استفاده از صدای شما هستند ارائه می‌شود.

با ACX کتاب‌ها را روایت کنید

آیا تا به حال کسی به شما گفته است که صدای خوبی دارید؟ شاید بتوانید با روایت کتاب‌های صوتی درآمد کسب کنید. ACX سایتی است که به نویسندگان کمک می‌کند کتاب‌های خود را به کتاب صوتی تبدیل کنند.

راویانی که مایل به دریافت پول برای فرصت‌های ضبط صدا هستند، می‌توانند یک نمایه در سایت ایجاد کنند. سپس، نمونه‌ها را آپلود و شروع به درخواست برای کنسرت می‌کنند.

برای مشاغل صداپیشگی به چه مهارت‌هایی نیاز دارم؟

نمی‌توان انکار کرد که صداپیشگی شغل نسبتا منحصر به فردی است. بنابراین، مهارت‌های خاصی وجود دارد که باید قبل از شروع کار صداپیشگی و صداپیشگی حرفه‌ای، آن‌ها را داشته باشید.

کنترل و مدولاسیون صدای خوب

صدای صاف و شفاف با ارزش‌ترین دارایی هر صداپیشه است. توانایی تنظیم لحن و صحبت کردن واضح و مطمئن، از مهارت‌های حیاتی برای صداپیشگی حرفه‌ای است.

تلفظ بی عیب و نقص

این مورد از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی کارهای صداپیشگی را انجام می‌دهید، اساساً پیام‌ها یا داستان‌هایی را ارائه می‌دهید. بدون توجه به زبان صدا بر روی کار، برای رسیدن به هدف تلفظ بی عیب و نقص کلیدی است.

سازگاری و تمرین

یک تصور غلط رایج وجود دارد که صداپیشگی شغل سختی نیست. با این حال، عناصر زیادی وجود دارد که به یک شغل صداپیشگی وارد می‌شوند. به این ترتیب، مهم است که در تمرین مهارت‌های صداپیشگی خود ثابت قدم باشید. این می‌تواند شامل تمرین زیاد، تنفس و تلفظ باشد.

توجه به جزئیات

کار خود را بدانید! مهم است که بتوانید با کاری که از شما انتظار می‌رود ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید این کار را با توجه دقیق به فیلمنامه انجام دهید و حتی در مورد موضوع صدای بیش از شغلی که برای آن ثبت‌نام کرده‌اید تحقیق کنید.

مهارت‌های بازیگری

صرف نظر از نوع شغل صداپیشگی که بر عهده می‌گیرید، فرقی نمی‌کند که تبلیغات رادیویی 10 ثانیه‌ای یا انیمیشنی باشد، مطمئناً به مهارت‌های بازیگری نیاز خواهید داشت! شما باید شخصیتی را که بازی می‌کنید تجسم کنید یا اگر برای یک آگهی تبلیغاتی باشد، سطح خاصی از اشتیاق را به نقش وارد کنید.

داشتن برخی مهارت‌های بازیگری مطمئناً شما را متمایز می‌کند و شانس شما را برای شغل‌های تکراری صداپیشگی افزایش می‌دهد.

سخن نهایی

با این حال، به خاطر داشته باشید که هر چه با تجربه‌تر باشید، می‌توانید استعدادهای خود را در صداپیشگی بیشتر نمایان کنید. اکنون که به تمام اطلاعات لازم برای تبدیل شدن به یک صداپیشه مجهز شده‌اید، ادامه دهید و شروع به جستجوی شغل صداپیشگی کنید! خواهید دید که می‌توانید با صدای خود به راحتی از خانه درآمد کسب کنید.

به یاد داشته باشید که مهمترین نکته در مورد صداپیشگی این است که به پیشرفت هنر خود ادامه دهید. با فداکاری و یادگیری مداوم، در کمترین زمان یک صداپیشه با تجربه و پردرآمد خواهید بود!

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *