0

چگونه تور لیدر شویم؟

چگونه تور لیدر شویم؟

فرض کنید به دنبال این هستید که یک راهنمای تور حرفه‌ای باشید. در این صورت، بیشتر وقت خود را صرف تعامل با افراد مختلف و گردشگران از سراسر جهان خواهید کرد تا در مورد بهترین مناطق و جاذبه‌ها به طور متفاوتی اطلاعات کسب کنید. شغل راهنمای تور مستلزم این است که با مردم اجتماعی باشید، این کار را دوست داشته باشید و از جزئیات آن لذت ببرید، و دوست داشته باشید در مورد فرهنگ‌ها و ویژگی‌های کشوری که در آن زندگی می‌کنید بیاموزید و آن را به طور شگفت‌انگیز و متفاوت به گردشگران نشان دهید. برای اینکه یک تور لیدر حرفه‌ای باشید نیازی به تجربه قبلی ندارید.

هنگامی که به سفر می‌روید و با یک راهنمای تور حرفه‌ای ملاقات می‌کنید، این راهنما شما را به توری می‌برد که از طریق آن با فضای طبیعت و مکان‌های دیدنی شهر آشنا شده و جزئیات و فرهنگ‌های آن را به شما می‌گوید که گاهی بدون راهنما کمی سخت است. به‌عنوان یک توریست در یک کشور، همیشه در طول سفر توریستی خود به راهنمایی از متخصصان داخل شهر نیاز دارید.

راهنمای تور کیست؟

راهنمای تور یا تو لیدر عموماً مسئول توسعه و اجرای اکثر برنامه‌های گردشگری است. وظایف او بر اساس سفر و تور، متفاوت است و ممکن است شامل برگزاری تورهای پیاده‌روی، ارائه حقایق تاریخی یا اطلاعات فرهنگی، نظرات در مورد مکان‌های بازدید شده و پاسخ به سؤالات گردشگران باشد.

همچنین به دلیل فرهنگ بالا، توانایی جذب گردشگر و درک یک تجربه گردشگری بی‌نظیر، می‌توان راهنمایان تور را توسط آژانس‌های مسافرتی، موزه‌ها، گالری‌ها و سایر مؤسسات فراخواند.

شایان ذکر است که عملکرد یک راهنمای تور چالش‌برانگیز است؛ زیرا انتظار می‌رود راهنمایان تور دانش گسترده‌ای در مورد موضوعی که ارائه می‌دهند داشته باشند و توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران را داشته باشند تا راهنما بتواند برجسته شود.

بهترین نکات برای تبدیل شدن به یک راهنمای تور حرفه‌ای

چگونه تور لیدر شویم؟

1- داشتن مهارت‌های لازم

برای اینکه راهنمای تور حرفه‌ای یک شرکت باشید، باید روی صدا، حالات چهره، حرکات، زبان بدن و نحوه برقراری ارتباط موثر با غریبه‌ها کار کنید، با آنها تعامل داشته باشید و داستان‌های مختلف را به راحتی تعریف کنید و بر زبان مورد نیاز برای برقراری ارتباط با آنها تسلط داشته باشید.

همچنین باید یک راهنما یا اطلاعات کافی برای نشان دادن به گردشگران داشته باشید و از یادگیری مداوم اطلاعات، فرهنگ‌ها و مکان‌های جدید بی‌میل نباشید.

2- انعطاف‌پذیر باشید

شما همچنین باید فردی خون گرم و مورد علاقه گردشگران و خارجی‌ها باشید، در مورد نحوه برخورد با همه افراد مختلف و طبیعت آگاه باشید. فرض کنید با یک فرد یا پدربزرگ عصبی ملاقات کرده‌اید. در این صورت باید ابزار و روش‌های برخورد با این شخصیت را داشته باشید، با او تعامل مثبت، عاشقانه و سخاوتمندانه داشته باشید و به او محبت و چیزهای مثبت ارائه دهید.

اما زیاد نگران این شخصیت‌ها نباشید، زیرا بیشتر گردشگران روحیه فوق‌العاده‌ای دارند. آنها برای سرگرمی، ماجراجویی و اوقات هیجان انگیز، آماده هستند. این خاص‌ترین روز برای آنها خواهد بود، بنابراین به عنوان یک راهنمای تور حرفه‌ای باید به آنها کمک کنید و آن را به یک روز تاریخی برای همه گردشگرانی که ملاقات می‌کنید تبدیل کنید.

3- زمان خود را به طور دقیق سازماندهی کنید

اگر در قرارهای خود شخصیت متعادل و دقیقی نداشته باشید و آنها را به درستی سازماندهی نکنید، نمی‌توانید راهنمای تور خوبی شوید. هنگامی که در مقطعی با گردشگران قرار می‌گذارید، بازدیدکنندگان باید در این زمان برای انجام تور هماهنگ حضور داشته باشند.

حتی اگر 10 دقیقه تأخیر شما نشانه بدی است و ممکن است برای بازدیدکنندگان تصویر منفی ایجاد کند. در مقابل اگر بازدیدکنندگان در زمان بازدید یا ورود به شهر تاخیر داشتند، باید در این مدت صبور باشید.

4- رهبر خوبی باشید

شما باید شخصیت قوی داشته باشید، به بازدیدکنندگان نزدیک شوید، خود را به آنها معرفی کنید و خودتان را به خوبی و مهربانی بشناسید. اشکالی ندارد که با طنز ملایم و کلمات تقویت کننده خلق و خو، نوعی انرژی نگرش مثبت بین شما و آنها ایجاد کنید.

اما البته ممکن است در همان سفر با افراد منفی روبه‌رو شوید که باید با این افراد مثبت و با احتیاط رفتار کنید و سفر را به خوبی مدیریت کنید، این به خود راهنما بستگی دارد که سفری امن و شاد داشته باشد یا ایجاد کند.

یک رهبر قوی و سختگیر باشید، بنابراین اجازه ندهید افراد بد و منفی سفر را خراب کنند، دیگران را کنترل کنند. اگر این اتفاق بیفتد و شما به درستی رفتار نکنید، این یک سیگنال اشتباه برای شما و در سطح حرفه‌ای برای راهنماها است.

همچنین به کسی اجازه ندهید در مورد امور شخصی‌تان با شما صحبت کند یا کارهای نامطلوب را به شما یا بازدیدکنندگان تحمیل کند. آن را به یک سفر زیبا، ایمن و لذت‌بخش در چارچوب کاری تبدیل کنید، بدون هیچ چیز شخصی دیگری که سفر، روحیه یا برنامه گردشگر را خراب کند.

5- منطقه گردشگری مورد نظر خود را انتخاب کنید

حوزه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به عنوان راهنمای تور در آن‌ها کار کنید، که می‌توانید از میان آن‌ها متناسب با اصول یا شیوه زندگی معمول خود انتخاب کنید.

شما می‌توانید با همراهی راهنماها یا کار در اتوبوس توریستی به عنوان راننده راهنما، عضو راهنمای تور باشید و از طریق یک میکروفون متصل در اتوبوس به آنها داستان‌های کلی از آنچه در اطراف خود می‌بینند بگویید.

شما می‌توانید به عنوان مدرس در یک موزه کار کنید و در اینجا باید تاریخ موزه‌هایی که با آنها کار می‌کنید، داستان‌های قدیمی درباره آنها را بدانید، آنها را با جزئیات به همه گردشگران بگویید و برای هر سوالی آماده باشید.

همچنین راهنمایان تور حرفه‌ای در جنگل‌ها، بیابان‌ها و پارک‌های بزرگ وجود دارند. این مشاغل برای طرف‌داران ماجراجویی بسیار راحت خواهد بود و گردشگران را به آنجا راهنمایی می‌کند.

6- آموزش راهنمای حرفه‌ای تور را دریافت کنید

داشتن مدرک دانشگاهی در رشته گردشگری و مسافرت در تبدیل شدن شما به یک تور لیدر حرفه‌ای بسیار موثر است. گذراندن یک دوره عالی و معتبر انگلیسی و دوره‌های آموزشی برای اصلاح مهارت‌های عمومی در این زمینه ضروری است. برای مثال، می‌توانید در دوره‌های آموزشی مهمان‌نوازی شرکت کنید تا با مراحل ضروری تبدیل شدن به یک راهنمای تور حرفه‌ای، آداب معاشرت، مهمان‌نوازی و برخورد با بازدیدکنندگان آشنا شوید.

سخن آخر

تور لیدری یک حرفه معتبر و ضروری در همه کشورها است. شایان ذکر است که این حرفه ایجاب می‌کند که شما در کنار تحصیلات آکادمیک، از علاقه‌مندان به این شغل و دوستدار بناهای دیدنی و تاریخ، مشتاق به یادگیری بیشتر فرهنگ‌ها و جاذبه‌های گردشگری باشید.

شما همچنین باید اجتماعی بوده و بدتان نیاید که افراد جدید را شناسایی کنید، با آنها به روش‌های درست و موثر تعامل کنید و توضیح کاملی از تمام جزئیات به آنها بدهید. راهنمای تور آنها یک کارت مثبت و خوشامدگویی صادر شده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *