0

کسب درآمد از آپارات

کسب درآمد از آپارات

حتماً شما هم تا به حال اسم سایت آپارات به گوشتان خورده است. آپارات یک سایت بارگذاری ویدیو است که کاری مشابه یوتیوب انجام می‌دهد. با این تفاوت که این سایت داخلی و بومی است. آپارات متعلق به شرکت صبا ایده می‌باشد که سرویس‌های دیگری از جمله فیلیمو و سینما تیکت را نیز تحت مالکیت خود دارد.

این سایت از اواخر سال 1389 آغاز به کار کرد و برای جذب مخاطب بیشتر سرویس درآمدزایی خود را از سال 1396 راه‌اندازی کرد. به این ترتیب مخاطبان ایرانی کانال یوتیوب می‌توانستند ویدیوهای خود را این بار در یک سایت ایرانی بارگذاری کرده و از این طریق کسب درآمد کنند.

در آپارات چه ویدیوهایی بارگذاری می‌شود؟

اگر سری به سایت آپارات بزنید، متوجه خواهید شد که ویدیوها در دسته‌بندی‌های مختلف در اختیار کاربران قرار گرفته است. این دسته‌بندی‌ها شامل فیلم و سریال، آموزشی، طنز، سرگرمی، مذهبی، موسیقی، گردشگری، حوادث، علم و تکنولوژی و… می‌باشد.

برای شروع کار اول باید حساب کاربری خود را در آپارات بسازید. برای این کار وارد سایت آپارات شده و روی گزینه ورود و ثبت‌نام بزنید. پس از اینکه اطلاعات خواسته شده را وارد کردید، به عنوان یکی از اعضای این سرویس شناخته می‌شوید. برای درآمدزایی از این سایت پس از کسب شرایطی که در ادامه گفته خواهد شد، وارد حساب کاربری خود می‌شوید، به بخش درآمدزایی رفته و درآنجا درخواست عضویت می‌دهید.

قوانین کسب درآمد از آپارت

برای اینکه بتوانید از طریق سرویس آپارات کسب درآمد کنید، باید دارای شرایط زیر باشید:

– حتماً شخصاً تولیدکننده محتوای ویدیویی باشید.

– حداقل 200 دنبال‌کننده داشته باشید.

– حداقل 3000 ساعت نمایش در ۳ ماه اخیر داشته باشید.

پس از اینکه سه شرط لازم برای کسب درآمد را فراهم کردید حالا باید نگاهی به قوانین آپارات بیاندازید تا نحوه فعالیت شما مغایرتی با آن نداشته باشد.

در نگاه اول باید بدانید که بازنشر ویدیوهای دیگران برای شما درآمدی نخواهد داشت، پس همان‌طور که اشاره شد، باید شخصاً تولیدکننده محتوا باشید. برای تولید محتوای ویدیویی، شرایط زیر را در نظر بگیرید:

– در صورتی که قصد دارید در بخش بازی‌های ویدیویی تولید محتوا کنید، باید فیلم دوربین وبکم نیز در کنار ویدیوی اصلی قرار بگیرد، تا شما به عنوان خالق اثر شناخته شوید.

– برای ساخت ویدیوهای آموزشی، حتماً باید صدا یا تصویر شما در فیلم موجود باشد تا به عنوان تولیدکننده محتوا شناخته شوید، همچنین درج لوگو روی ویدیو الزامی است.

– صداگذاری یا دوبله کردن ویدیوهای دیگران، تولید محتوا شناخته نمی‌شود.

– ویرایش و تدوین ویدیوهای دیگران، اضافه کردن زیرنویس و هرگونه انجام تغییر در ویدیوهای دیگران، تولید محتوا شناخته نشده و در صف کسب درآمد قرار نمی‌گیرد.

– باید توجه داشته باشید که تگ، تیتر و انتخاب عکس کاور کاملاً مرتبط با ویدیوی تولید شده باشد. در صورتی که این موارد نامرتبط با ویدیو باشند، ممکن است آپارات قابلیت انتخاب کاور برای شخص مورد نظر را غیرفعال کند.

– محتوای ویدیوها مغایرتی با قوانین جمهوری اسلامی نداشته باشد و قانون حق نشر نیز رعایت شده باشد.

– افزایش مصنوعی تعداد بازدیدها و خرابکاری در سیستم بازدید، موجب حذف شخص از سیستم کسب درآمد آپارات خواهد شد.

نحوه کسب درآمد از آپارات

کسب درآمد از آپارات

حالا که با قوانین و شرایط آپارات آشنا شدیم، زمان آن رسیده است که با نحوه کسب درآمد از آپارات آشنا شویم. در گذشته آپارات مبلغ 250 تا 700 تومان به ازای هر 1000 بازدید از یک ویدیو به تولیدکننده آن اختصاص می‌داد. اما چنین روندی، جایی برای رقابت و پیشرفت نداشت. به همین خاطر اکنون آپارات از سیستم جدیدی به نام RPM استفاده می‌کند.

در این روش 50 تا 70 درصد سود حاصل از تبلیغات بر روی یک ویدیو، به صاحب اثر (تولیدکنده محتوای ویدیویی) پرداخت می‌شود. این مبلغ مقدار خالص سود است به این معنی که هزینه‌هایی مثل بیمه، مالیات و… از آن کسر شده، سپس سود خالص باقی‌مانده به نسبت مشخص بین سایت آپارات و تولیدکننده محتوا تقسیم می‌شود.

برای دریافت چنین پولی باید بازدیدکننده حداقل 6 ثانیه از تبلیغات را مشاهده کند. بنابراین همه بازدیدها به عنوان یک نمایش موفق شناخته نمی‌شوند. نرخ RPM برای همه ویدیوها یکسان نیست. نحوه محاسبه این مبلغ برای هر ویدیو به موارد زیر بستگی دارد:

– نوع محتوای کانال

– نوع و نرخ تبلیغات نمایش داده شده روی ویدیوهای کانال

– نرخ نمایش موفق تبلیغات به بازدیدکنندگان در کانال

از آنجایی که آپارات سعی در تولید محتوا با کیفیت بالا دارد، درآمد را بر اساس زمان تماشا پرداخت می‌کند. بنابراین اگر تولیدکننده محتوای ویدیویی باشید بر اساس ارزش‌گذاری آپارات به ازای هر 1000 دقیقه نمایش ویدیو، مبلغ 2000 تا 7000 ریال به شما تعلق خواهد گرفت.

سخن پایانی

با وجود سایتی مثل یوتیوب که درآمد دلاری نصیب اعضای خود می‌کند، کار با آپارات شاید منطقی به نظر نرسد، اما اگر چند نکته را در نظر بگیریم، فعالیت در سایت ایرانی آپارات و قناعت کردن به درآمد کم آن را توجیه می‌کند.

– از آنجایی که تعداد ویدیوهای سایت آپارات کمتر از یوتیوب است و کیفیت فیلم‌ها نیز در آپارات کمتر از یوتیوب است، پس ساخت ویدیو و جذب مخاطب در آپارات بسیار ساده‌تر از یوتیوب می‌باشد. بنابراین در این سایت ایرانی زودتر به درآمد می‌رسید.

– آپارات جزء برترین سایت‌های ایرانی است و با قرار دادن محتوای ویدیویی خود داخل این سایت، می‌توانید در بازدیدهای اول گوگل قرار بگیرید.

– یوتیوب در ایران فیلتر است و برای استفاده از آن حتماً باید از ابزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنید. دردسرهای استفاده از فیلترشکن‌ها یک طرف و افزایش مصرف حجم اینترنت از طرف دیگر مشکل‌ساز است. در صورتی که کار با آپارات این مشکلات را ندارد.

– در صورتی که به عنوان شغل دوم به آپارات نگاه کنید، می‌توانید از این طریق برندسازی کنید. در ویدیوها، کسب و کار خود را تبلیغ کنید و نام برند خود را بر سر زبان‌ها بیاندازید.

– آپارات چون سایتی ایرانی است پس نحوه دریافت مبلغ از آن ساده‌تر از یوتیوب است. در یوتیوب باید درآمدها به دلار محاسبه شده و از طریق حساب ارزی دریافت شود که این خود پیچیده و دردسرساز است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *